  • 11. Data: 2011-11-14 10:27:10
    Temat: Re: Obrotomierz z interface
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:j9qp2l$fsk$1@inews.gazeta.pl...

    > Liczenie okresu było by wygodne przy średnich obrotach ( ok. 100 1/min ),
    > ale kłopoty zaczynają się >10E3 1/min ).

    Nie rozumiem.
    Przy 100 obr/min masz wynik co 0,6s, przy 10E3 obr/min masz wynik co 0,06s
    więc lepiej.
    P.G.

  • 12. Data: 2011-11-14 10:44:22
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-11-14 11:27, Piotr Gałka pisze:

    > Przy 100 obr/min masz wynik co 0,6s, przy 10E3 obr/min masz wynik co
    > 0,06s więc lepiej.

    Tyle że z większym błędem ( mniej policzonych impulsów ). I tak źle i
    tak niedobrze.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 13. Data: 2011-11-14 11:18:08
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Tyle że z większym błędem ( mniej policzonych impulsów ). I tak źle i tak
    > niedobrze.

    Jaką Ty dokładność potrzebujesz ?
    Jak zliczany wzorzec będzie 10MHz to dla 0,06s masz wynik 600000.
    Rozdzielczość 1,67ppm jest za mała. Stosujesz lepszy wzorzec ?
    P.G.

  • 14. Data: 2011-11-14 11:31:48
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-11-14 12:18, Piotr Gałka pisze:

    > Jak zliczany wzorzec będzie 10MHz to dla 0,06s masz wynik 600000.

    Zgoda. Ta koncepcja przynajmniej na papierze wygląda OK.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 15. Data: 2011-11-14 11:41:23
    Od: " MH" <l...@g...pl>

    PeJot <P...@o...pl> napisał(a):

    Może takie coś załatwi problem :

    http://www.elektro-trading.com.pl/elgo/1532.htm

    Podobnych enkoderów jest sporo na rynku i o różnych parametrach.

    MH

  • 16. Data: 2011-11-15 22:56:46
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "PeJot" <P...@o...pl> wrote in message news:j9p4s3$d2v$1@news.onet.pl...
    > Ale tak zastanawiam się żeby całego zespołu optycznego nie wydłubać z tego
    > przyrządu,
    > albo zastąpić swoim, tanim, małym i łatwym do wszczepienia w mierzony
    > obiekt.

    I wtedy już z ISO9001 nie będziesz miał problemów, prawda?

  • 17. Data: 2011-11-16 05:24:45
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-11-15 23:56, Pszemol pisze:

    > I wtedy już z ISO9001 nie będziesz miał problemów, prawda?

    O ile zewnętrzna optyka nie spowoduje utraty funkcjonalności i papierów
    przez przyrząd.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 18. Data: 2011-11-16 10:37:17
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik PeJot napisał:

    > O ile zewnętrzna optyka nie spowoduje utraty funkcjonalności i papierów
    > przez przyrząd.

    To te ISO to na co ma być? Bo nieco mi to na sprzeczność wygląda, chcesz
    dłubać bez dłubania z certyfikatem który właściwie jest zbędny...

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 19. Data: 2011-11-16 16:39:27
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-11-16 11:37, AlexY pisze:

    > To te ISO to na co ma być? Bo nieco mi to na sprzeczność wygląda, chcesz
    > dłubać bez dłubania z certyfikatem który właściwie jest zbędny...

    Właściwie to mi się nie chce dłubać, dalej szukam czegoś z sensownym
    wyjściem napięciowym.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 20. Data: 2011-11-16 17:31:11
    Od: Konop <k...@g...pl>

    W dniu 2011-11-14 11:44, PeJot pisze:

    > Tyle że z większym błędem ( mniej policzonych impulsów ). I tak źle i
    > tak niedobrze.

    Po pierwsze błąd nie jest taki duży, jak Ci już napisano, po drugie,
    przy wyższych obrotach (np 20000 obr/min) możesz mieć 333 odczyty na
    sekundę. Pytanie, czy potrzebujesz aż tyle?? Może przy wyższych obrotach
    uśredniać kilka kolejnych wyników, czy też liczyć czas kilku obrotów (np
    10 obrotów - wówczas masz 33 odczyty/sekundę w przypadku 20kobr/min, a
    dokładność podobną, jak przy 2kobr/min).

    Konop