  • 11. Data: 2014-01-03 11:32:56
    Temat: Re: Obraz 1080p na 5 metrowym kablu VGA
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello BartekK,

    Friday, January 3, 2014, 11:15:53 AM, you wrote:

> [...]
    ptop-rzutnik-i3791458040.html )
    > Zniekształcenia (rozmycie) przy sygnale analogowym VGA zawsze będą,
    > pytanie tylko - w zależności od długości kabla, jego jakości, od jakości
    > kart graficznej i samego telewizora - jak mocne, i czy dla ciebie
    > akceptowalne.

    Ale tu chodzi o elementarną fizykę - kabel VGA to dla sygnału video
    trzy kabelki koncentryczne o impedancji falowej 75 omów. Już sama
    impedancja falowa, czyli stosunek jednostkowej L/C daje niekorzystne
    warunki dla wysokich częstotliwości. Kabel współosiowy to filtr
    dolnoprzepustowy o stałych rozłożonych. Im dłuższy, tym niższa
    częstotliwość odcięcia, wyższe tłumienie dla wyższych częstotliwości i
    coraz większy czas narastania. Żadne czary, krzyki, płacze, miedzie
    beztlenowe, złocone złącza i bezołowiowa cyna nie zmienią tego faktu.
    5 metrów kabla przy rozdzielczości FullHD i bez przeplotu oznacza
    spore tłumienie przy końcu pasma, które dla tego przypadku wynosi
    ponad 100MHz. I tego nie da się w żaden sposób skompensować -
    jakiekolwiek pomysły z preemfazą oznaczałyby zniekształcenia fazowe :(

    > Dlatego, jeśli tylko jest taka możliwość, to warto przejść na
    > DVI/HDMI, bo cena samego kabla podobna, a problematyczność znacznie
    > mniejsza.

    Zdecydowanie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 12. Data: 2014-01-03 11:41:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello,

    [...]

    > trzy kabelki koncentryczne o impedancji falowej 75 omów. Już sama
    > impedancja falowa, czyli stosunek jednostkowej L/C daje niekorzystne

    Sorry - oczywiście SQRT(L/C)

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 13. Data: 2014-01-03 11:45:09
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 03 Jan 2014 11:25:48 +0100, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
    > Śmiem twierdzić (z własnych doświadczeń), że na 10 m lepiej kupić
    VGA
    > niż kiepski "marketowy" HDMI.
    > Jednak HDMI ma zaletę: puszcza sygnał cyfrowy, który (w teorii) nie
    > ulega degradacji tak, jak analogowe VGA.

    Skoro cyfrowy nie ulega degradacji tu po co wpierw sugerujesz, że
    analogowy będzie lepszy?
    Najpierw powinno się zapytać autora wątku, dlaczego nie chce użyć
    kabla hdmi, może nie wie że jest taka możliwość?

    --
    Marek

  • 14. Data: 2014-01-03 11:58:20
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 03-01-2014 11:45, Marek pisze:
    > Najpierw powinno się zapytać autora wątku, dlaczego nie chce użyć kabla
    > hdmi, może nie wie że jest taka możliwość?

    Pewnie PC nie ma HDMI, a TV - DVI.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 15. Data: 2014-01-03 12:03:07
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 03-01-2014 11:58, Zakonspirowany pisze:

    > Pewnie PC nie ma HDMI, a TV - DVI.

    Tzn. PC pewnie ma tylko D-SUB, bo przecież są kable DVI-HDMI i nie
    trzeba nawet żadnych przejściówek.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 16. Data: 2014-01-03 12:13:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Zakonspirowany,

    Friday, January 3, 2014, 11:58:20 AM, you wrote:

    > Pewnie PC nie ma HDMI, a TV - DVI.

    https://www.google.pl/search?q=Przej%C5%9Bci%C3%B3wk
    a+DVI+HDMI

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 17. Data: 2014-01-03 12:17:46
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    https://www.google.pl/search?q=Kabel+DVI+HDMI :)

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 18. Data: 2014-01-03 12:56:34
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    DJ pisze tak:

    > standardowej długo?ci (około 1 metr) to uzyskuję doskonały, ostry
    > obraz bez zniekształceń w rozdzielczo?ci Full HD. Komputer jednak
    > ma być oddalony od TV o te 5 metrów

    Będziesz rozczarowany obrazem. Pojawi się rozmycie obrazu najbardziej
    widoczne na pionowych krawędziach. Dodatkowo duża przekątna ekranu
    "wyciągnie" wszystkie szczegóły. Jeśli będziesz oglądał filmy z daleka
    to jeszcze ujdzie ale jeśli siądziesz blisko tv jak do pracy z
    komputerem to będziesz rozczarowany.

    --
    Piotr

  • 19. Data: 2014-01-03 13:12:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 03 Jan 2014 11:45:09 +0100, Marek napisał(a):

    > Skoro cyfrowy nie ulega degradacji tu po co wpierw sugerujesz, że
    > analogowy będzie lepszy?

    Bo dobry analogowy tylko nieznacznie zepsuje sygnal, a kiepski cyfrowy
    znacznie ? :-)

    J.

  • 20. Data: 2014-01-03 13:46:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 3 Jan 2014 11:32:56 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
> [...]
    > dolnoprzepustowy o stałych rozłożonych. Im dłuższy, tym niższa
    > częstotliwość odcięcia, wyższe tłumienie dla wyższych częstotliwości i

    Zaraz zaraz - nie pomyliles czegos ?
    Niby filtr L/C, ale rozlozony, i w rezultacie nie filtruje, o ile mnie
    skleroza nie myli. Przynajmniej taki bezstratny. I zadnej
    czestotliwosci odciecia nie ma.

    Owszem, bezstratnych nie ma, a stratnosc w praktyce rosnie z
    czestotliwoscia.

    > Żadne czary, krzyki, płacze, miedzie
    > beztlenowe, złocone złącza i bezołowiowa cyna nie zmienią tego faktu.

    A srebrzenie zyly ?

    > 5 metrów kabla przy rozdzielczości FullHD i bez przeplotu oznacza
    > spore tłumienie przy końcu pasma, które dla tego przypadku wynosi
    > ponad 100MHz.

    ale kable koncentryczne sa juz na GHz.

    > I tego nie da się w żaden sposób skompensować -
    > jakiekolwiek pomysły z preemfazą oznaczałyby zniekształcenia fazowe :(

    Istnieja nie tylko filtry LC, takie bez znieksztalcen fazowych tez :-)

    J.