  • 1. Data: 2012-01-05 01:02:26
    Temat: Obcinanie wiadomości SMS.
    Od: "Piotr W." <p...@p...com>

    Witam.

    W okresie świątecznym pojawiają się życzenia od rodzinki znajomych.

    Często są to rozmaite wierszyki przekraczające 160 znaków.

    I właśnie z tego powodu ujawniła się wada na części kart SIM funkcjonujących w moje
    rodzince.

    (W normalnym użytkowaniu sporadycznie wysyła się SMS'a > 160 znaków)

    I tak na starych kartach SIM (kupionych i aktywowanych w latach 2003-2006 jest ok.

    (Zależnie od telefonu, długi SMS jest dzielony na kilka i tak wyświetlany lub w
    nowszych tel. składany z

    kliku otrzymanych w jeden długi SMS zgadzający się co do znaku z wysłanym.)

    Natomiast w nowych, niedawno dokupionych kartach SIM (2009-2010) taki SMS zostaje
    obcięty.

    I w nowych tel. jest czytelne te pierwsze 160 znaków a potem *brak części
    wiadomości*.

    W starszych tel. SMS jest odebrany w częściach i pierwszy SMS jest czytelny a
    następne puste.

    I o ile operator nie jest zainteresowany abym przeczytał cały tekst życzeń
    świątecznych, to winien być

    zainteresowany abym prawidłowo odbierał takie długie SMS'ym bo SMS'y reklamujące
    jakąś nową promocję

    też są obcinane i tym samym nie wiem na czym ona polega, jak krótki do użyć etc...:)

    Problem pewnie tkwi nowszych kartach SIM, ale dlaczego nowsze jest gorsze od
    starszego w podstawowej

    funkcjonalności ? Oczywiście zgłosiłem problem mailem u operatora, ale na razie
    cisza, a punkcie panienki robią wielkie oczy ......

    Może ktoś spotkał się z takim problemem i zna receptę/rozwiązanie jakieś ustawienia
    etc. ?

    Dodam, że przetestowałem różne kombinacje kart i tel. starszych i nowszych i problem
    nie leży w ap. telefonicznym.

    pozdrowienia Piotr W.

  • 2. Data: 2012-01-05 21:32:25
    Temat: Re: Obcinanie wiadomości SMS.
    Od: Jadryś <I...@y...com>

    W dniu 2012-01-05 02:02, Piotr W. pisze:
> [...]
    >
    > Dodam, że przetestowałem różne kombinacje kart i tel. starszych i
    > nowszych i problem nie leży w ap. telefonicznym.

    A jednak chyba to wina telefonu a nie karty.. U mnie tak sie dzieje gdy
    dostanę sms-a na Nokię wysłany z Samsunga.
    Moja recepta to poczekać trochę z odczytem, tzn. pozwolić aparatowi
    zapisać całą wiadomość poprzez nie otwieranie sms-a zaraz po usłyszeniu
    sygnału.

  • 3. Data: 2012-01-05 21:40:10
    Od: Grzexs <g...@g...usu-n-to.pl>

> [...]
    > czytelny a następne puste.

    > Może ktoś spotkał się z takim problemem i zna receptę/rozwiązanie jakieś

    U mnie też się coś z SMS-ami chrzaniło, ale było trochę inaczej.
    Przyszedł sms i był uszkodzony, po chwili pojawił się identyczny
    kolejny, ale po dłuższej chwili (5...10 min) pojawiły się brakujące części
    obu sms-ów. I taka sytuacja miała miejsce ze 3 razy. SMS szedł z Orange
    do T-Mobile albo do Play'a.

    Wydaję mi się, że nie jest to problem kart sim, tylko jakichś połączeń
    międzyoperatorskich.

    --
    Grzexs

  • 4. Data: 2012-01-05 21:56:14
    Od: "Piotr W." <p...@p...com>

> [...]
    > Moja recepta to poczekać trochę z odczytem, tzn. pozwolić aparatowi zapisać całą
    wiadomość poprzez nie otwieranie sms-a zaraz po

    To jak wytłumaczysz, ze obcinanie wiadomości nie zależy od źródła wysłania
    (niezależnie czy z telefonu czy z internetu np ze
    www.orange.pl)
    Obcina zawsze niezależnie od umieszczenia w różnym telefonie, było testowanych kilka
    telefonów w których starsze karty SIM działają
    dobrze.
    Starsza karta SIM odbiera dobrze, nawet jak się pośpieszę z odczytem, to cześć
    pierwsza jest już dostępna a na końcu widomości info:
    *uzupełnianie wiadomości* i po chwili reszta jest czytelna, a nowa karta SIM ma info
    *brak części wiadomości* mimo odebrania
    dalszej części
    podzielonego SMS'a i odczekania aż wszystkie SMS'y zostaną odebrane.
    W punktach się dziwią, pierwszy raz o tym słyszą, na *100 problem nieznany, radzą
    przetestować kartę SIM w salonie.
    Problem dotyczy ostatnio zakupionych kart SIM i to dwóch różnych operatorów. Stare
    karty SIM pracują bez zarzutu.

    pozdr. Piotr W.
    .

  • 5. Data: 2012-01-05 22:03:13
    Od: "Piotr W." <p...@p...com>

> [...]
    > szedł z Orange do T-Mobile albo do Play'a.
    >
    > Wydaję mi się, że nie jest to problem kart sim, tylko jakichś połączeń
    Dzieję się tak (obcina) mino dostarczenia kompletu SMS'ów niezależnie czy nadawcę i
    odbiorcę
    obsługuje ten sam operator czy też są to różni operatorzy. Czasami na następne SMS'y
    trzeba chwilkę
    zaczekać, ale w starych kartach wszystko jest czytelne a w nowych tylko pierwszy SMS
    160 zn. jest czytelny
    następne nie.(są puste). Telefony różne, starsze i nowsze w których to telefonach
    dobrze działają starsze karty SIM.

    pozdr. Piotr W.

  • 6. Data: 2012-01-07 07:13:53
    Od: Tomaszek <t...@f...onet.pl>

    W dniu 2012-01-05 22:56, Piotr W. pisze:
    > To jak wytłumaczysz, ze obcinanie wiadomości nie zależy od źródła
    > wysłania (niezależnie czy z telefonu czy z internetu np ze www.orange.pl)

    To nie jest wina karty SIM. Ja w 1999 roku otrzymywałem już wiadomości
    160 znaków i dobrze było. W każdym razie nie jest to wina jej wieku.

    > Obcina zawsze niezależnie od umieszczenia w różnym telefonie, było
    > testowanych kilka telefonów w których starsze karty SIM działają dobrze.

    To operator i jego problemy z przesyłaniem łączonych wiadomości. W
    relacji smsowej Play > Mobilking nie miałem chyba żadnego podwójnego
    sms-a dostarczonego do mnie prawidłowo( wszystko doszło, ale było
    uzupełnianie wiadomości ) W drugą stronę bez problemów.

    > W punktach się dziwią, pierwszy raz o tym słyszą, na *100 problem
    > nieznany, radzą przetestować kartę SIM w salonie.

    Dla nich zawsze wszystko jest nowe i dziwne;) Nieważne dla którego
    operatora. Są siebie warci.

    > Problem dotyczy ostatnio zakupionych kart SIM i to dwóch różnych
    > operatorów. Stare karty SIM pracują bez zarzutu.

    Operatorzy, pory dnia, przeciążenia sieci, plamy na słońcu, dynamiczny
    rozwój firmy... wybierz sobie coś;)

  • 7. Data: 2012-01-07 20:53:53
    Od: Grzexs <g...@g...usu-n-to.pl>

> [...]
    > następne nie.(są puste). Telefony różne, starsze i nowsze w których to
    > telefonach dobrze działają starsze karty SIM.

    Może stare karty SIM nie przedstawiają do publicznej wiadomości
    niecałkowicie odebranych SMS-ów, a nowe - i owszem? Być może zmieniło
    się podejście do tematu - lepiej pokazać kawałek SMS-a uszkodzonego niż nic?

    --
    Grzexs

  • 8. Data: 2012-01-10 08:33:58
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@N...gazeta.pl>

    Mam to samo w Plusie, składałem reklamację, stwierdzili że to nie ich wina (a
    jakże by inaczej).
    I rzeczywiście jakieś czas temu wymieniałem starą kartę na nowszą (głównie z
    uwagi na brak na starej karcie części usług Plus Mega - Pilot Plus).

    -----

  • 9. Data: 2012-01-10 20:05:51
    Od: "Piotr W." <p...@p...com>

    Użytkownik "_ąćęłńóśźż." <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > I rzeczywiście jakieś czas temu wymieniałem starą kartę na nowszą (głównie z
    > uwagi na brak na starej karcie części usług Plus Mega - Pilot Plus).

    Witam

    Problemem są nowe karty SIM. Zaimplementowano w nich szereg dodatkowych usług kosztem
    miejsca dla SMS'a > 160 zn.

    Zwykle firmy dokładają starań aby nowe rozwiązanie było kompatybilne ze starszą
    wersją.

    Tutaj to pominięto. Mam dwie karty Orange i dwie Play z tym problemem, a Ty piszesz o
    Plusie, wiec problem dotyczy

    nowych kart SIM, a nie sieci. (stare karty SIM działają bez problemu)

    Rozwiązaniem jest kupno tel. z pamięcią na karcie ( np: mini SD) i wtedy telefon
    zapisuje SMS'y (SMS'y > 160 zn. też )

    w telefonie, a nie na karcie SIM i problem znika.

    Wypróbowałem na tel. HTC Pro. Działa ok. ze starymi kartami SIM i z nowymi, tyle
    tylko, że to kosztowne rozwiązanie.

    A poza tym telefon typu cegła z mnóstwem niepotrzebnych mi funkcji zżerający baterię
    w expressowym tempie.

    Może Nokia N 101 będzie też się nadawała.

    Muszę przetestować. A może ktoś ma taki tel. i już przetestował. Proszę o info.

    Długi SMS, wbrew pozorom nie jest taką rzadkością. Coraz więcej użytkowników ma
    konto np. na Orange i wysyła SMS

    z komputera, a wtedy bardzo łatwo przekroczyć 160 znaków, szczególnie że np.
    aplikacja na orange on-line umożliwia

    wysłanie SMS'a o 460 znakach. Spotkałem się z SMS'em: Życzenia świąteczne - długie,
    skopiowane pewnie gdzieś z www..

    + info: spotkamy się u wuja u którego będziemy *brak części wiadomości* i trzeba
    oddzwonić, u którego wuja i kiedy ?

    Albo SMS z info o nowej promocji - podane korzyści, daty obowiązywania + wzór
    krótkiego kodu i. *brak części wiadomości*.

    Wielu uruchamia sobie przesyłanie SMS'em wyciągów z rachunku bankowego i tu Zonk-

    *brak części wiadomości* ...(banki nie wysyłają pojedynczego SMS'a po każdej
    operacji tylko coś w rodzaju zbiorczego,

    obejmującego 2-3 dni i kilka pozycji i tym samym przekracza 160 znaków.)

    Pozdrowienia PiotrW.

  • 10. Data: 2012-01-19 22:40:33
    Temat: Re: Obcinanie wiadomości SMS. korekta
    Od: "Piotr W." <p...@p...com>

    zapisuje SMS'y (SMS'y > 160 zn. też )
    > w telefonie, a nie na karcie SIM i problem znika.

    Problem nie znika. Telefon musi mieć wbudowaną pamięć wewnętrzną mini SD nie
    rozwiązuje problemu.
    Może są tel, których oprogramowanie umożliwia mimo braku pamięci wbudowanej
    skorzystanie do przyjęcia SMS'a >160 zn
    z karty mikro SD.

> [...]
    baterię w expressowym tempie.
    > Może Nokia N 101 będzie też się nadawała.

    Wypróbowałem N 101 . Mimo obecności mikro SD, SMS> 160 zn. jest obcinany.
    Natomiast starszy prosty tel. N 1208 posiadający wbudowaną pamięć, prawidłowo
    obsługuje SMS>160 zn. wyświetlając
    jeden długi SMS.
    Mało znany Cosmos K+ (z ap. foto posiadający prawdopodobnie pam. wbudowaną, choć w
    opisie telefonu jest
    znak zapytania przy info o pamięci) też daje radę SMS> 160 zn. choć dzieli SMS'a na
    kilka.
    Czyli loteria zależna od możliwości tel.

    pozdrowienia

    Piotr W.