-
231. Data: 2013-03-03 21:01:38
Temat: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2013-03-02 23:23, v...@i...pl pisze:
> W dniu 2013-03-02 23:06, Artur Maśląg pisze:
>> W dniu 2013-03-02 22:29, v...@i...pl pisze:
>>> W dniu 2013-03-02 21:58, Artur Maśląg pisze:
>> (...)
>>>> Cóż, ludzkie oko ma pewne ograniczone możliwości adaptacji do
>>>> czynników zewnętrznych. Przepis i norma nie jest z czapki,
>>>> tylko wynika wprost z fizjologii oka (człowieka) - to określają
>>>> lekarze. Zresztą nie trzeba być lekarzem do tego - takie rzeczy
>>>> wykładają na kierunkach, które mają związek z interakcją
>>>> z człowiekiem, z jego percepcją itd.
>>>>
>>>
>>> Widzę pokładasz wielką wiarę w naszych ustawodawców. Szkoda że dużą
>>> część z nich stanowią ludzie ledwo odróżniający but lewy od prawego...
>>
>> A gdzie widzisz jakąkolwiek wiarę (poza Twoją i Arbitra)?
>> Ja pisałem o fizjologii i wynikających z tego konsekwencjach
>> w postaci norm/przepisów, a nie o wierze...
>
> Moze zacytuje:
> "Ja pisałem o fizjologii i wynikających z tego konsekwencjach
> w postaci norm/przepisów".
>
> Przepisy uchwalane sa przez ludzi rzadko majacych wyzsze wyksztalcenie,
> a czasami nawet bez sredniego.
Cóż, chyba jednak tak to nie wygląda. Inna sprawa, że samo wyższe
wykształcenie o niczym nie świadczy.
> Wiec nie wmowisz mi, ze maja oni zawsze pojecie o tym, co uchwalaja i ze
> przepisy wynikaja z fizjologii.
Twoja erystyka nie jest zbytnio wysublimowana - niczego takiego nie
zamierzałem i nie zamierzam komukolwiek wmawiać. W tym konkretnym
przypadku mówimy o normach i przepisach dopuszczających
pojazdy/oświetlenie do ruchu/użytku na drogach publicznych.
Te normy/regulaminy wynikają wprost z fizjologii, a nie widzimisię
ustawodawców. Polityk nie musi mieć szczegółowej wiedzy o tym co
uchwala (w końcu uchwala tysiące różnych rzeczy z miliona zagadnień),
ale musi (przynajmniej powinien) mieć stosownych doradców, którzy
w temacie są bardziej biegli.
> To cos jak "predkosc zabija": 50 jest dobrze, a 51 juz powoduje mase
> trupow...
To Twój wymysł i chyba szkoda czasu...
-
232. Data: 2013-03-03 21:07:18
Temat: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
Od: R2r <b...@a...pl>
W dniu 2013-03-03 20:41, Artur Maśląg pisze:
> Nie wiem czy się dały założyć, ponieważ Fiat 125 nie miał resora
> z przodu - miał za to dwa z tyłu (chyba dwupiórowe), montowane wzdłużnie
> (i sztywny most). Z przodu miał zawieszenie niezależnie,
> dwa wahacze + sprężyna + amortyzator na stronę :) Zastava (bazowana
> na Fiat 128) miała napęd na przód, z przody typowe kolumny
> MacPhersona (tak to się chyba pisze), a z tyłu poprzeczny resor
> i dwa wahacze poprzeczne. Nie wiem jaka była możliwość adaptacji
> sprężyn z Fiata 125 do Zastawy (przód) (o ile to miałeś na
> myśli), podobnie jak nie mam bladego pojęcia, czy dało się
> dostosować resor z Fiata 125 do Zastavy na tył :)
> Zasadniczo to nie chodziło mi o Twój błąd wprost, tylko mechanizm
> powielania bzdur.
>
>> Podobnie jak dla domorosłych konstruktorów tanich hidów reflektory
>> halogenowe i ksenonowe soczewkowe są takie same. :-)
>
> Coś w tym guście - Ty napisałeś bzdurę (pomylić się przecież można,
> szczególnie zę jak piszesz było to dawno i srajtkiem byłeś),
> J.F. odpowiedział, że nie widzi w tym nic dziwnego, ponieważ auta
> podobne (co jest już bzdurą^2 - zupełnie inna konstrukcja, zawieszenia,
> napęd itd.), Venioo doprawił bez żadnej weryfikacji, że pewnie nawet
> ta sama płyta podłogowa (i inne teoretyzowania), co już w ogóle
> świadczy o klepaniu dla zasady, a nie o jakiejkolwiek wiedzy
> w dyskutowanym zakresie.
>
No niechcący rozpętałem burzę w sumie nie wiadomo o co.
Jak pewnie zauważyłeś, sprostowałem już, że historia - choć na 100%
autentyczna - miała miejsce bardzo dawno i naprawdę głowy nie dam, że te
_sprężyny_ (to też już sprostowałem ze względu na to, że okazało się, że
niektórzy resorami nazywają nie każdy element resorujący mimo
powoływania się na taką definicję, ale resor piórowy) były przeznaczone
do Fiata 125 czy też do innego. Mogłem naprawdę pomylić pewne - w sumie
nieistotne szczegóły. Całość przytoczyłem jednak wyłącznie po to aby
zobrazować do czego może prowadzić powierzchowna ocena wyglądu zamiast
dokładnej analizy parametrów fizycznych.
Ale dyskusja za sprawą mojego być może błędu w nazewnictwie (choć do
końca nie jestem jednak tego pewien) i być może nieścisłości w mało
ważnym przedmiocie (jakie znaczenie ma czy zamontowane sprężyny były od
F125 czy może od 127 albo 128 - ważne, że nie były od Zastawy, choć
wyglądały tak samo i dały się zamontować w miejsce właściwych - tego
jestem pewien) - jakoś wybiegła w obszar zupełnie przeze mnie nie
zamierzony zamiast skoncentrować się na istocie problemu opisanego powyżej.
Tak więc darujmy sobie czepianie się słówek czy nawet niewiedzy w
materii zawieszeń czy w ogóle konstrukcji Fiatów i Zastawy a zamiast
tego skupmy się na tym, co chciałem zobrazować tym przykładem i co - jak
najbardziej - dotyczy dyskusji na temat samoróbek reflektorowych i
oceniania efektów ich działania na podstawie wyglądu zamiast wyników
pomiarów parametrów działania.
--
Pozdrawiam. Artur.
____________________________________________________
__
-
233. Data: 2013-03-03 21:37:14
Temat: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Sun, 03 Mar 2013 20:40:10 +0100, R2r <b...@a...pl>
wrote:
> Czy sprężyna nie jest elementem resorującym z przodu F125 (i wielu
> innych samochodów)?
Każdy kwadrat jest prostokątem, ale nie każdy prostokąt jest
kwadratem...
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
234. Data: 2013-03-03 21:37:51
Temat: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2013-03-03 21:07, R2r pisze:
> W dniu 2013-03-03 20:41, Artur Maśląg pisze:
>> Nie wiem czy się dały założyć, ponieważ Fiat 125 nie miał resora
>> z przodu - miał za to dwa z tyłu (chyba dwupiórowe), montowane wzdłużnie
>> (i sztywny most). Z przodu miał zawieszenie niezależnie,
>> dwa wahacze + sprężyna + amortyzator na stronę :) Zastava (bazowana
>> na Fiat 128) miała napęd na przód, z przody typowe kolumny
>> MacPhersona (tak to się chyba pisze), a z tyłu poprzeczny resor
>> i dwa wahacze poprzeczne. Nie wiem jaka była możliwość adaptacji
>> sprężyn z Fiata 125 do Zastawy (przód) (o ile to miałeś na
>> myśli), podobnie jak nie mam bladego pojęcia, czy dało się
>> dostosować resor z Fiata 125 do Zastavy na tył :)
>> Zasadniczo to nie chodziło mi o Twój błąd wprost, tylko mechanizm
>> powielania bzdur.
>>
>>> Podobnie jak dla domorosłych konstruktorów tanich hidów reflektory
>>> halogenowe i ksenonowe soczewkowe są takie same. :-)
>>
>> Coś w tym guście - Ty napisałeś bzdurę (pomylić się przecież można,
>> szczególnie zę jak piszesz było to dawno i srajtkiem byłeś),
>> J.F. odpowiedział, że nie widzi w tym nic dziwnego, ponieważ auta
>> podobne (co jest już bzdurą^2 - zupełnie inna konstrukcja, zawieszenia,
>> napęd itd.), Venioo doprawił bez żadnej weryfikacji, że pewnie nawet
>> ta sama płyta podłogowa (i inne teoretyzowania), co już w ogóle
>> świadczy o klepaniu dla zasady, a nie o jakiejkolwiek wiedzy
>> w dyskutowanym zakresie.
>>
> No niechcący rozpętałem burzę w sumie nie wiadomo o co.
Nie burzę, ale wiadomo o co chodziło :)
> Jak pewnie zauważyłeś, sprostowałem już, że historia - choć na 100%
> autentyczna - miała miejsce bardzo dawno i naprawdę głowy nie dam, że te
> _sprężyny_ (to też już sprostowałem ze względu na to, że okazało się, że
> niektórzy resorami nazywają nie każdy element resorujący mimo
> powoływania się na taką definicję, ale resor piórowy) były przeznaczone
Nie chcesz by się ludzie słówek czepiali? Ok, ale bądź konsekwentny.
W zakresie konstrukcji samochodów określenia 'sprężyna' oraz 'resor'
są jednoznaczne i w większości nie ma problemów z interpretacją
w kontekście rodzaju zawieszenia. Podobnie jak padnie stwierdzenie
'poduszka powietrzna' - to też 'resor', ale jednak inny :>
> do Fiata 125 czy też do innego. Mogłem naprawdę pomylić pewne - w sumie
> nieistotne szczegóły. Całość przytoczyłem jednak wyłącznie po to aby
> zobrazować do czego może prowadzić powierzchowna ocena wyglądu zamiast
> dokładnej analizy parametrów fizycznych.
Ja rozumiem i rozwinąłem temat, by nikt nie miał wątpliwości jak
sytuacja mogła wyglądać. Przy okazji może parę osób przybliży sobie
wiedzę w zakresie pojazdów trochę zabytkowych :)
> Ale dyskusja za sprawą mojego być może błędu w nazewnictwie (choć do
> końca nie jestem jednak tego pewien) i być może nieścisłości w mało
> ważnym przedmiocie (jakie znaczenie ma czy zamontowane sprężyny były od
> F125 czy może od 127 albo 128 - ważne, że nie były od Zastawy, choć
> wyglądały tak samo i dały się zamontować w miejsce właściwych - tego
> jestem pewien) - jakoś wybiegła w obszar zupełnie przeze mnie nie
> zamierzony zamiast skoncentrować się na istocie problemu opisanego powyżej.
Takie uroki internetu - przy okazji można było ładnie zauważyć jak się
temat rozwinął. Mechanizm dokładnie taki sam jak w tematyce
reflektorowej. Ktoś tam zrobił sobie eksperyment, średnio działało ale
pasowało, drugi nie zweryfikował, zerknął na jakąś stronę, pociągnął
dalej i kłamstwo wielokrotnie powtarzane prawie się prawdą stało.
> Tak więc darujmy sobie czepianie się słówek czy nawet niewiedzy w
> materii zawieszeń czy w ogóle konstrukcji Fiatów i Zastawy
Nie no, bez jaj - ja się słówek nie czepiam, ale w zakresie konstrukcji
konkretnych pojazdów będę starał prostować fałszywe informacje.
W końcu to grupa motoryzacyjna i być może komuś to się kiedyś przyda.
> a zamiast
> tego skupmy się na tym, co chciałem zobrazować tym przykładem i co - jak
> najbardziej - dotyczy dyskusji na temat samoróbek reflektorowych i
> oceniania efektów ich działania na podstawie wyglądu zamiast wyników
> pomiarów parametrów działania.
No i pełna zgoda -
-
235. Data: 2013-03-03 21:45:28
Temat: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello R2r,
Sunday, March 3, 2013, 8:40:10 PM, you wrote:
>>>>> O jakim resorze we Fiacie 125 Ty piszesz?
>>>> O tych:
>>>> http://racingcars.wdfiles.com/local--files/fiat-125s
/fiat125section_300.jpg
>>>> PS. Owszem, z przodu go nie ma.
>>> Chodzi mi o sprężyny z przodu. Nazwanie ich resorami to poważny błąd?
>> http://pl.wikipedia.org/wiki/Resor
> No...
> "Resor - element resorujący, który _najczęściej_ ma postać sprężyny
> wielopłytkowej utworzonej z płaskowników stalowych, zwanych piórami."
> Definicja w części po przecinku to definicja pewnego rodzaju resora -
> resora piórowego.
> Czy sprężyna nie jest elementem resorującym z przodu F125 (i wielu
> innych samochodów)?
> Ale nieważne, już się pokajałem i wyjaśniłem, że chodzi o sprężyny.
> Dokładniej, żeby się znowu ktoś nie przyczepił - o sprężyny śrubowe. ;-)
> Wiadomo już o co chodzi i to najważniejsze. ;-)
Chyba jednak nie, bo porównywałeś dwa, całkiem różne zawieszenia.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
236. Data: 2013-03-03 21:51:54
Temat: [OT] Re: Uwaga pirat - HID Xenon
Od: R2r <b...@a...pl>
W dniu 2013-03-03 21:37, Robert Rędziak pisze:
> On Sun, 03 Mar 2013 20:40:10 +0100, R2r <b...@a...pl>
> wrote:
>
>> Czy sprężyna nie jest elementem resorującym z przodu F125 (i wielu
>> innych samochodów)?
>
> Każdy kwadrat jest prostokątem, ale nie każdy prostokąt jest
> kwadratem...
>
> r.
>
Jest, czy nie? :-)
--
Pozdrawiam. Artur.
____________________________________________________
__
-
237. Data: 2013-03-03 22:02:27
Temat: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
Od: R2r <b...@a...pl>
W dniu 2013-03-03 21:45, RoMan Mandziejewicz pisze:
>>>> Chodzi mi o sprężyny z przodu. Nazwanie ich resorami to poważny błąd?
>>> http://pl.wikipedia.org/wiki/Resor
>> No...
>> "Resor - element resorujący, który _najczęściej_ ma postać sprężyny
>> wielopłytkowej utworzonej z płaskowników stalowych, zwanych piórami."
>> Definicja w części po przecinku to definicja pewnego rodzaju resora -
>> resora piórowego.
>> Czy sprężyna nie jest elementem resorującym z przodu F125 (i wielu
>> innych samochodów)?
>> Ale nieważne, już się pokajałem i wyjaśniłem, że chodzi o sprężyny.
>> Dokładniej, żeby się znowu ktoś nie przyczepił - o sprężyny śrubowe. ;-)
>> Wiadomo już o co chodzi i to najważniejsze. ;-)
>
> Chyba jednak nie, bo porównywałeś dwa, całkiem różne zawieszenia.
>
Straszne... ;-)
Zauważyłeś może gdzieś moje sprostowanie? Naprawdę nie pamiętam, czy
ponad 35 lat temu chodziło o sprężyny od Fiata 125, czy np. 127 albo
128. W każdym razie chodziło o sprężyny od Fiata wstawione do Zastawy.
To pewne. Pewne jest też to, że nie działały jak należy (czyli nie były
takie same) mimo, że wyglądały tak samo. Szczegół, od którego modelu te
sprężyny pochodziły, naprawdę jest nieistotny.
Resztę znajdziesz w innych moich niedawnych postach w tym temacie.
Naprawdę nie chce mi się powtarzać po raz nie wiadomo który... ;-)
--
Pozdrawiam. Artur.
____________________________________________________
__
-
238. Data: 2013-03-04 18:00:56
Temat: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Sat, 02 Mar 2013 21:38:36 +0100 osobnik zwany
v...@i...pl napisał:
> W dniu 2013-03-02 20:43, Artur Maśląg pisze:
>> tkwi problem - gorzej, że autor próbuje innym wmawiać, że możemy to
>> uznać za gwarancję braku oślepiania.
>
> Ale przeciez to jest banalne do stwierdzenia, bez zadnych badan
> fotometrycznych.
na zdjęciu?
--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
239. Data: 2013-03-04 21:09:38
Temat: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>
W dniu 2013-03-04 18:00, masti pisze:
>> Ale przeciez to jest banalne do stwierdzenia, bez zadnych badan
>> fotometrycznych.
>
> na zdjęciu?
>
>
Nie, na żywo.
Każdy ze zdrowymi oczami może sam stwierdzić, czy go światło razi czy
nie i parę innych spraw.
--
venioo
-
240. Data: 2013-03-04 21:15:05
Temat: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Mon, 04 Mar 2013 21:09:38 +0100 osobnik zwany
v...@i...pl napisał:
> W dniu 2013-03-04 18:00, masti pisze:
>>> Ale przeciez to jest banalne do stwierdzenia, bez zadnych badan
>>> fotometrycznych.
>>
>> na zdjęciu?
>>
>>
>>
> Nie, na żywo.
> Każdy ze zdrowymi oczami może sam stwierdzić, czy go światło razi czy
> nie i parę innych spraw.
arbitrowe lampy widziałem tyko na zdjeciu więc bez pomiarów to nic nie
stwierdzisz.
do tego niezależnie od twojej subiektywnej oceny są obecnie pewne
przepisy, które mówią jak ma być. Chcesz zmieniać to lobbuj za zmianą. Bo
na razie takie przeróbki legalne nie są.
--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett