-
Date: Sun, 03 Mar 2013 21:07:18 +0100
From: R2r <b...@a...pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130215
Thunderbird/17.0.3
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
References: <51213c2c$0$1230$65785112@news.neostrada.pl><5121480e$1@news.home.net.pl>
<kfrhbh$mal$2@news.icpnet.pl><51214935$1@news.home.net.pl>
<kfrj7p$dqb$1@mx1.internetia.pl><1er6iwqddc06t$.1scfona8799nj.dlg@40tude.
net>
<kfrvia$v1$1@dont-email.me><kfsj7t$ua6$1@usenet.news.interia.pl><1fofjcac
k1cqv.rapzzeue3m90$.dlg@40tude.net>
<kg0uda$rah$1@news.icpnet.pl><kgaals$a95$1@news.icpnet.pl>
<kggoso$8o4$7@dont-email.me>
<512be9fc$0$26686$65785112@news.neostrada.pl>
<512c832d$1@news.home.net.pl> <kgr3v6$922$1@news.icpnet.pl>
<513118db$1@news.home.net.pl> <kgsd01$v64$1@news.icpnet.pl>
<5131c290$1@news.home.net.pl>
<1ljbibpn3ybye.d79u4rr0cckq$.dlg@40tude.net>
<5131fac6$1@news.home.net.pl> <9...@4...net>
<51326aaa$1@news.home.net.pl>
<51326c39$0$1219$65785112@news.neostrada.pl>
<51326fc1$1@news.home.net.pl>
<5132766c$0$1232$65785112@news.neostrada.pl>
<51327843$1@news.home.net.pl>
<5133a769$0$26693$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <5133a769$0$26693$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
NNTP-Posting-Host: 91.228.136.80
Message-ID: <5133ad72$1@news.home.net.pl>
X-Trace: news.home.net.pl 1362341234 91.228.136.80 (3 Mar 2013 21:07:14 +0100)
Organization: home.pl news server
Lines: 53
X-Authenticated-User: ...@a...pl
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net.pl!not-for-mai
l
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2484866
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2013-03-03 20:41, Artur Maśląg pisze:
> Nie wiem czy się dały założyć, ponieważ Fiat 125 nie miał resora
> z przodu - miał za to dwa z tyłu (chyba dwupiórowe), montowane wzdłużnie
> (i sztywny most). Z przodu miał zawieszenie niezależnie,
> dwa wahacze + sprężyna + amortyzator na stronę :) Zastava (bazowana
> na Fiat 128) miała napęd na przód, z przody typowe kolumny
> MacPhersona (tak to się chyba pisze), a z tyłu poprzeczny resor
> i dwa wahacze poprzeczne. Nie wiem jaka była możliwość adaptacji
> sprężyn z Fiata 125 do Zastawy (przód) (o ile to miałeś na
> myśli), podobnie jak nie mam bladego pojęcia, czy dało się
> dostosować resor z Fiata 125 do Zastavy na tył :)
> Zasadniczo to nie chodziło mi o Twój błąd wprost, tylko mechanizm
> powielania bzdur.
>
>> Podobnie jak dla domorosłych konstruktorów tanich hidów reflektory
>> halogenowe i ksenonowe soczewkowe są takie same. :-)
>
> Coś w tym guście - Ty napisałeś bzdurę (pomylić się przecież można,
> szczególnie zę jak piszesz było to dawno i srajtkiem byłeś),
> J.F. odpowiedział, że nie widzi w tym nic dziwnego, ponieważ auta
> podobne (co jest już bzdurą^2 - zupełnie inna konstrukcja, zawieszenia,
> napęd itd.), Venioo doprawił bez żadnej weryfikacji, że pewnie nawet
> ta sama płyta podłogowa (i inne teoretyzowania), co już w ogóle
> świadczy o klepaniu dla zasady, a nie o jakiejkolwiek wiedzy
> w dyskutowanym zakresie.
>
No niechcący rozpętałem burzę w sumie nie wiadomo o co.
Jak pewnie zauważyłeś, sprostowałem już, że historia - choć na 100%
autentyczna - miała miejsce bardzo dawno i naprawdę głowy nie dam, że te
_sprężyny_ (to też już sprostowałem ze względu na to, że okazało się, że
niektórzy resorami nazywają nie każdy element resorujący mimo
powoływania się na taką definicję, ale resor piórowy) były przeznaczone
do Fiata 125 czy też do innego. Mogłem naprawdę pomylić pewne - w sumie
nieistotne szczegóły. Całość przytoczyłem jednak wyłącznie po to aby
zobrazować do czego może prowadzić powierzchowna ocena wyglądu zamiast
dokładnej analizy parametrów fizycznych.
Ale dyskusja za sprawą mojego być może błędu w nazewnictwie (choć do
końca nie jestem jednak tego pewien) i być może nieścisłości w mało
ważnym przedmiocie (jakie znaczenie ma czy zamontowane sprężyny były od
F125 czy może od 127 albo 128 - ważne, że nie były od Zastawy, choć
wyglądały tak samo i dały się zamontować w miejsce właściwych - tego
jestem pewien) - jakoś wybiegła w obszar zupełnie przeze mnie nie
zamierzony zamiast skoncentrować się na istocie problemu opisanego powyżej.
Tak więc darujmy sobie czepianie się słówek czy nawet niewiedzy w
materii zawieszeń czy w ogóle konstrukcji Fiatów i Zastawy a zamiast
tego skupmy się na tym, co chciałem zobrazować tym przykładem i co - jak
najbardziej - dotyczy dyskusji na temat samoróbek reflektorowych i
oceniania efektów ich działania na podstawie wyglądu zamiast wyników
pomiarów parametrów działania.
--
Pozdrawiam. Artur.
____________________________________________________
__
Następne wpisy z tego wątku
- 03.03.13 21:37 Robert Rędziak
- 03.03.13 21:37 Artur Maśląg
- 03.03.13 21:45 RoMan Mandziejewicz
- 03.03.13 21:51 R2r
- 03.03.13 22:02 R2r
- 04.03.13 18:00 masti
- 04.03.13 21:09 v...@i...pl
- 04.03.13 21:15 masti
- 04.03.13 21:26 v...@i...pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=