-
11. Data: 2014-06-14 10:08:28
Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>
> A jak ktoś lubi ten dieslowski moment, wciskanie w fotel i jak silnik
> idzie od dołu, to co?
A, jak ktoś lubi, to niech płacze i płaci.
:)
> Mimo wszystko przy dynamicznej jeździe OM642
> po czipie natłucze golfowi GTI. Przy okazji spali mniej.
> I jest to jeden z ostatnich trwałych silników od MB. Niestety
> wszystkie nowe od BMW czy VAG się chowają.
Pacz Pan jakoś niektórzy producenci potrafili zrobić dobry silnik benzynowy
o porównywalnych osiągach do OM642, który i trwałość ma zadowalającą.
:)
Pozdrawiam.
WOJO
-
12. Data: 2014-06-14 14:11:43
Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
Od: dddddddd <f...@e...com>
W dniu 2014-06-14 10:08, WOJO pisze:
>> A jak ktoś lubi ten dieslowski moment, wciskanie w fotel i jak silnik
>> idzie od dołu, to co?
> A, jak ktoś lubi, to niech płacze i płaci.
> :)
>
>> Mimo wszystko przy dynamicznej jeździe OM642
>> po czipie natłucze golfowi GTI. Przy okazji spali mniej.
>> I jest to jeden z ostatnich trwałych silników od MB. Niestety
>> wszystkie nowe od BMW czy VAG się chowają.
> Pacz Pan jakoś niektórzy producenci potrafili zrobić dobry silnik
> benzynowy o porównywalnych osiągach do OM642, który i trwałość ma
> zadowalającą.
> :)
> Pozdrawiam.
> WOJO
to może znasz alternatywę kombi dla e60 535d (272KM), zakładane
przebiegi 40-60.000km rocznie - bo ja jakoś nie mogę znaleźć...
Przy takich przebiegach już się raczej tylko diesle opłaca kupować.
Gaz odpada - bagażnik ma być jak największy, a zasięg auta min. 500km
--
Pozdrawiam
Łukasz
-
13. Data: 2014-06-14 20:09:14
Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 14.06.2014 09:18, megrimsES pisze:
> W dniu 2014-06-14 07:43, WOJO pisze:
> (ciach)
>
>> benzyny, koła dwumasowe i inne "ciekawostki", to odechciewa mi się
>> silnika wysokoprężnego.
>
> A jak ktoś lubi ten dieslowski moment, wciskanie w fotel i jak silnik
> idzie od dołu, to co?
Nowoczesne diesle nie są już niskoobrotowe. W instrukcji mojego piszą,
że należy go utrzymywać pomiędzy 2 a 4krpm.
--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-z
aba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza
-
14. Data: 2014-06-14 20:14:36
Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 14 Jun 2014 20:09:14 +0200, anacron napisał(a):
> W dniu 14.06.2014 09:18, megrimsES pisze:
>>> benzyny, koła dwumasowe i inne "ciekawostki", to odechciewa mi się
>>> silnika wysokoprężnego.
>> A jak ktoś lubi ten dieslowski moment, wciskanie w fotel i jak silnik
>> idzie od dołu, to co?
> Nowoczesne diesle nie są już niskoobrotowe. W instrukcji mojego piszą,
> że należy go utrzymywać pomiędzy 2 a 4krpm.
To chyba tak samo jak stare. W starych moze napisane nie bylo, ale
ponizej 2k nie ciagnely.
A oplowski 1.9CDI musze przyznac ze ciagnie.
J.
-
15. Data: 2014-06-14 21:13:26
Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 14.06.2014 20:14, J.F. pisze:
>> Nowoczesne diesle nie są już niskoobrotowe. W instrukcji mojego piszą,
>> że należy go utrzymywać pomiędzy 2 a 4krpm.
> To chyba tak samo jak stare. W starych moze napisane nie bylo, ale
> ponizej 2k nie ciagnely.
Nie wiem, jak w starych, ale wiem, że jak się diesla nie kręci to w tych
nowych dwumasa pada dużo szybciej. Dodatkowo ten mój, jak się go nisko
kręcić to więcej pali. Ot taka ciekawostka. W każdym razie u mnie 3 krpm
to nic dziwnego, a znam takich co benzynowych do takich obrotów nie
dokręcają.
--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-z
aba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza
-
16. Data: 2014-06-14 21:22:11
Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 14 Jun 2014 21:13:26 +0200, anacron napisał(a):
> W dniu 14.06.2014 20:14, J.F. pisze:
>>> Nowoczesne diesle nie są już niskoobrotowe. W instrukcji mojego piszą,
>>> że należy go utrzymywać pomiędzy 2 a 4krpm.
>> To chyba tak samo jak stare. W starych moze napisane nie bylo, ale
>> ponizej 2k nie ciagnely.
>
> Nie wiem, jak w starych, ale wiem, że jak się diesla nie kręci to w tych
> nowych dwumasa pada dużo szybciej.
Kazdy silnik przy malych obrotach ma wieksze obciazenia.
> Dodatkowo ten mój, jak się go nisko kręcić to więcej pali.
W oplu trudno mi powiedziec, bo spalanie co chwila inne,
ale tak mi sie wydaje ze w zakresie ok 1800-2500 nie ma wieszych
roznic.
> Ot taka ciekawostka. W każdym razie u mnie 3 krpm to nic dziwnego,
No, u mnie tez nie, na autostradzie to sie duzo mniej nie da :-)
> a znam takich co benzynowych do takich obrotów nie dokręcają.
Ale dla benzyniaka to obroty zalecane :-)
J.
-
17. Data: 2014-06-14 21:24:18
Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2014-06-13 17:54, anacron pisze:
> Zainteresowałem się temat padających w okolicach 80-90 kkm pomp CR w
> dieslach. Porozmawiałem z kilkoma serwisami i uzyskałem dość szybko
> listę silników przy których takie przypadłości były odnotowane.
> Sprawdziłem, są to zarówno pompy Delphi jak i Bosch, co nakazuje
> odrzucić teorię bubli produkowanych przez jednego producenta.
>
> Przypomnę pompy CR się łuszczą co doprowadza do zanieczyszczenia układu
> paliwowego i padu wtryskiwaczy. Co dziwne, dzieje się to jak w zegarku w
> okolicach 80-90 kkm przebiegu. Nasuwa się pytanie, dogadali się i tak to
> jest wyliczone (celowe postarzanie produktu), czy po prostu w czasie
> ostatnich zmienił się skład oleju napędowego i pompy te źle takie paliwa
> znoszą?
>
Pisałem trochę o tym gdzieś - teraz już nie pamiętam, gdzie.
Skład ON zmienił się już ładnych parę lat temu. Stał się mniej "tłusty",
za to doszło trochę detergentów. Wyniki badań w tym zakresie publikowała
jakaś polibuda (Poznań?).
Starsi kierowcy pamiętają: jeśli wylało się trochę ON na posadzkę
garażu, to ciężko było to cholerstwo usunąć. Współczesny ON jak się
wyleje, to przetrze się papierem i praktycznie nie ma śladu.
Jeśli paliwo jest bardziej "suche", to i warunki pracy pompy CR i
wtryskiwaczy są trudniejsze.
Najprostsze ominięcie problemu: dolewanie Mixolu do paliwa - ok. 1/4 do
1/3 litra na 50 litrów ON.
Jeszcze jedno: badania wykazały, że (dla pomp "lubiących się" łuszczyć
gorsze są paliwa premium, gdyż są bardziej "suche" niż zwykły ON.
--
Pozdrawiam.
Adam
-
18. Data: 2014-06-14 22:06:54
Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>
> Nowoczesne diesle nie są już niskoobrotowe. W instrukcji mojego piszą,
> że należy go utrzymywać pomiędzy 2 a 4krpm.
Niskoobrotowe to sa na statkach :)
-
19. Data: 2014-06-14 22:12:46
Temat: [OT] Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 14.06.2014 21:22, J.F. pisze:
>> a znam takich co benzynowych do takich obrotów nie dokręcają.
>
> Ale dla benzyniaka to obroty zalecane :-)
Mnie uczono, że jak się przyspiesza, to należy kręcić do maksymalnego
momentu. Dla przeciętnego benzynowego to będzie jakieś 3,5-4 krpm, a
większość grubo poniżej 3 zmienia bieg na wyższy. W przypadku mojego
małego traktorka wypada to gdzieś w okolicach 2,8 krmp. Połowa mitów o
dieslach wywodzi się z tego, że ludzie benzynowymi jeździć nie umieją. :)
--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-z
aba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza
-
20. Data: 2014-06-14 23:44:23
Temat: Re: [OT] Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 14 Jun 2014 22:12:46 +0200, anacron napisał(a):
> W dniu 14.06.2014 21:22, J.F. pisze:
>>> a znam takich co benzynowych do takich obrotów nie dokręcają.
>> Ale dla benzyniaka to obroty zalecane :-)
> Mnie uczono, że jak się przyspiesza, to należy kręcić do maksymalnego
> momentu.
Nie wiem kto cie uczulal, ale przy przpieszaniu to na mocy nam zalezy.
J.