eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKolejny spisek żarówkowy? Pompy CRRe: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.interia.pl!not-for-mail
    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
    Date: Sat, 14 Jun 2014 21:24:18 +0200
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 38
    Message-ID: <lni7h3$dn3$1@usenet.news.interia.pl>
    References: <539b1ebe$0$2240$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: ent22.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1402773859 14051 83.15.205.22 (14 Jun 2014 19:24:19
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 14 Jun 2014 19:24:19 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.2; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.6.0
    In-Reply-To: <539b1ebe$0$2240$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2535907
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2014-06-13 17:54, anacron pisze:
    > Zainteresowałem się temat padających w okolicach 80-90 kkm pomp CR w
    > dieslach. Porozmawiałem z kilkoma serwisami i uzyskałem dość szybko
    > listę silników przy których takie przypadłości były odnotowane.
    > Sprawdziłem, są to zarówno pompy Delphi jak i Bosch, co nakazuje
    > odrzucić teorię bubli produkowanych przez jednego producenta.
    >
    > Przypomnę pompy CR się łuszczą co doprowadza do zanieczyszczenia układu
    > paliwowego i padu wtryskiwaczy. Co dziwne, dzieje się to jak w zegarku w
    > okolicach 80-90 kkm przebiegu. Nasuwa się pytanie, dogadali się i tak to
    > jest wyliczone (celowe postarzanie produktu), czy po prostu w czasie
    > ostatnich zmienił się skład oleju napędowego i pompy te źle takie paliwa
    > znoszą?
    >


    Pisałem trochę o tym gdzieś - teraz już nie pamiętam, gdzie.
    Skład ON zmienił się już ładnych parę lat temu. Stał się mniej "tłusty",
    za to doszło trochę detergentów. Wyniki badań w tym zakresie publikowała
    jakaś polibuda (Poznań?).
    Starsi kierowcy pamiętają: jeśli wylało się trochę ON na posadzkę
    garażu, to ciężko było to cholerstwo usunąć. Współczesny ON jak się
    wyleje, to przetrze się papierem i praktycznie nie ma śladu.

    Jeśli paliwo jest bardziej "suche", to i warunki pracy pompy CR i
    wtryskiwaczy są trudniejsze.

    Najprostsze ominięcie problemu: dolewanie Mixolu do paliwa - ok. 1/4 do
    1/3 litra na 50 litrów ON.

    Jeszcze jedno: badania wykazały, że (dla pomp "lubiących się" łuszczyć
    gorsze są paliwa premium, gdyż są bardziej "suche" niż zwykły ON.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: