  • 161. Data: 2018-08-19 23:57:08
    Temat: [OT] Re: Kiedy można komuś wjechać w dupe bezkarnie?
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-08-19 o 19:59, Budzik pisze:

    > czasami jezdze 200km po miescie a czasami 400 poza
    > miastem.

    O rany, przez chwilę myślałem, że piszesz o prędkościach! :D
    Na drugi raz pisz "robię", "przejeżdżam".

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 162. Data: 2018-08-19 23:57:40
    Temat: Re: Kiedy można komuś wjechać w dupe bezkarnie?
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-08-19 o 21:00, Budzik pisze:

    > Zgoda. ALE NIE NA DRODZE!!!
    > Zorganizuje kursy! Wez kase z uni i zrób to nawet za darmo dla ludzi!

    Ty to zrób. Ja nie mam na to czasu ani powołania by kraj edukować.
    Ograniczam się więc do tego, co mogę. Nie czuję abym tworzył w związku z
    tym niebezpieczne sytuacje.

    > hahahaha
    > W Rosji to dopiero bawią się w wychowywanie na drodze.
    > ile to ja widziałem filmików gdzie jeden drugiemu wymierzył samosąd...

    Tam normą jest wożenie ze sobą kija baseballowego. I to nie żart.
    Gaśnicy może nie być, ale kij zawsze.

    > Moze... o ile wczesniej nie wyczyni czegos głupiego bo bedzie za wszelką
    > cene starał się zjechac takiemu co to go pospiesza.
    > We wszystkim trzeba miec umiar.

    Więc bierz środki z Unii i edukuj cały kraj :-)

    > A w czym ci rowerzysci tym razem przeszkadzaja?

    Też o tym pisałem. Jeżdżą jak ostatnie łajzy po ulicy mając obok piękną,
    szeroką i równiutką (asfaltową) drogę rowerową. Żadnego logicznego
    uzasadnienia takiego postępowania. Oto przykład z moich okolic, który
    już cytowałem w innym wątku:

    https://youtu.be/wv_LFqVSbio?t=3m15s

    > bywa i tak.
    > Jak to sie obecnie mowi - musisz sam zbudowac swoja narracje, inaczej
    > inni zrobią to za ciebie.
    >
    > ;-D

    Jest gorzej: inni i tak wiedzą lepiej co miałeś na myśli i żadne
    doprecyzowania nie są celowe :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 163. Data: 2018-08-20 00:17:37
    Temat: Re: Kiedy można
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2018-08-19 20:46, J.F. wrote:

    > Nie, bo przepis mowi o istotnej zmianie predkosci.
    > IMO - zdjecie nogi z gazu sie nie kwalifikuje :-)
    >
    > Poza tym trzeba zaczac od tego, czy szybki jechal z dopuszczalna
    > predkoscia, bo moze wyprzedzajacy zostawil odpowiednie miejsce, o ile
    > ten z tylu jechal 140 :-)

    Nie ma w przepisach tego typu zależności - że jeśli coś to coś. Bo po
    chwili by to doprowadziło do absurdu.
    Nieustąpienie pierwszeństwa jest nieustąpieniem pierwszeństwa. Nie ma
    tam żadnych warunków "o ile coś tam". Jest i tyle.

    PS. Co do nogi z gazu to niech będzie, ze nie zawsze wystarczy. Ale
    najczęściej jednak trzeba hamować - i to nie tak mało.

    --
    mk4

  • 164. Data: 2018-08-20 00:23:36
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-08-19 o 23:57, Akarm pisze:

    > O rany, przez chwilę myślałem, że piszesz o prędkościach! :D
    > Na drugi raz pisz "robię", "przejeżdżam".

    Też tak to odebrałem na początku :-D Po trzecim przeczytaniu załapałem
    sens :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 165. Data: 2018-08-20 01:41:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 20 Aug 2018 00:17:37 +0200, mk4 napisał(a):

> [...]
    > Nieustąpienie pierwszeństwa jest nieustąpieniem pierwszeństwa. Nie ma
    > tam żadnych warunków "o ile coś tam". Jest i tyle.

    Oczywiscie ze jest.
    Kierowca ma prawo oczekiwac, ze inni przestrzegaja przepisow.

    Wiec jak widzi np 100m odstepu i jedzie 120, to moze zmienic pas.

    > PS. Co do nogi z gazu to niech będzie, ze nie zawsze wystarczy. Ale
    > najczęściej jednak trzeba hamować - i to nie tak mało.

    Ale czy jechales z przepisowa predkoscia :-)

    J.

  • 166. Data: 2018-08-20 01:51:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 19 Aug 2018 23:26:51 +0200, Marek S napisał(a):

    > Jak pisałem - takich sytuacji nie pamiętam abym doświadczył. Jeśli jest
    > blokada lewego pasa to zawsze osobówka. Również jak pisałem - obwodnica
    > 3miejska jest prawie non-stop patrolowana przez policyjne BMW. Kierowcy
    > z ciężarówek wiedzą o tym a niepokorni muszą beknąć.

    I ta osobowka przez kilkanascie minut blokuje lewy pas ?

    J.

  • 167. Data: 2018-08-20 06:34:30
    Temat: Re: Kiedy można. Odruchy i nawyki.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.08.2018 o 22:59, Budzik pisze:

    > Uff...

    Errata. Puszczę o ile kieruję samochodem. MOtocyklem przestałem, bo
    ludzie po prostu nie wierzą, że ich na moto puszczam;)

    Shrek

  • 168. Data: 2018-08-20 09:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek S p...@s...com ...

    > Ty to zrób. Ja nie mam na to czasu ani powołania by kraj edukować.
    > Ograniczam się więc do tego, co mogę. Nie czuję abym tworzył w
    > związku z tym niebezpieczne sytuacje.

    No jak to? Przeciez cały czas piszesz, ze chcesz pouczac ludzi na drodze!
    Wiec co jak co ale powołanie jest ewidentnie! :)

    > Tam normą jest wożenie ze sobą kija baseballowego. I to nie żart.
    > Gaśnicy może nie być, ale kij zawsze.

    No własnie! Tak sobie wymyslili ze beda sie edukowac bezposrednio na
    drodze, tyle ze u nich to eskalowało troche.

    > Więc bierz środki z Unii i edukuj cały kraj :-)

    Jak widzisz robie to - TUTAJ.
    Bo przeciez nie na drodze.

> [...]
    > logicznego uzasadnienia takiego postępowania. Oto przykład z moich
    > okolic, który już cytowałem w innym wątku:

    I mowisz ze to rowerzysta był problemem w tym filmiku i kilku nastepnym
    (obejrzałem jakies 30 sekund)? ROTFL
    Marku, czy ty nie jestes zbyt nerwowy za kierownica?
    Ten rowerzysta absolutnie w niczym ci nie przeszkodził, oczywiscie łamał
    jakis przepis bo mu łatwiej kolarka po drodze jechac niz po sciezce z
    kraweznikami etc ale czy ty nie lamiesz przepisów za kierownica?
    Powtorze - wiecej wyrozumiałosci.

    > Jest gorzej: inni i tak wiedzą lepiej co miałeś na myśli i żadne
    > doprecyzowania nie są celowe :-D

    To tez prawda.
    70% rodaków nie czyta ani jednej ksiazki w ciagu roku - trudno wiec
    oczekiwac czytania ze zrozumieniem, krytycznego podejscia, myslenia...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy

  • 169. Data: 2018-08-20 11:56:45
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-08-19 o 16:24, Shrek pisze:

    > Rozumiem. Napisz do niemców, że się wygłupiają z tym wymaganym odstępem,
    > bo im bardziej na dupie, tym bezpieczniej.

    Odstęp zachowuje się by widzieć coś więcej niż tył poprzedzającego
    samochodu.

  • 170. Data: 2018-08-20 12:09:28
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-08-16 o 12:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik p...@g...com ...

    > o to jest głowna róznica miedzy jazda u nas i w DE.
    > U nas jak włączysz kierunkowskaz sygnalizujacy zmiane pasa, to ten obok
    > czesto przyspieszy zeby ci to uniemozliwić.
    > A w DE najczesciej zrobi ci miejsce.

    Ludzie widzą to, co chcą widzieć. Mnie tam żaden Niemiec miejsca nie
    zrobił. Jadą lewym, nie umieją wyprzedzać.