eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaJaki multimetr[OT] Re: Jaki multimetr
  • Data: 2011-08-20 10:21:25
    Temat: [OT] Re: Jaki multimetr
    Od: AlexY <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik Miłosz Skowyra napisał:
    > W dniu 2011-08-16 10:48, AlexY pisze:
    >
    >> BTW. mam priusa, jest w nim 228 ogniw NiMH szeregowo, monitoring
    >> napięcia co 12 ogniw, nie ma balancera ani pająka do wyrównania
    >> ładunków, samochód ma 10 lat, ponad 150tyś km na liczniku i oryginalną
    >> baterię, da się?
    >
    > Różne zastosowania.

    Z punktu widzenia użytkownika - tak, dla baterii - nie bardzo -
    rozładowanie, naładowanie, i tak w kółko...

    > Gdyby Prius należał do grupy PHEV a nie HEV to było by o czym

    Dla baterii to żadna różnica czy będzie ładowana z prądnicy czy sieci,
    to kontroler ma czuwać nad bezpieczeństwem ogniw, mając 9V akumulator
    NiMH nie mamy żadnej wiedzy o stanie poszczególnych 7 cel, bateria
    priusa monitoruje co 12 cel, czyli sytuacja jeszcze gorsza niż baterii 9V.

    > dyskutować. Poza tym pamiętaj że ogniwa NiMH możesz prawie bezproblemowo
    > przeładowywać (do pewnego poziomu).

    "Prawie robi różnicę", awarie akumulatora trakcyjnego w priusach to
    rzadkość ale się zdarzają, nie ma oficjalnych danych na temat ich
    przyczyn bo producent do porażki się nie przyzna a monitoring co 12 cel
    uważam za porażkę, na wszelki wypadek upolowałem zapasowy...

    > Jeżeli koniecznie chcesz porównywać to poczytaj o Tesli Roadster
    > należącej do PHEV. Użyli znacznie bardziej skomplikowanych metod,
    > znacznie więcej ogniw i elektroniki i porównując z Priusem otrzymali
    > nieco wyższy "półkowo" produkt. Da się ? Da...

    O Tesli wiedziałem wszystko co było dostępne jak tylko zaczęli się
    reklamować, tak że:
    1. to jest EV
    2. używa ogniw litowych
    3. w związku z p.2 bezwzględnym wymogiem jest monitorowanie każdego
    pojedynczego ogniwa bądź ich pakietu połączonego równolegle. Nie wiem
    czy jest to stosowane w tesli, jeśli nie to pojazd jest pierońsko
    niebezpieczny w czasie ładowania.

    > Problem polega tylko na cenie i ilości.

    Kolejna kwestia
    100tyś $ za tesle
    20tyś $ za priusa

    A i tak moim marzeniem jest opel ampera, tylko cenę dowalili zaporową.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: