  • Data: 2011-08-26 10:55:29
    Temat: Re: Jaki multimetr
    Od: Mario <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-08-26 11:00, AlexY pisze:

    > [...]
    >
    > Wspominałem wcześniej o tym mierniku, mam go, istotnie pomiar C i L jest
    > raczej bezużyteczny (dlatego go nie polecałem wątkotwórcy), ale gdybym
    > tego potrzebował to i tak kupiłbym mostek RLC, tego nie mierzy się w
    > polu (w moim przypadku), żebym musiał mieć to w multimetrze.

    Mam sfatygowany AX-588 pomiarem L i C. Rozdzielczość 1uH przydaje się
    przy pracach z drobnymi dławikami albo do sprawdzenia transformatorków w
    przetwornicach. Pomiar pojemności z rozdzielczością 10pF trochę za
    słaby ale i tak się przydaje gdyż mam coraz częściej do czynienia z SMD
    i nie ma na nich napisów a miernik mierzy dość poprawnie kondensatorki
    wlutowane w układ. Przyzwyczaiłem się, że mam to w multimetrze. Nie
    bardzo chcę zastawiać sobie biurko stacjonarnymi miernikami, mostkami itp.

    MD