  • 1. Data: 2011-06-16 10:29:47
    Temat: Dlaczego niektórzy piszą strony www jako exe/dll?
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    Niech mi ktoś wytłumaczy, dlaczego ***** piszą strony
    php, asp, jsp i udostępniają je jako pliki exe, dll i inne formy
    wykonywalne?

    O co mi chodzi?
    Na przykład o strony:
    http://stary.rozklad-pkp.pl/bin/stboard.exe/pn (na szczęście poszli po
    rozum i nowa strona jest już jako php)
    http://ankiety.grupabrebank.pl/mrIWeb/mrIWeb.dll (link celowo ucięty)
    http://www.prolodgic.com/strength.dll

    Takich przykładów mogę sypać garściami, ale nie mogę zrozumieć jakim
    durniem (żeby nie powiedzieć dosadniej) trzeba być, żeby coś takiego
    zrobić? Dlaczego durniem? Bo wszelkiego rodzaju filtry www a nawet
    czasami antywirusy blokują wejścia na takie strony jako potencjalnie
    niebezpieczne. I trzeba do tego robić specjalne wyjątki zezwalające
    na otworzenie strony.

    Może mi ktoś podać choć 1-2 powody, dla którego prawdziwe rozszerzenia
    są ukrywane? Przecież to i tak można sobie najczęściej wykryć po
    nagłówkach HTTP lub innych sygnaturach w jakim języku jest strona
    napisana.

    Jacek

  • 2. Data: 2011-06-16 10:41:52
    Od: Piotr Siudak <s...@x...pl>

    W dniu 2011-06-16 12:29, Jacek Kalinski pisze:
    > Niech mi ktoś wytłumaczy, dlaczego ***** piszą strony
    > php, asp, jsp i udostępniają je jako pliki exe, dll i inne formy
    > wykonywalne?

    żeby nie udostepniać kodu zródłowego?

    > Może mi ktoś podać choć 1-2 powody, dla którego prawdziwe rozszerzenia
    > są ukrywane?

    po to żebyś nie narzekał jak jakiś bzdurny filtr ci zablokuje strone co
    ma 'exe' w uri

    --
    Piotr Siudak
    s...@x...pl

  • 3. Data: 2011-06-16 20:39:00
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

    W dniu 2011-06-16 12:29, Jacek Kalinski pisze:
    > Niech mi ktoś wytłumaczy, dlaczego ***** piszą strony
    > php, asp, jsp i udostępniają je jako pliki exe, dll i inne formy
    > wykonywalne?

    Jesteś pewien, że postawiłeś dobrą diagnozę i na pewno nie są to takie
    pliki, jak się przedstawiają?

    artur

  • 4. Data: 2011-06-20 07:49:11
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <itdq6q$7vg$1@mx1.internetia.pl>, Artur Muszyński napisał(a):

    > Jesteś pewien, że postawiłeś dobrą diagnozę i na pewno nie są to takie
    > pliki, jak się przedstawiają?

    Jestem w 100% pewien.
    Ludzie piszą programy php (np: pokaz.php), po czym zmieniaja im nazwy
    na pokaz.dll, a w .htaccess (lub globalnie) wymuszają przetwarzanie
    skryptow *.dll przez /usr/bin/php:

    AddType application/x-httpd-php .dll .exe

    Tylko nie potrafię znaleźć ani jednego logicznego wytłumaczenia
    takiego zachowania, a niestety nie mam znajomych, którzy piszą takie
    strony (np: php jako dll).

    Jacek

  • 5. Data: 2011-06-20 08:31:08
    Od: Piotr Siudak <s...@x...pl>

    W dniu 2011-06-20 09:49, Jacek Kalinski pisze:

    > Jestem w 100% pewien.

    skad ta pewność?

    > Tylko nie potrafię znaleźć ani jednego logicznego wytłumaczenia
    > takiego zachowania,

    security by obscurity? prosze bardzo.

    --
    Piotr Siudak
    s...@x...pl

  • 6. Data: 2011-06-20 21:40:19
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Mon, 20 Jun 2011 08:49:11 +0100, Jacek Kalinski
    <jacek_kal@go2._nospamplease_.pl> wrote:

    > Jestem w 100% pewien.

    > Ludzie piszą programy php (np: pokaz.php), po czym zmieniaja im nazwy
    > na pokaz.dll

    Ale wiesz, że jest coś takiego jak CGI? I wiesz, czego używa ISAPI IIS?

    Można na prawdę zrobić stronę generowaną z prawdziwego .exe lub .dll, bez
    żadnego PHP, Apache i ściem.

    --
    regards, porneL

  • 7. Data: 2011-06-21 21:16:37
    Od: Zbigniew Malec <a...@i...invalid>

    On Mon, 20 Jun 2011 22:40:19 +0100, porneL wrote:

    > Można na prawdę zrobić stronę generowaną z prawdziwego .exe lub .dll, bez
    > żadnego PHP, Apache i ściem.

    Tak to napisałeś, jakby PHP i Apache to były ściemy, a "prawdziwe" strony
    pisało się tylko w exe i dll :]

    Zbyszek Malec