  • 11. Data: 2016-12-16 00:02:49
    Temat: Re: [OT] Partycji czar, XP i nerwica na K
    Od: MB <d...@d...mailexpire.com>

    W dniu 15.12.2016 o 16:06, Kamil pisze:
    > Twoją zdolność logicznego rozumowania przerasta, że to nie ma
    > najmniejszego sensu?

    Ooo jak miło, od razu widać że jesteśmy w PL usenecie ;P

    Przykład pierwwszy z brzegu: Lex (od obecnie Wolters Kluwer) jeszcze w
    starej wersji nie webowej obsługiwanej przez przeglądarkę, tylko
    wydajnej lokalnej napisanej w C++ zabezpieczany był albo sprzętowym
    HASPem albo dyskietką CopyControl z której przenosił uprawnienia i
    dopisywał do końcówek sektorów na HDD. Program zajmował ładnych parę GB
    (więcej niż caly OS z pozostałymi programami w tamtych czasach).
    Licencja na ten program przewidywała, że Wolters Kluwer jest w razie
    problemów technicznych zobowiązany zapewnić wsparcie (czyt. nową
    dyskietkę z uprawnieniami) tylko w czasie obowiązywania abonamentu. Po
    tym okresie już nie i w razie uszkodzenia partycji zostawało się z
    niczym nie mogąć uzyskać nowych uprawnień, a stara dyskietka miała już
    je przeniesione na HDD. A to był program kosztujący rocznie od 3-4 do
    kilkunastu tysięcy PLN w zależności od wersji. Do tej pory mam na starym
    laptopie instalację chyba z 2008 r. (wiadomo przy sraczce legislacyjnej
    sejmu akty normatywne mają zerową wartość, ale czasem przydaje się do
    sprawdzenia stanu prawnego w przeszłości na dany dzień oraz posiłkowania
    starszymi, nadal aktualnym orzeczeniami w trakcie skrobania pism
    procesowych na dwa monitory). Mimo że system już parę razy był stawiany
    od zera - tylko dlatego nadal działa, bo był zainstalowany na partycji
    innej niż systemowa.

    /MB

  • 12. Data: 2016-12-16 10:09:47
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    I myślisz, że przeciętny użytkownik w ogóle zauważy tę różnicę?
    A co powiesz o prawach dostępu?

    -----

  • 13. Data: 2016-12-16 10:19:23
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Nie porównuj windowsów z linuksem.
    Router pracuje pod linuksem, który to linuks oryginalnie (w takiej, śmakiej czy
    owakiej wersji) ma niedobre sterowniki NTFS.
    Istnieją bardzo dobre sterowniki NTFS, za które producent routera musiałby zapłacić
    (lub sam napisać).
    BTW mam router (Netgear), który pod NTFS jest najszybszy, szybszy nawet od Ext4 - nie
    wiem czy sami napisali sterownik (Netgear to jednak firma z potencjałem) czy kupili.
    Podobny problem miały NAS-y, w tym i Synology i QNAP - gdzieś tak może do 2012 r.,
    kiedy chyba w końcu złamali się i kupili licencje na sterowniki NTFS.

    FAT32 ma problem przy przesuwaniu partycji, może się wywalić (teoretycznie nie
    powinien, w praktyce może, sam doświadczyłem), zbyt łatwo nadpisać mu tablicę jakimiś
    śmieciami.

    -----
    > Na routerkach mających CPU taktowane 400-500MHz różnica transferu na korzyść
    FAT32/EXT2 w porównaniu do NTFS w odczycie potrafi być czasem 2-3 krotna bo to nie
    HDD ani nawet interfejs nawet na starym USB 2.0 nie wyrabia, tylko CPU dławi się
    NTFSem.

  • 14. Data: 2016-12-16 10:20:10
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Poniżej 60-80 GB szkoda nerwów.

    -----

  • 15. Data: 2016-12-17 18:41:10
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "MB" napisał:

    > tylko dlatego nadal działa, bo był zainstalowany na partycji
    > innej niż systemowa.

    Jasne. Tylko dlatego działa. Jedno to, że bredzisz, a drugie nie na temat.
    Jakbys wiedział jak działa OS i instalatory programów to byś nie pisał
    bzdur. Szkoda klawiatury na tłumaczenie Ci czegokolwiek. Piszę to dla innych
    szukających wiedzy na news. Instalowanie programów na partycji innej niz
    systemowa jest sensu bez, a często jest szkodliwe.

    Pzdr

  • 16. Data: 2016-12-17 19:20:19
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Nieprawda.
    Jeżeli program zapisuje dane w swoim własnym katalogu, w którym został zainstalowany,
    to zainstalowanie go na partycji innej niż systemowa (a np. na partycji z danymi)
    może nas uchronić przed utratą tych danych.

    -----

  • 17. Data: 2016-12-20 17:49:36
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" napisał:

    > Jeżeli program zapisuje dane w swoim własnym katalogu, w którym został
    > zainstalowany,

    Jeżeli. I w tym szkopuł. Instalatory z natury swojej zapisuja wiele danych w
    folderach systemowych i rejestrze. Inaczej działają programy typu portable,
    ale tych jak na lekarstwo.

    > to zainstalowanie go na partycji innej niż systemowa (a np. na partycji z
    > danymi) może nas uchronić przed utratą tych danych.

    Jakich danych, na której partycji, w jaki sposób sa zabezpieczone?

    Niewiele rozumiesz z działania systemu i głosisz fałszywe teorie. Szkoda
    czasu.

    Pzdr

  • 18. Data: 2016-12-20 18:03:02
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "MB" napisał:

    > tylko CPU dławi się NTFSem.

    Słyszałeś o DMA?

    Pzdr

  • 19. Data: 2016-12-20 18:05:15
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" napisał:

    > FAT32 ma problem przy przesuwaniu partycji

    Od kiedy to FAT32 służy do przesuwania partycji i co to jest? Coraz więcej
    madrych inaczej na grupach. Paranoja.

    PLONK

  • 20. Data: 2016-12-20 18:11:54
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "JoteR" napisał:

    > PS. Oho, chyba już tłumaczą...

    Kilka lat miałem XP na partycji 5GB. Zero problemów. System zajmuje ca 2GB +
    Program files ca 1GB. Po latach rozwoju internetowych i nie tylko śmieci
    zaczynało brakować miejsca. Powiększyłem partycję do 10GB, obecnie mam 20GB
    i 15 GB wolnego miejsca. I to są fakty.

    Pzdr