  • Data: 2016-12-13 22:47:49
    Temat: [OT] Partycji czar, XP i nerwica na K
    Od: Marsjanin <m...@m...tk> szukaj wiadomości tego autora

    Drodzy Grupowicze.
    Nie proszę o poradę.
    Muszę się gdzieś wyżalić w miarę anonimowo, w sensie, że pejsbóki i
    inne takie odpadają. Padło na pcp. :) Przepraszam, to trochę OT bo
    sprzętu nie dotyczy.

    Zostałem poproszony o poprawę czegoś w kompie, bo muli. Idę, patrzę:

    Jest sobie komputer. Z jakimś tam chyba Athlonem, dość mocnym jak na
    starego Athlona, nieważne. Jest na nim zainstalowany WinXP. Albo
    zgodnie z licencją (byłby to jeden z ostatnich z XP pewnie), albo może
    pirat bo taki akurat był u sąsiadów na CD. Nie wiem. Wiem, kto to
    instalował. Domowy majsterklepka, raczej starej daty, na kompach się
    nie zna, znaczy się - jak widać zna się o tyle, że udało mu się
    zainstalować Windowsa.

    Udało to dobre słowo.

    Ciekawa jest konfiguracja dysku. Dysk 500 GB, czyli w miarę nowy.
    CHYBA w kompie od nowości, ale głowy nie dam. Na dysku partycja
    podstawowa 20 GB FAT32 (!), potem w partycji rozszerzonej wolumin na
    całą resztę, o dziwo NTFS. Na partycji rozszerzonej jakieś tam pliki
    wskazująca na ich żywcem wycięcie z jakiegoś systemu (Program Files
    itd.) Bo może już raz się kiedyś ,,miejsce na dysku C: kończyło"?

    Wszystko co istotne oczywiście siedzi na tych nędznych 20 GB, miejsce
    się kończy, komp muli, a ja to będę musiał przeinstalować, dodatkowo
    zachowując działające jakieś stare programy księgowe.

    Jeśli mam jakies pytanie to chyba tylko - jakiż to magiczny kreator
    partycjonowania przy instalacji domyślnie kazał człowiekowi zrobić to
    wszystko dodatkowo na FAT32, jakby mało problemów było z partycją 20
    GB...

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin