  • Data: 2016-12-16 10:19:23
    Temat: Re: [OT] Partycji czar, XP i nerwica na K
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow> szukaj wiadomości tego autora

    Nie porównuj windowsów z linuksem.
    Router pracuje pod linuksem, który to linuks oryginalnie (w takiej, śmakiej czy
    owakiej wersji) ma niedobre sterowniki NTFS.
    Istnieją bardzo dobre sterowniki NTFS, za które producent routera musiałby zapłacić
    (lub sam napisać).
    BTW mam router (Netgear), który pod NTFS jest najszybszy, szybszy nawet od Ext4 - nie
    wiem czy sami napisali sterownik (Netgear to jednak firma z potencjałem) czy kupili.
    Podobny problem miały NAS-y, w tym i Synology i QNAP - gdzieś tak może do 2012 r.,
    kiedy chyba w końcu złamali się i kupili licencje na sterowniki NTFS.

    FAT32 ma problem przy przesuwaniu partycji, może się wywalić (teoretycznie nie
    powinien, w praktyce może, sam doświadczyłem), zbyt łatwo nadpisać mu tablicę jakimiś
    śmieciami.

    -----
    > Na routerkach mających CPU taktowane 400-500MHz różnica transferu na korzyść
    FAT32/EXT2 w porównaniu do NTFS w odczycie potrafi być czasem 2-3 krotna bo to nie
    HDD ani nawet interfejs nawet na starym USB 2.0 nie wyrabia, tylko CPU dławi się
    NTFSem.