  • 21. Data: 2015-08-21 17:51:18
    Temat: Re: [OT] Okulary neurochirurga
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:mr1p2l$7ht$...@s...chmurka.net...
    >Od jakiegoś czasu czekam kiedy nie będzie wolno wytrzepać samemu
    >dywanu bo jakieś przepisy wymuszą posiadanie odpowiednich uprawnień
    >(= wynajęcie do tego firmy z certyfikatem), i może wykupienia kwoty
    >emisji kurzu do atmosfery :).

    Dobrze kombinujesz ... ale czy trzepaki dotrwaja tego okresu ?
    Na nowych osiedlach juz ich chyba nie ma.

    J.

  • 22. Data: 2015-08-21 18:06:26
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-08-20 o 14:34, Piotr Wyderski pisze:

    > Tytanowe, ale na pewno tańsze niż 499. Tylko jakie ma znaczenie
    > materiał ramki dla jakiegoś kawałka tworzywa sztucznego?

    No bo to siara mieć tytanowe ramki i plastikowe zauszniki.

    > W każdym
    > razie poradziłem sobie. Z usług VE nigdy nie korzystałem, bo kilka
    > wizyt u nich pokazywało, że jeśli zamówienie jest bardziej nietypowe,
    > to ten ich Express jest wolniejszy niż u konkurencji. Ale widać mają
    > też zalety.

    W moim przypadku polegli przy robieniu półprogresów (tzw Office) z
    addycją 1,5 D. Wcześniejsze 0,75 były w porządku, ale z wiekiem mi nie
    wystarczały w zakresie 30cm - 1m. Nowe, mimo zapewnień konsultantek
    miały bardzo wąski zakres kątowy ostrego widzenia. Nie dało się używać.
    Szyja bolała od ciągłego kręcenia głową, aby wyostrzyć obraz.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 23. Data: 2015-08-21 22:33:26
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    :
    : Dobrze kombinujesz ... ale czy trzepaki dotrwaja tego okresu ?
    :

    Kolego Dżi-eF(Key) ;) - nie doceniasz tego, jak szybko "postępują postępy
    postępu"

    W miarę tego, jak w UE coraz bardziej maleje dynamika wzrostu gospodarczego -
    tym szybciej przyrasta biurokracja, i jej radosna TFUrczość. Choć może
    odwrotnie: to pierwsze jest skutkiem tego drugiego. A ponieważ "wraz z postępem
    rewolucji walka klasowa zaostrza się" - to po latach dojrzewania (hm, albo
    odwrotnie, czyli ...) euro-socjalizmu - rozpocznie się euro-komunizm.
    Marx ante portas!

    --
    Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym "porządku
    dziobania" ludzie, na których rządowym decydentom - zależy ZNACZNIE bardziej.

  • 24. Data: 2015-08-21 23:02:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Jest też inne wyjście. Dwa lata temu się zdziwiłem, że znajomy,
    >któremu 3 lata temu jak razem patrzyliśmy na mapę pożyczałem na
    >chwilę +1,5, już nie potrzebuje okularów.
    >Zrobił sobie zabieg. Podobno koszt rzędu 4k. Ile razy się wściekam,
    >gdzie ja te okulary... to się zastanawiam czy te moje nerwy nie są
    >warte 4k.

    A jak to w starczym wieku - ponoc soczewka mniej elastyczna, to chyba
    i zakres akomodacji po zabiegu mniejszy ?
    Moze i gazete dobrze czyta, ale czy tramwaj widzi ?

    J.

  • 25. Data: 2015-08-22 00:17:44
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "ACMM-033" <v...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pójdźmy dalej, wynajmiesz firmę, dzięki jej działalności wartość dywanu
    > wzrosła, więc co? TAAAK!! Zapłacisz podatek!
    > Czemu firmy boją się używać darmowego pakietu Open Office, choć ponoć
    > licencja na to pozwala? Bo fiskus się przyjebuje, że przez niezakupienie
    > M$ Office, nie wydałeś pieniędzy, przez co się wzbogaciłeś, więc... znów
    > zgadłeś! Musisz zapłacić podatek!
    > "Na znak łaski, wprowadzam podatek od prostych pleców!" (Z filmu "o 2
    > takich, co ukradli ksieżyc", nie znalazłem kawałka na YT)
    >
    > Najlepsze, że to nie są moje wymysły, tylko życie... Ja to tylko lekko

    Z dzisiejszego... a właściwie, wczorajszego przeglądu prasy w necie...
    http://www.fakt.pl/finanse/zus-moze-potraktowac-cie-
    jak-przedsiebiorce-wystarczy-pomoc,artykuly,567610.h
    tml

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205

  • 26. Data: 2015-08-22 13:18:44
    Od: l...@g...com

    użytkownik Paweł Pawłowicz napisał:

    > Pozwolę sobie zauważyć, że okulary operacyjne to zabawki o konstrukcji
    > lunety Galileusza. W porównaniu ze zwykłą lupą pozwalają pracować przy
    > większej odległości.

    Zgadza się, tylko cena od 850PLN, i optyka ze szkła a nie jakiś
    badziew z pleksy co ma zniekształcenia.

  • 27. Data: 2015-08-22 16:59:42
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik <l...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Zgadza się, tylko cena od 850PLN, i optyka ze szkła a nie jakiś
    > badziew z pleksy co ma zniekształcenia.

    Panie Kolego, pleksa pleksą, ale, skłoniłbyś się lutować majac takie
    okulary? Jak centralnie cyna pierdyknie w szkiełko, to pleksa nadaje sie do
    dupy, ajeszcze kamforą capić będzie. A jak mi kulka cyny w szkło przysoliła,
    to zdrapałem, albo i samo odpadło - i okulary działały dalej. Wolę, aby mi
    mordę spaliło, przykre to i bolesne, ale skórę na mordzie można próbować
    naprawić, a oparzone oczy raczej trudno (mam taki epizod za sobą, cud, że
    widzę, ale wiedziałem co robić).
    Poza tym umyć to - to wyzwanie, skoro od zwykłego spirytu mięknie i
    matowieje...

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205

  • 28. Data: 2015-08-22 17:47:36
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik <l...@x...com> napisał w

    ps.com ...

    : użytkownik Paweł Pawłowicz napisał:
    : >
[...]

    Aż tyle? No to się zastanawiam, czemu do takich prac nie używa się... kamery!
    Dla obniżenia kosztów można wszak użyć jakiegoś standardowego wyświetlacza, czy
    to smartfona, czy tabletu, no a sama kamerka, wraz z odpowiednią optyką
    (soczewki), a nawet źródłem światła - powinna wypaść *znacznie* taniej.
    Oczywiście takie rozwiązanie ma też i wady, ale w wielu przypadkach sprawdzi się
    lepiej niż okulary. Ważną rzeczą jest to, iż matryce da się już robić czulsze,
    niż ludzkie oko...

  • 29. Data: 2015-08-23 22:51:07
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2015-08-19 o 09:39, sundayman pisze:
    > Polecam ci takie coś ;
    >
    > http://allegro.pl/lupa-naglowna-okulary-precyzyjne-m
    ocny-2-x-led-gw-i5174835598.html

    > mam ich ze 3 pary, ładnych parę sztuk kupiłem dla znajomych, którzy
    > pozazdrościli.
    myśle o podobnych, są one w stanie zastąpić lupę?
    zakładam czasami okulary +2, ta nagłowna może być lepsza?, tam podobno
    można zakąldać dwa szkła, bo są wymienne?
    Wszystko w kontekście montażu SMD, do celów czysto amatorskich.

  • 30. Data: 2015-08-24 00:28:24
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > można zakąldać dwa szkła, bo są wymienne?
    > Wszystko w kontekście montażu SMD, do celów czysto amatorskich.

    Ja właśnie głównie robię SMD. Ta jest imo dość wygodna, w tej chwili też
    mam ją na łbie, bo w robocie to prawie jej nie zdejmuję :)
    Ale korzystam z niej właściwie do wszystkiego, nawet do czytania
    drobnego druku czy oglądania czegokolwiek mniejszego...

    Podnosi się łatwo do góry, więc nie ma problemu, jak trzeba ją odchylić.

    Rzeczywiście da się założyć 2 soczewki, ale ja nie korzystam, bo to zbyt
    zniekształca obraz. Korzystam z którejś "środkowej" soczewki,
    najmocniejsza pojedyncza to też imo za mocna.

    Czy może zastąpić lupę to nie wiem, bo w życiu z lupy nie korzystałem i
    nie bardzo sobie to wyobrażam, z uwagi na kompletny brak wygody.