  • 61. Data: 2010-11-05 16:15:46
    Temat: Re: [OT] Leasing, kolizja drogowa, UT - problem
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Cavallino wrote:

    > Rozumiem, próbujesz przykryć swoją niewiedzę wycieczkami personalnymi.
    > A nie lepiej przeprosić za wprowadzenie w błąd i wykłócanie się bez
    > znajomości tematu?

    Wycieczki to Ty rozpocząłeś.
    I kogo wprowadziłem w błąd?
    I nie wykłócam się, tylko usiłuję Ci wytłumaczyć, to czego nie rozumiesz.

    > Ty nie zrozumiałeś źle, po prostu nie rozumiesz co czytasz.
    > Nie każdy rozumie prawniczy język.

    Wiem. Ale starałem się pomóc Tobie.

    > Dalsza dyskuja mija się z celem.
    > Argumentów nie przyjmujesz, przepisów poznać nie chcesz, nie ma sensu
    > tego ciągnąć.
    > EOD

    A Ty użyłeś w ogóle jakichs argumentów czy przepisów?
    Pytania które stawiasz świadczą, że to własnie nie za bardzo wiesz
    o czym piszesz, a mnie próbujesz przypiąć jakąś łatkę idioty, który nie
    rozumie co czyta.
    To jest akurat ad personam.
    Natomiast nie odniosłeś się do istotnych faktów
    dotyczących sposobów postepowania leasingodawcy, bo na oczy nie widziałeś
    żadnej umowy
    leasingowej i zapisy z niej nie były Ci wcześniej znane.

  • 62. Data: 2010-11-05 16:21:05
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Fri, 5 Nov 2010 10:48:44 +0100, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >AC nie ma żadnego związku z OC sprawcy.

    Dlatego też zaznaczyłem to w następnym poście: przy likwidacji z OC
    sprawcy mało mnie interesuje VAT.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 63. Data: 2010-11-05 16:24:52
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "jerzu" <t...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:u588d69vlekudtu5u99c38r8sr0mvbjc5o@4ax.com...

    > Dlatego też zaznaczyłem to w następnym poście: przy likwidacji z OC
    > sprawcy mało mnie interesuje VAT.

    Bo jesteś vatowcem.
    Ale pytający nie był, więc on musi działać inaczej i jego interesuje.

  • 64. Data: 2010-11-05 16:36:32
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Fri, 5 Nov 2010 16:24:52 +0100, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >Bo jesteś vatowcem.

    Likwidowałem szkodę z OC sprawcy, nawet faktury nie widziałem na oczy.
    Mało tego, ASO Forda wydało auto przed wypłatą odszkodowania przez TU
    sprawcy.

    >Ale pytający nie był, więc on musi działać inaczej i jego interesuje.

    Wyjaśnisz róznicę? W tej konkretnej sprawie.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 65. Data: 2010-11-05 16:51:41
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Rychu wrote:

    > Ja np. odliczam VAT od napraw. Dostałem fakturę
    > na siebie, PZU opłaciło część netto, ja przy odbiorze
    > auta dopłaciłem VAT i potem sobie odliczyłem. Uważam
    > to za jak najbardziej normalne. Dodatkowo odliczam
    > VAT i jeszcze zmniejszam dochód o kwotę netto.

    Tylko jak pomniejszasz dochód o kwotę netto, to nie zapomnij,
    że najprawdopodobniej odszkodowanie jest dla Ciebie przychodem.
    Tak dobrze to nie ma, żeby naprawić samochód, za naprawę zaplaci
    ubezpieczyciel,
    a Ty sobie to wrzucisz w koszty.

  • 66. Data: 2010-11-05 17:28:42
    Od: KriSSo <k...@p...pl>

    W dniu 2010-11-05 07:45, cef pisze:

    > A ubezpieczenie zawarłeś na kwotę netto czy brutto?

    Cały pakiet ubezpieczenia - polisa jest na kwotę brutto.

    --
    Pozdrawiam,
    KriSSo

  • 67. Data: 2010-11-05 17:28:59
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "jerzu" <t...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:7198d69pqaqhgljgjfh1r9ul8j4668e4gg@4ax.com...

    > Likwidowałem szkodę z OC sprawcy, nawet faktury nie widziałem na oczy.
    > Mało tego, ASO Forda wydało auto przed wypłatą odszkodowania przez TU
    > sprawcy.

    Czyli faktura poszła na leasingodawcę?
    No to albo źle zrozumiałem Twoje stanowisko w tej sprawie, albo Ty coś
    pokręciłeś.
    Bo powyższe jest sprzeczne z Twoim postem, w którym piszesz że:

    "Przecież to normalne że faktury wystawia się na _lisingobiorcę_."

    > Wyjaśnisz róznicę? W tej konkretnej sprawie.

    Pomiędzy wystawieniem faktury na leasingodawcę czy leasingobiorcę?
    Czy pomiędzy wystawieniem faktury na leasingobiorcę będącym czy nie będącym
    vatowcem?

  • 68. Data: 2010-11-05 17:40:08
    Od: KriSSo <k...@p...pl>

    W dniu 2010-11-05 16:01, Cavallino pisze:

    > [....] a ja nie zdecydowałem się na naprawę bezgotówkową w takim
    > przypadku gdy musiałbym dopłacić.

    I tu też ważna dla mnie kwestia. Gdyby od początku TU poinformowało
    mnie, że będę musiał zapłacić VAT na pewno sprawę naprawy, czy raczej
    formy jej finansowania, przemyślałbym dokładniej. Tymczasem po
    otrzymaniu pisma byłem tak zaskoczony, że nawet nie stawiałem oporu :-D

    --
    Pozdrawiam,
    KriSSo

  • 69. Data: 2010-11-05 17:44:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "KriSSo" <k...@p...pl> napisał w wiadomości

    > I tu też ważna dla mnie kwestia. Gdyby od początku TU poinformowało mnie,
    > że będę musiał zapłacić VAT na pewno sprawę naprawy, czy raczej formy jej
    > finansowania, przemyślałbym dokładniej.

    Ale skąd TU miało wiedzieć, że weźmiesz fakturę na siebie?
    Przecież to jest powód dla którego vat trzeba dopłacić.
    Normalnie dopłaciłby go leasingodawca, odliczył go sobie i nie byłoby
    sprawy.

  • 70. Data: 2010-11-05 17:46:09
    Od: KriSSo <k...@p...pl>

    W dniu 2010-11-05 15:30, Robert_J pisze:

    > Zasadnicze pytanie brzmi: czy wykupując polisę ubezpieczyłeś auto do
    > wartości netto czy brutto?

    Pakiet ubezpieczenia mam w kwocie brutto. Ale czy to ma jakieś
    znaczenie? Przecież chodzi o naprawę z ubezpieczenia sprawcy zdarzenia
    (OC), a nie z pakietu auta, które użytkuję.

    --
    Pozdrawiam,
    KriSSo