  • 31. Data: 2010-11-05 08:40:21
    Temat: Re: [OT] Leasing, kolizja drogowa, UT - problem
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2010-11-05 00:39:12 Cavallino

    > Taka naprawa bezgotówkowa, to kręcenie bata
    > na własny tyłek, nie tylko w tej sytuacji zresztą.

    Ciekawe.

    Za każdym razem naprawiałem auto bezgotówkowo
    i nie było problemu. Dotyczyło to zarówno VWLB
    jak i obecnego RLB.

    W przypadku VWLB było dokładnie tak, jak kolega opisuje.
    Także dostałem fakturę z ASO na cały koszt naprawy, ale
    zapłacić musiałem tylko kwtoę VATu, którą następnie
    z tej faktury odliczałem w kolejnym okresie rozliczeniowym.
    Bezsensowna papierologia, ale stratny nie byłem.

    Ostatnio naprawiałem auto z RLB z AC, bezgotówkowo,
    i takiej faktury już na oczy nie ujrzałem.

    W opisywanym wypadku należy naprostować ASO,
    żeby faktura została wystawiona na VW LB
    i po sprawie.

    --
    Pozdor Myjk

  • 32. Data: 2010-11-05 09:02:14
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2010-11-04 23:01, KriSSo pisze:
    > Czołem,
    > P.S.
    > Na samochód mam polisę w brutto, VAT nie był odliczony po odebraniu
    > samochodu, gdyż jak już wspomniałem nie jestem płatnikiem VAT.

    Popatrz dokładnie co masz w umowach na leasing.
    Ja np. odliczam VAT od napraw. Dostałem fakturę
    na siebie, PZU opłaciło część netto, ja przy odbiorze
    auta dopłaciłem VAT i potem sobie odliczyłem. Uważam
    to za jak najbardziej normalne. Dodatkowo odliczam
    VAT i jeszcze zmniejszam dochód o kwotę netto.
    Tylko ja to robiłem z AC i tam mam zapis, że wszystko jest
    netto.

    Jeśli auto jest leasingowane, ale nie jesteś płatnikiem VAT.
    Ponadto robiłeś to z OC sprawcy, to sprawca ma obowiązek
    zwrócić całą kwotę naprawy. Tylko w tym przypadku zwrócić
    VW Leasing, a nie Tobie. Bo to auto VW Leasingu, a on jest
    płatnikiem VAT. Musisz przekonać swojego leasingodawce,
    że dostali za mało. Do tego przyda się znajomość umowy.

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)

  • 33. Data: 2010-11-05 10:45:10
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "KriSSo" <k...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Ale swoją jazdą spowodował powyższe koszty.

    Nie - to Ty je spowodowałeś podpisaniem umowy.

    > Dlaczego bez sensu,

    Szkoda kasy.

    > Ale ja już samochód naprawiłem i odebrałem. Zapłaciłem również ten VAT

    Pisałem w konktekście następnych zdarzeń.
    Nauka kosztuje, ale warto wyciągać wnioski na przyszłość.

  • 34. Data: 2010-11-05 10:47:47
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "jerzu" <t...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:so87d6d79fcq76hj817l848d8vrt5qjd9q@4ax.com...

    > Z czego ma się cieszyć? Przecież to normalne że faktury wystawia się
    > na _lisingobiorcę_.

    A odszkodowanie płaci się właścicielowi.
    Ja bym w takim przypadku faktury na siebie nie brał i już.

    > Faktury za serwis też wystawia się na
    > _lisingodawcę_?

    Nie, bo one nie mają związku z ubezpieczeniem.
    Inaczej - nikt nie zabrania naprawiać czyjegoś samochodu.
    Ale jeśli to generuje koszty, to trzeba to rozwiązać odmiennie.

    > To nie wynajem długoterminowy.

    A niby co innego?

  • 35. Data: 2010-11-05 10:48:04
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "jerzu" <t...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:as87d6tqsepg67as4tn2abe2edqn1tdo4l@4ax.com...

    > Mylisz leasing z wynajmem długoterminowym.

    Nie, to Ty mylisz leasing z własnością.

  • 36. Data: 2010-11-05 10:48:44
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "jerzu" <t...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:

    > Jest inne wyjście, z którego ja korzystam. Ubezpieczam auto od
    > wartości brutto, wypłatę odszkodowania mam w kwocie brutto. Przy
    > ostatniej naprawie auta z AC

    AC nie ma żadnego związku z OC sprawcy.

  • 37. Data: 2010-11-05 10:49:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "jerzu" <t...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:r397d65v0mg1sentcdgg68ptojqi7cd4fc@4ax.com...

    > Owszem, leasingodawca zapłaci ten Vat, który potem sobie odbierze z
    > odsetkami od lisingobiorcy.

    Nie - powinien go po prostu odliczyć.
    Dla niego to przezroczysta operacja.

  • 38. Data: 2010-11-05 10:51:19
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Naczytałeś się za dużo przepisów

    Nie - to Ty naczytałeś się za mało i nie masz pojęcia o czym gadasz.

    > Bo może się coś zmieniło, ale nie sądzę, zeby leasingodawca chciał sobie
    > robić kłopot.

    Między chciał, a musiał jest przepaść.

    > Daj już spokój. Prawa nie zmienia, ale pozbawia wielu praw
    > uzytkownika.

    Podpisał ją, to sam się ich pozbawił.

    > Takie są warunki umowy,

    Którą ktoś podpisał i ten ktoś jest winny, że ma straty.
    Ale dalej bym sprawdził co się stanie, jak nie naprawi na własny koszt.

  • 39. Data: 2010-11-05 10:52:20
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > 2010-11-05 00:39:12 Cavallino

    > Ciekawe.
    >
    > Za każdym razem naprawiałem auto bezgotówkowo
    > i nie było problemu.

    A jak raz będzie, to się przejedziesz.
    I o to chodzi.

    > W opisywanym wypadku należy naprostować ASO,
    > żeby faktura została wystawiona na VW LB
    > i po sprawie.

    Dokładnie.
    I leasingodawcę też, jeśli się stawia i nie chce.

  • 40. Data: 2010-11-05 10:53:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Rychu" <r...@a...pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > VW Leasing, a nie Tobie. Bo to auto VW Leasingu, a on jest
    > płatnikiem VAT. Musisz przekonać swojego leasingodawce,

    Nie dostali.
    Dostali tyle ile trzeba, tylko faktura źle wystawiona została.
    Gdyby ubezpieczonym i naprawiającym był ten sam podmiot, to nie byłoby
    problemu.