  • 11. Data: 2021-11-07 07:43:44
    Temat: Re: OT Gdzie ubezpieczyć motorower elektryczny?
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-11-2021 o 21:09, T. pisze:

    > Są takie (powyżej 250 W i jakiejś tam prędkości), ale trzeba
    > zarejestrować. W sumie temat wywołany - poszukam.

    Chińczyki często mają wspomaganie bez pedałowania.
    Formalnie to niezgodne z przepisami, ale to Polska jest....

  • 12. Data: 2021-11-07 08:29:35
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 07.11.2021 o 07:42, Cavallino pisze:

    > Wspomaganie można wyłączyć, rower może jechać szybciej (wystarczy kupić
    > odblokowany), więc wyszukujesz nieistniejące problemy.
    moim zdaniem nie. mam i używam rower i nie zamierzam przestać. eskuter
    ma wozić mnie w 2 miejsca. tam gdzie nie powinienem być spocony i tam
    gdzie rowerem musiałbym jechać 90% po ulicy.
    Ale dzięki Wam wpadłem na następujący pomysł. wielu z Was pisze o DDR
    kach na "nielegalu". Zostawmy DDRki, ale czy mogę jeździć po lesie? Moim
    zdaniem tak. Do lasu nie wolno pojazdem silnikowym, a eskuter (motorower
    do 50cm) nie jest pojazdem silnikowym. zgadza się?
    ToMasz

  • 13. Data: 2021-11-07 09:37:01
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-11-07 o 08:29, ToMasz pisze:

> [...]
    > zdaniem tak. Do lasu nie wolno pojazdem silnikowym, a eskuter (motorower
    > do 50cm) nie jest pojazdem silnikowym. zgadza się?
    \
    Ale przecież ma silnik ;-)
    T.

  • 14. Data: 2021-11-07 11:16:57
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-11-07 o 09:37, T. pisze:

    > \
    > Ale przecież ma silnik ;-)

    "Pojazd silnikowy - napędzany mechanicznie pojazd, który porusza się
    dzięki własnemu napędowi."

    Ale wedle dyrektywy unijnej "mający co najmniej cztery koła".
    Z tym że pracownicy lasów państwowych mają to w dupie i
    mandaty za jednoślady rozdają.

    Wedle naszego kodeksu drogowego "pojazd silnikowy z wyjątkiem:
    motoroweru, pojazdu szynowego, roweru, wózka rowerowego, hulajnogi
    elektrycznej, urządzenia transportu osobistego i wózka inwalidzkiego".

    Na motorower nie będziesz miał homologacji a "urządzenie do transportu
    osobistego" ograniczy mu prędkość i moc.

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2021-11-07 11:20:01
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-11-2021 o 08:29, ToMasz pisze:

    > moim zdaniem nie. mam i używam rower i nie zamierzam przestać.

    A kto tak mówi?
    Elektryczny możesz używać dokładnie tak samo, włączanie e-napędu nie
    jest obowiązkowe.
    A wręcz możesz sobie zostawić dotychczasowy rower - ale IMO to zbędne,
    tak jak trzymanie benzyniaka, gdy się ma ev.

    > eskuter
    > ma wozić mnie w 2 miejsca. tam gdzie nie powinienem być spocony i tam
    > gdzie rowerem musiałbym jechać 90% po ulicy.

    I w żadnym z tych przypadków rower elektryczny Cię nie zawiedzie.
    Ja np. pocić się nienawidzę, więc emiprycznie dobrałem takie rowery, na
    których to nie jest konieczne.
    Można, ale nie trzeba cisnąć mocno na pedały.

  • 16. Data: 2021-11-08 19:01:41
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 07.11.2021 o 11:16, RadoslawF pisze:

> [...]
    >
    > Na motorower nie będziesz miał homologacji a "urządzenie do transportu
    > osobistego" ograniczy mu prędkość i moc.
    jak nie? Właśnie o to pytam. Zielone tablice i OC!
    ToMasz

  • 17. Data: 2021-11-08 19:20:10
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > I w żadnym z tych przypadków rower elektryczny Cię nie zawiedzie.
    Mylisz się. Najważniejsza nieoczywistą cechą roweru jest jego niska
    waga. umożliwia to lekką, dynamiczną, zwiewną jazdę. dającą satysfakcję
    i nie męczącą bez powodu. z dwudziestoma paroma kilogramami elektryka,
    wyjazd po 7 schodach z piwnicy będzie mordęgą> Ja np. pocić się
    nienawidzę, więc emiprycznie dobrałem takie rowery, na
    > których to nie jest konieczne.
    > Można, ale nie trzeba cisnąć mocno na pedały.
    Za erowerem:
    ddr
    brak oc
    brak kasku
    mimo wszystko 25km bez pedałowania i męczenia nie zrobisz
    za eskuterem
    bez męczenia*
    2 osoby
    zdecydowanie szybciej
    relatywnie tańszy (relatywnie, bo ma podobną cenę co erower)

    *nie chodzi o konieczność pedałowania, tylko po 8 godzinach pracy
    jeszcze trzeba gdzieś zapedałować. w takich sytuacjach wolałbym eskuterem

    JEdnakże po rozmowie z Wami, skłaniam się w kierunku samodzielnej
    konstukcji e-rowera, tak aby w pewnych przypadkach mógł jechać bez
    pedałowania i więcej niż 25km/h.
    no i chciałbym żeby był 2 osobowy - dla tego samoróbka

    ToMasz

  • 18. Data: 2021-11-08 21:00:29
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-11-08 o 19:01, ToMasz pisze:

    > jak nie? Właśnie o to pytam. Zielone tablice i OC!

    Właśnie odpowiadam. Pojazd dopuszczony do rejestracji i ruchu musi mieć
    homologację drogową. Masz taki? Potrafisz taki kupić?

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2021-11-09 06:26:28
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-11-2021 o 19:20, ToMasz pisze:
> [...]
    > brak oc
    > brak kasku
    > mimo wszystko 25km bez pedałowania i męczenia nie zrobisz

    Mylisz się.
    Bez pedałowania oczywiście nie, ale bez męczenia tak.

    > za eskuterem
    > bez męczenia*
    > 2 osoby
    > zdecydowanie szybciej

    A to już zależy od trasy.
    Jak masz zakorkowaną, ale wzdłuż ścieżek rowerowych to niekoniecznie.
    BTW: mój rower wspomaga do 40 km/h, ale oczywiście wtedy już się trzeba
    nakręcić, a więc i zmęczyć.

    > relatywnie tańszy (relatywnie, bo ma podobną cenę co erower)
    >
    > *nie chodzi o konieczność pedałowania, tylko po 8 godzinach pracy
    > jeszcze trzeba gdzieś zapedałować.

    No i?

  • 20. Data: 2021-11-09 18:54:36
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Właśnie odpowiadam. Pojazd dopuszczony do rejestracji i ruchu musi mieć
    > homologację drogową. Masz taki? Potrafisz taki kupić?
    >

    > Pozdrawiam
    https://www.olx.pl/d/oferta/skuter-elektryczny-barto
    n-energy-na-gwarancji-CID5-IDKsXGa.html#63a850fe41