  • 41. Data: 2017-06-04 21:20:56
    Temat: Re: [OT] Allegro się popsuło
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 6/4/2017 8:47 PM, Zbych wrote:
    > O kartach słyszałeś?

    Nawet uzywam.

    Nie, nie przelewa w sekundy. Być może taki feler ING.

  • 42. Data: 2017-06-04 22:10:46
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    > Nawet uzywam.
    >
    > Nie, nie przelewa w sekundy. Być może taki feler ING.

    A wiesz, że możesz ją podpiąć do paypala i nie czekać aż dojdzie przelew?

  • 43. Data: 2017-06-04 22:17:06
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 6/4/2017 10:10 PM, Zbych wrote:
    > A wiesz, że możesz ją podpiąć do paypala i nie czekać aż dojdzie przelew?

    I tu docieramy do istotnego miejsca. Nie chce podpinac karty, w
    szczegolności nie interesuje mnie podawanie CVV, który o ile pamiętam
    przy podpinaniu do PP jest potrzebny.

    Mam karte wirtualna i czasami jej uzywam w taki sposób płacąc w sklepach.

    Tylko że traci się cały sens uzywania PP jako prepaida, na którym mi
    zależy. Chce kontrolować wydatki z poziomu mojego banku a nie z poziomu
    innych firm.

    Tak, wiem, zanudzam.

    Faktem jest że PP w PL nie dorobil się do dzisiaj przelewów
    doładowujących a rozwiązanie z karta pasuje mi średnio.

  • 44. Data: 2017-06-04 22:27:39
    Od: Zbych <a...@o...pl>

> [...]
    >
    > Tylko że traci się cały sens uzywania PP jako prepaida, na którym mi
    > zależy. Chce kontrolować wydatki z poziomu mojego banku a nie z poziomu

    To też da się zrobić, wystarczy ustawić limit na transakcje internetowe
    na 0 i nikt bez twojej zgody nie ściągnie nic z karty. Przed transakcją
    zwiększasz limit i już.

  • 45. Data: 2017-06-04 22:35:48
    Od: Mario <M...@...pl>

    > Pytasz ogólnie jak jest? Nie robiłem badań statystycznych, ale kilka lat
    > temu zmieniłem tak adres wysyłki w pewnej aptece online. Z innego maila,
    > wystarczył numer zamówienia (inkrementowany globalnie ;). Nie robie tego
    > codziennie więc nie wiem jaka jest statystyka.

    Pisałeś że TME akceptuje zmianę adresu wysyłkowego zleconą mailem. Pytam
    czy wysyłałeś zlecenie z adresu podanego w danych konta na TME czy
    innego. Nie interesuje mnie twoja przygoda z apteką w kontekście
    dyskusji czy lepiej kupować na Allegro czy w sklepach typu TME/Farnell.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 46. Data: 2017-06-04 22:39:35
    Od: Mario <M...@...pl>

    > Czyli innymi słowy napisaleś z grubsza to co i ja w pierwszym mailu ;)

    W pewnym sensie tak. Tylko ze ja od lat uważam że Allegro jest podłą
    platformą do robienia zakupów elementów elektronicznych dla kogoś kto
    zawodowo zajmuje się produkcją urządzeń elektronicznych. Ty do tego
    doszedłeś teraz. Ale mimo tego nadal uważasz, że zakupy w renomowanych
    sklepach online-owych mają mnóstwo wad powstrzymujących cię od zakupów
    tam. Czyli wolisz nadal kupować na allegro.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 47. Data: 2017-06-04 22:51:19
    Od: Mario <M...@...pl>

    > A tu się akurat nie zgodzę. Paypal nie pozwala na doładowanie pieniedzy
    > w sekundy. Ich metoda z przelewaniem na konto w jakimś banku ma takie
    > same wady jak elixir.

    Nie wiem co to znaczy doładowanie :) Ja zamiast doładowywać konto w
    sekundy, po prostu robię płatność w sekundy. Mam podpiętą pod PayPala
    kartę kredytową. PayPal jest dla mnie po prostu buforem oddzielającym
    moją kartę od sprzedawców. We wspomnianym TME można też płacić przez
    PayU, ale był okres czasu gdy jedyną płatnością błyskawiczną był PayPal
    i tak mi pozostało.

    > Naiwny jesteś ;)

    Myślisz że nie podeślą ci elementów które poszły pod inny adres? Zresztą
    to jest dość idiotyczne. Musiałbyś ty zrobić zamówienie i nie zauważyć
    adres wysyłki jest obcy. Trochę to mało realne bo szanse na wcześniejsze
    wykrycie jest duże.

    > Jesli "hacker zhackuje bank" i znikna pieniądze z twojego konta to *TY*
    > masz problem. Bo musisz kupic jedzenie dla dzieci a przeciez "reklamacja
    > trwa". Bez wątpienia po 4 tygodniach pieniądze się pojawią, ale co sie
    > nauczysz żebrać to twoje. Przypadek autentyczny z mojej okolicy.

    No ale to nie powstrzymuje ludzi od korzystania z banków. Co do
    potencjalnego zhackowania twojego konta na TME i wysłania zamówienia pod
    inny adres to jest to dla mnie zagrożenie wybitnie teoretyczne. Niby
    można, ale jakoś nikt się na grupie nie żalił, że został tak zrobiony. A
    zagrożenie że zostaniesz zrobiony w trąbę przez sprzedawce na Allegro
    jest jak najbardziej realne i występuje przy każdym zakupie.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 48. Data: 2017-06-04 22:58:21
    Od: Mario <M...@...pl>

> [...]
    > przy podpinaniu do PP jest potrzebny.
    >
    > Mam karte wirtualna i czasami jej uzywam w taki sposób płacąc w sklepach.

    W jakim banku, bo chyba wszystkie już zlikwidowały wirtualne karty.
    A poza tym boisz się podawać CVV zaufanej instytucji finansowej, a nie
    boisz się podawać przypadkowym sprzedawcom?

    > Tylko że traci się cały sens uzywania PP jako prepaida, na którym mi
    > zależy. Chce kontrolować wydatki z poziomu mojego banku a nie z poziomu
    > innych firm.

    Gdy masz kartę prepaidową podpiętą do PP to masz prepaid na Paylpalu bez
    ładowania konta na PP. Wystarczy ze załadujesz kartę :)
    Ja traktuję PP jako zaufaną instytucję finansową oddzielająca mnie od
    mniej lub bardziej przypadkowych sprzedawców, którym nie chciałbym
    powierzać numerów CVV

    > Tak, wiem, zanudzam.
    >
    > Faktem jest że PP w PL nie dorobil się do dzisiaj przelewów
    > doładowujących a rozwiązanie z karta pasuje mi średnio.

    Nie wiem o co chodzi o przelew doładowujący. Możesz zrobić taki przelew
    ale będzie trwał. Możesz pewnie zrobić go szybko przez PayU ale to chyba
    bez sensu.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 49. Data: 2017-06-04 23:18:04
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 6/4/2017 10:58 PM, Mario wrote:
    > W jakim banku, bo chyba wszystkie już zlikwidowały wirtualne karty.

    ING.

    > A poza tym boisz się podawać CVV zaufanej instytucji finansowej, a nie
    > boisz się podawać przypadkowym sprzedawcom?

    Nie podaje za często. CVV ma aliexpress oraz google. Jeśli dodam kilka
    innych firm trace kontrolę i sens CVV.

    > Nie wiem o co chodzi o przelew doładowujący. Możesz zrobić taki przelew
    > ale będzie trwał. Możesz pewnie zrobić go szybko przez PayU ale to chyba
    > bez sensu.

    Wręcz przeciwnie, to jest najlepsze rozwiązanie z punktu widzenia
    bezpieczeństwa. Bo nikt poza Tobą nie zna autoryzacji do konta. CVV to
    jakiś rodzaj autoryzacji pozwalający na przelewanie bez wiedzy
    wlaściciela. To nie jest dobrze.

  • 50. Data: 2017-06-04 23:19:44
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 6/4/2017 10:51 PM, Mario wrote:
    > No ale to nie powstrzymuje ludzi od korzystania z banków.

    Korzystanie z banków jest obligatoryjne w wielu przypadkach, np. DG.
    Świat idzie w kierunku transakcji bezgotówkowych gdzie równiez szary
    kowalski nie da rady bez banku.