  • 101. Data: 2017-01-19 10:58:32
    Temat: Re: ON zimą
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 17 Jan 2017 15:04:35 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > I rozumiem, ze to co najmniej grudzien byl ?

    Kur... masz jakieś problemy czytaniem ze zrozumieniem? Tydzień temu
    to było. Gdzie w grudniu miałeś mrozy? W Arktyce chyba.

    --
    Marek

  • 102. Data: 2017-01-19 10:59:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 17 Jan 2017 16:52:52 +0100, ąćęłńóśźż<n...@d...spamerow>
    wrote:
    > Parafina już mogła być w układzie paliwowym, jak już jest wytrącona
    to sama z siebie się nie rozpuszca.

    Przeplywajace paliwo jej nie rozpusci? A benzyna? A wyższa
    temperatura?

    --
    Marek

  • 103. Data: 2017-01-19 11:10:39
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Weź świeczkę i spróbuj.

    -----

  • 104. Data: 2017-01-19 11:35:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Kur... masz jakieś problemy czytaniem ze zrozumieniem? Tydzień temu
    >to było. Gdzie w grudniu miałeś mrozy? W Arktyce chyba.

    Napisales nieprecyzyjnie, dawkujesz informacje w wielu postach, to co
    sie dziwisz.
    Ogolna zasada jest taka, ze przy -12 jeszcze diesle nie staja.

    Wiec chcialem sie upewnic, ze paliwo bylo zimowe.

    J.

  • 105. Data: 2017-01-19 15:14:50
    Od: p...@g...com

    --Ogolna zasada jest taka, ze przy -12 jeszcze diesle nie staja.

    ogolnie to nie uogolniajmy bo to do niczego dobrego nie prowadzi ... jeden zmienia
    filtr paliwa wg ksiazki drugi dopiero jak mu w zimie woda zamarznie, jeden jezdzi z
    pustym zbiornikiem i mu sie akwarium robi, drugi tankuje pod korek i kondensatu nie
    kolekcjonuje

    --Wiec chcialem sie upewnic, ze paliwo bylo zimowe.

    od listopada teoretycznie nie ma innej opcji wiec trzeba szukac gdzie indziej a
    najprosciej bedzie odwodnic filtr choc niektorzy hardkorowcy zalecaja wyjezdzenie
    zbiornika przed zima do zera :-)

    http://www.jednoslad.pl/od-kiedy-na-stacjach-pojawia
    ja-sie-paliwa-zimowe-czym-sie-one-roznia/

    P.

  • 106. Data: 2017-01-19 17:06:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >woda zamarznie, jeden >jezdzi z pustym zbiornikiem i mu sie akwarium
    >robi, drugi tankuje pod korek i kondensatu nie kolekcjonuje

    Woda w filtrze zamarza juz przy -1, nie trzeba czekac na -12 :-)

    >--Wiec chcialem sie upewnic, ze paliwo bylo zimowe.
    >od listopada teoretycznie nie ma innej opcji wiec trzeba szukac gdzie
    >indziej

    Ale wcale by mnie nie zdziwilo, ze ktos zatankowal np 14 listopada, i
    miesiac jezdzil, az przymrozilo i zamarzlo.

    >http://www.jednoslad.pl/od-kiedy-na-stacjach-pojawi
    aja-sie-paliwa-zimowe-czym-sie-one-roznia/

    Ale to jakis wymog prawny ?
    Bo wydaje mi sie, ze kiedys na stronie Orlenu stalo "Orlen dostarcza",
    a teraz "nalezy stosowac".
    Orlen na swoich stacjach zakladam, ze stosuje sie do wlasnych zalecen,
    ale juz inne stacje to juz niekoniecznie.

    Z tym "dostarcza" tez moze byc jakis poslizg, bo nowa dostawa zmiesza
    sie ze starym paliwem w baku, w zbiorniku na stacji, moze u jakiegos
    posrednika po drodze ...

    Tak czy inaczej - "zimowy" olej to tylko -20 gwarantuje, arktyczny nie
    wszedzie wystepuje, o lepszosci paliw mozna by dlugo dyskutowac, ale
    od -12 do -20 troche brakuje.

    J.

  • 107. Data: 2017-01-20 11:04:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 19 Jan 2017 11:35:42 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ogolna zasada jest taka, ze przy -12 jeszcze diesle nie staja.

    A kto powiedział, ze stają? Silnik się tylko dławi ograniczonym
    przepływem przez filtr. Komputer wyswietli błąd, ograniczy moc i
    trzeba się turlać 80 kmh, a i ruszac trzeba delikatnie i długo bo się
    dławi.
    Poniżej -12 zadzwoń do serwisu forda albo mitsubishi i spróbuj się
    umówić na wymianę filtra.

    --
    Marek

  • 108. Data: 2017-01-20 12:15:32
    Od: p...@g...com

    --Poniżej -12 zadzwoń do serwisu forda albo mitsubishi i spróbuj się umówić na
    wymianę filtra.

    opel tez skomplikowal rzeczy proste:
    http://www.zafiraklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4095

    plus dla producenta ze przypomina o odwadnianiu:

    http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploatacja-auta/prz
    eglady-eksploatacyjne/283917,Opel-Astra-H-i-Zafira-B
    -wymiana-i-odwadnianie-filtra-paliwa-w-silniku-wysok
    opreznym.html

    i zwracam uwage na ten fragment:

    Następnie wypinamy złącze wielostykowe podgrzewania paliwa (na górze filtru) wraz z
    złączem czujnika temperatury paliwa (na dole - o ile jest zamontowany).

    czyli odwadniac i podgrzewac a wszystko bedzie dobrze :-)

    P.

  • 109. Data: 2017-01-20 12:35:03
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik <p...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    Niekoniecznie. Można mieć pecha i parafina może zatkać smok w zbiorniku i
    przewody paliwowe.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 110. Data: 2017-01-20 16:29:27
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 20 Jan 2017 03:15:32 -0800 (PST),
    p...@g...com wrote:
    > czyli odwadniac i podgrzewac a wszystko bedzie dobrze :-)

    Już to widzę jak.Juergen Klopp odwadnia i podgrzewa.

    --
    Marek