  • 41. Data: 2009-06-16 14:45:52
    Temat: Re: OLYMPUS PEN juz jest !
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > Ale jak olek wypuści update softu z lepszą korekcją, to już będzie ok?

    I soft mi zrobi 24mm z 35mm?

    please be more...

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 42. Data: 2009-06-16 14:47:23
    Od: John Smith <u...@e...net>

    gietrzy napisał(a):

    > I soft mi zrobi 24mm z 35mm?

    No, zrobisz sweep panoramę jak w nowym soniaczu ;-)

    --
    Mirek

  • 43. Data: 2009-06-16 14:53:15
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    de Fresz napisał:
    > Owszem, bardziej upierdliwe niż przy wbudowanej, ale np. ja w kompakcie
    > lampy używam sporadycznie (głównie do zdjęć imprezowych), więc to nie
    > byłoby aż takie poświęcenie - żeby była tylko sensowna. Ale tu znów
    > widać prymat marketingu i większości producentów - jeśli zrobią dobrą,
    > funkcjonalną i małą lampę, to im sprzedaż bardziej zaawansowanych
    > modeli spadnie.

    Jeśli jakość zdjęć się potwierdzi z tych sampli co na razie puścili to
    i tak lepsze zdjęcia będziesz miał z ISO 6400 niż zrobionych z pomocą
    wbudowanej karłowatej lampy jaką by dali radę tam wpakować.

    Jedyne czego mi brakuje to silnej diody, która mogłaby służyć do asysty
    AF oraz zdalnego wyzwalania lamp.

    m.

    ps. I tak kupię najwcześniej za pół roku a) cena powinna trochę spaść b)
    zobaczymy co pokaże Panasonic, w grudniu miał wypuścić swój model
    tego typu.

    --
    Wszyscy leżymy w rynsztoku, ale niektórzy z nas patrzą w gwiazdy.
    - Oscar Wilde

  • 44. Data: 2009-06-16 15:06:39
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Norbert wrote:

    > Wszystko fajnie,ale to tylko kolejny gadzet, ni to lustro, ni to maly
    > kompakt, po co to komu? Osobiscie uwazam, ze ten system jest bardzo
    > nierozwojowy, takie kompakty z ciut wieksza matryca i mozliwoscia wymiany
    > obiektywu na jakis dedykowany,ktorych i tak nie ma duzo, albo sa drogie, a
    > stare szkla przy tym croopie to chyba tylko do portretow i fotografowania
    > dzikiego ptactwa.

    Pokaż mi proszę kompakt który może startować pod względem jakości obrazu do
    E-P1+14-42. Jak znajdziesz to możesz kontynuować :>>>

  • 45. Data: 2009-06-16 15:18:51
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    - programowa korekcja szkieł jak w Panasie
    - lepszy procesor obrazu (brak schodkowania na krawędziach, wierniejsze oddanie
    kolorów, i to o czym pisał Janko ;) - mniej agresywny filtr)
    - na wiosnę! szeroki i mega zoom
    - reszta szkieł według życzeń/priorytetów użytkowników systemu.

    http://www.dpreview.com/news/0906/09061600watanabein
    terview.asp

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 46. Data: 2009-06-16 15:49:14
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <h17k72$eoa$1@nemesis.news.neostrada.pl>,
    Adameck nabazgrał:
    > Spojrzcie:
    >
    > http://www.dpreview.com/previews/olympusep1/

    No to może jednak nie kupię tego K7... ;)

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 47. Data: 2009-06-16 15:59:54
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <s...@l...localdomain>,
    l...@l...localdomain nabazgrał:

    > No to może jednak nie kupię tego K7... ;)

    Jednak coś mi tak nietentego te obrazki które pokazali z 17mm. Bleh.

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 48. Data: 2009-06-16 16:09:51
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "de Fresz" napisał

    > Bo lustra wcale nie są aż tak wygodne? Ja nie twierdzę że ma to być coś,
    > co w zupełności zastąpi lustrzanki, ale oczekiwałoby się, że w paru
    > miejscach, gdzie kompakty odstają najbardziej, takie "hybrydy" zmniejszą
    > dystans do dSLRów, zachowując zalety mniejszych aparatów.

    No i wygląda na to, że taki jest cel producentów, dziś m4/3, w przyszłości
    może innego systemu.
    Jak sytuacja w obrębie m4/3 okrzepnie, tzn. po premierze Samsunga to się
    zobaczy - póki co to tak czy tak wróżenie z fusów.

    > Owszem. Również dynamika - ale to wszystko jest związane z matrycą. A na
    > tym użyteczność aparatu się nie kończy.

    Pewnie, że nie ale na poczatek to wreszcie krok w dobrym kierunku.
    Dotychczas była jazda na megapiksele, megazumy, all-in-one itd. - więcej,
    więcej, że jakość piszczy - a kogo to ?

    > Oj, jednak wciąż są duże. Nie wiem jak Olek (bo to jednak najlepiej
    > samemu ocenić we własnych rękach), ale Panasy IMHO to gabarytowo porażka -
    > przy tych rozmiarach ich przewaga w tym względzie nad lustrem jest
    > naprawdę mocno dykusyjna.

    Biorąc tabelkę i porównując np. G1 i dowolne małe dSLR - to prawda.
    Tyle że parę, parenaście milimetrów robi czasem różnicę, a i dalsze gabaryty
    wynikające z choćby tej belzustrowej konstrukcji robią swoje. Podstawowe
    szkła do G1 to maleństwa. nawet 45-200 jest lekkim i stosunkowo niewielkim
    obiektywem.
    To finalnie sprawia, że dość przyzwoity pod względem jakości zestaw w
    porównaniu do swojego ekwiwalentu w APS-C dźwigającego brzemię
    pełnoklatkowej spuścizny jest sporo wygodniejszy od dSLRów.

    > Którymi parametrami, poza matrycą? Shuter lagiem? Sprawnością AF? Wygodą
    > guzikologi?

    No nie takie "poza" - matrycą przede wszystkim i wystarczy. Lag i AF - fakt,
    tu bliżej w drugą stronę. Niemniej dla mnie najważniejsza jest duża
    matryca - na tyle, że niedawno zrezygnowałem z fantastycznych parametrów
    (lag + AF) na rzecz nieco słabszego G1. Byle nie dźwigać paru kilo
    sprzętu...
    Dotąd wszelkie pomysły - nie tyle nawet o zastąpieniu dSLR, a zdublowaniu -
    brały w łeb. To co dawały najdroższe kompakty nijak nie mogło mnie
    przekonać. Tak było do G1.

    Nie są to oczywiście odczucia uniwersalne - ja mam swoje wymagania co do
    sprzętu, ktoś inny może mieć diametralnie inne. Wyobrażam sobie, że dla
    wielu lustrzankowców przejście na G1 byłoby makabrycznym downgradem. Mnie
    niektóre cechy nadal dobijają ale per saldo sobie chwalę.

> [...]
    > optycznego wizjera (nawet ekran dali przeciętny). Brakuje teraz kogoś, kto
    > wpakowałby się w tą niszę z buciorami i zrobił aparat bez kompromisów i
    > oglądania się na poziom sprzedaży w innych segmentach (w tym własnej). A
    > to nam w najbliższej przyszłości chyba nie grozi. Bo jak to będzie szło
    > dalej tymi torami co teraz, to metodą mientkich ruchów dojście do czegoś
    > naprawdę sensownego zajmie długie lata.
    > No nic, zobaczymy co za miesiąc pokaże Samsung. Może się okazać czarnym
    > koniem w tym wyścigu, bo ma stosunkowo mało do stracenia.

    Obawiam się, że to co widzimy teraz to pełny kształt obecnych i kolejnych
    zmian. Niestety od dawna widać, że wcale nikomu nie zależy na
    rewolucjonizowaniu czegokolwiek. Wszystko to jakby naczynia połączone gdzie
    łatwiej, bezpieczniej i taniej jest taplać się w średniej niż wyskakiwać
    daleko przed peleton.

    [...]
    > To nie jest kwestia tego, co o poziomie komplikacji myślą ludzie mający
    > pojęcie o fotografii (jednak mniejszość), tylko jak to odbiera ogół
    > Kowalskich/Shmithów/Mulerów/Johannsonów etc. Panas w momencie wypuszczania
    > G wyraźnie powiedział - dla zwykłych ludzi dSLRy są za skomplikowane, oni
    > chcą im dać coś prostrzego. To nie ważne, że jest tam podobna ilość gdzieś
    > zakopanych w międzymordziu opcji, jak w lustrach. Ważne że jest to nowa
    > kategoria, której doklejoną przez marketingowców cechą ma być prostota i
    > wygoda obsługi. Dla większość. Czyli użytkowników programu zielonego.

    Bo to odzwierciedla zapotrzebowanie nie na jakość obrazu ale na fjuczerowość
    i łatwość uzyskania efektu, który konsumentom galerii typu nasza-klasa
    odbierze dech w piersiach ; )
    Należy paść na kolana i dziękować pod niebiosa, że pośród pogoni za mpixami,
    wykrywaczami twarzy, uśmiechów i czego tam jeszcze, wreszcie poszedł ruch w
    tym kierunku, którego skutkiem jest m4/3.

    > To ja w takim razie szukam inwestora. Wyłoży ktoś pare baniek?
    > Ficzers-listę już mam gotową.

    Mam wrażenie, że to bardziej przepis na plajtę niż na sukces ; )
    Lepsze rozwiązania bardzo często przegrywają z przeciętnymi bo rynek
    koneserów w dowolnej dziedzinie nie jest głownym źródłem wpływów. A rynek
    masowy ma w dupie - wszystko, w dowolnej dziedzinie ; )

    Pamiętam taki patent Sony sprzed lat (końcówka 70. ?) - magnetofon kasetowy,
    który miał być konkurencją dla kaset CC. Dużo później philipsowy DCC - to
    samo. Lepsze rozwiązania nie przebijały się. Bo nikt nie chciał lepszych
    rozwiązań.

    adam

  • 49. Data: 2009-06-16 16:10:47
    Od: Kaiko <s...@s...pl>

    Adameck wrote:
    > Hej !
    >
    > Opisy i sample juz dostepne, aparacik niezly, tylko z tym flashem do konca
    > do mnie nie przemawia pomysl. Nawet firmowa lampa do tego modelu nie jest
    > odchylana !
    >
    > Spojrzcie:
    >
    > http://www.dpreview.com/previews/olympusep1/

    ciekawe czy powstanie kiedys cos takiego ale z prawdziwą matrycą np. FF
    :D i np. w standardzie Nikona/Canona coby można było wkręcić tą armie
    obiektywów.

    Kaiko

    fotograficznie: http://kajetan.mastela.com
    po godzinach: http://kaiko.pl

  • 50. Data: 2009-06-16 16:45:23
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Jakub Witkowski pisze:
    > Jest iso 100 - wzmacniacz lampowy i okolice

    Ze studia to i 1600 iso jest git :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl