  • 171. Data: 2016-11-07 17:29:05
    Temat: Re: OC - z 91zł na 191zł
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 07-11-2016 o 08:31, ddddddddd pisze:

    > jest nieopłacalna, bo w DE jest droższa robocizna,

    Nie - jest nieopłacalna nawet wg stawek polskich.

    Był ostatnio taki fajny program na TVN Turbo, gdzie kupili rozbitka,
    naprawili tak jak to laweciarze lubią i sprzedali z 5 tys zyskiem.
    Czyli OIDP za jakieś 30 tys.
    Sama naprawa wg stawek producenta miała kosztować 50 tys.
    Wątpię żeby te dodatkowe 30 tys to była sama robocizna w ASO....

  • 173. Data: 2016-11-07 21:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > No, pewnie jak się ludzie masowo rzucą do salonów po nowe, to podwyżki
    > będą tak działa rynek.
    > Ale przecież mówiłeś, że ich nie stać to z czym się mają rzucić? ;-)

    Dyskutowałem z teza odwrotna, ze to dystrybutorzy napedza rynek, bo
    zmniejsza ceny. Nie sadze.

    > Handlarzy?
    > Nie ma takich, auto po szkodzie całkowitej jest dlatego po szkodzie
    > całkowitej, że jego naprawa jest nieopłacalna.

    Nieopłacalna w DE po cenach ichniejszego serwisu.
    A wiesz jakie sa ceny tychze.

    > A jak je kupi polski handlarz, to nie po to żeby dołożyć +50% przy
    > jego sprzedaży, a tyle by kosztowała naprawa zgodna z technologią.

    U nich technologia polega na wymianie całych elementów.
    A przeciez czesto mozna inaczej.
    Bardziej chodzi o to, ze jak spawasz do pawac dobrze a nie tylko po
    zewnetrznych, widocznych powierzchniach, jak cos jest krzywe to trzeba
    wyprostowac a nie dopasować troche inaczej elementy.
    I po takich dobrych naprawach tym autom nic nie grozi.

    > Nie niż była nowa, tylko niż powinna być w danym roczniku i przebiegu.

    Ok.
    No ico?
    Chetnie wezme auto za pol ceny majac swiadomosc, ze jest troche gorsze niz
    powinno być w tym roczniku.

    > A znasz jakiegoś handlarza, który kupił auto po wypadku, naprawił w
    > aso i sprzedał z zyskiem?

    Juz mowiłem - znam kilku ktorzy robią i sprzedaja bardzo dobre auta.
    Znam przynajmniej dwóch blacharzy ktorzy robią dobrze i za przystepna cene.
    Jak oni ci zrobią auto, to nie musisz sie bac ze bedzie krzywe, czy ze
    przełamie się na pol.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest

  • 172. Data: 2016-11-07 21:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ddddddddd d...@f...pl ...

    >:) moje też nie
    > ale mi nie szkoda włożyć 5000zł pakietu startowego w auto warte 10.000zł

    Własnie ostatnio kupiłem auto za 15.000.
    Włożyłem prawie 10.000 (lpg, silnik, zawieszenie, rozrzad, sprzegło) bo
    chciałem zeby było tip top.
    I po przejechaniu 10kkm idiota mi je skasował... :(

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy

  • 174. Data: 2016-11-07 21:48:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Oj, moze zmienic.
    > Jesli ktos dal nowy blotnik, pomalowal, miernik pokazuje jedynie
    > drobna roznice ... a pod maska pogieta i kiepsko wyprostowana
    > podluznica ..

    No to własnie o to chodzi ze problemem nie jest naprawianie uszkodzonego
    auta ale to, ze sie na tym naprawianiu oszukuje.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    jest mniemanie, że się nie ma go wcale." Nikos Kazantzakis

  • 175. Data: 2016-11-07 22:53:34
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 07-11-2016 o 21:00, Budzik pisze:

    > Dyskutowałem z teza odwrotna, ze to dystrybutorzy napedza rynek, bo
    > zmniejsza ceny.

    A czyja to teza?

    > Nieopłacalna w DE po cenach ichniejszego serwisu.

    Nie.
    Naszego ASO również.

    > U nich technologia polega na wymianie całych elementów.

    Tak - dokładnie na tym polega naprawa zgodna z technologią.
    Wszystko inne to druciarstwo nie naprawa.

    > Ok.
    > No ico?

    No i to, że za takiego złoma handlarz liczy sobie cenę samochodu, a nie
    złoma.

    > Juz mowiłem - znam kilku ktorzy robią i sprzedaja bardzo dobre auta.
    > Znam przynajmniej dwóch blacharzy ktorzy robią dobrze i za przystepna cene.

    Co nie znaczy, że robią to zgodnie z technologią.
    To co opisujesz, to jest picowanie auta, a nie jego naprawa.

  • 176. Data: 2016-11-08 07:04:35
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

> [...]
    > chciałem zeby było tip top.
    > I po przejechaniu 10kkm idiota mi je skasował... :(

    no niestety, bywa :(
    ale o te włożone 10kpln to myślę że się sądzić można...

    Łukasz

  • 177. Data: 2016-11-08 07:22:24
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 07.11.2016 o 22:53, Cavallino pisze:

    > Tak - dokładnie na tym polega naprawa zgodna z technologią.
    > Wszystko inne to druciarstwo nie naprawa.

    Kilka miesięcy temu zepsuł mi się termostat w piekarniku. Sprawdzam w
    serwisie - ok. 200zł, identyczny z innego piekarnika - 30zł. Rozumiem że
    ty byś wymienił na ten za 200, bo ten za 30 to druciarstwo. Cóż, dla
    mnie to idiotyzm i rżnięcie w dupsko klienta, ale każdy robi to co lubi.
    Termostat za 30zł działa u mnie już kilka miesięcy poprawnie.

    W lampie puścił zaczep mocowania. Technologia mówi o wymianie (bo ma być
    przywrócona do stanu sprzed szkody). Koszt lampy ok. 5000zł w Aso (
    http://tnij.org/3obp4xn ), poza aso (czyli już nie według technologii)
    taki reflektor znalazłem za mniej niż 2000zł, kupiłem używany w idealnym
    stanie za chyba 900zł (kupiłem ten co się uszkodził, do tego z
    uszkodzonym mocowaniem kupiłem tylko mocowanie). Mocowanie zastępcze
    dostarczane przez producenta samochodu- 40zł ( http://tnij.org/swvwiuk )

    Trzeba być bardzo ograniczonym żeby twierdzić, że to co jest tańsze od
    ASO to druciarstwo i nie należy tego wpuszczać na nasze drogi. W
    zasadzie to trzeba chcieć być posuwanym bez wazeliny, albo po prostu
    tego nie zauważać.

    Łukasz

  • 178. Data: 2016-11-08 10:21:11
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 8 Nov 2016 07:04:35 +0100, w <nvrpsq$th8$1@dont-email.me>, ddddddddd
    <d...@f...pl> napisał(-a):

    > no niestety, bywa :(
    > ale o te włożone 10kpln to myślę że się sądzić można...

    Nie można, ale może wpłynąć (i powinno) na wycenę rzeczoznawcy.

  • 181. Data: 2016-11-08 19:08:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ddddddddd d...@f...pl ...

    > no niestety, bywa :(
    > ale o te włożone 10kpln to myślę że się sądzić można...

    Czekam na ogledziny - zobaczymy.
    Juz kilka razy przy likwidacji odpuszczałem TU, teraz obiecałem sobie ze
    nie popuszcze.

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 179. Data: 2016-11-08 19:08:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ddddddddd d...@f...pl ...

> [...]
    > mnie to idiotyzm i rżnięcie w dupsko klienta, ale każdy robi to co lubi.
    > Termostat za 30zł działa u mnie już kilka miesięcy poprawnie.

    Dla mnie najwazniejszy jest argument uzytecznosci - jeżeli naprawili tak ze
    działa, prosto jedzie, nie drze opon itp to nie wazne czy wymienili pol
    samochodu czy po prostu odpowiednio dobrze zespawali.
    Problemem jest to, i tu Cavallino ma racje, ze wielu robi po łebkach i
    potem wychodzą kwiatki.
    Ale to juz nie te czasy, ze kazdy w komisie był klepany z przystanku,
    obecnie wiekszosc aut nie ma az takiej historii za sobia, a dlaczego w DE
    czy FR nie opłaca się naprawiac to juz ktos wyjasniał podając kolejne ceny.