-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: "Antosek" <r...@s...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: O korkach i poprawie płynności ruchu.
Date: Wed, 27 Aug 2014 03:43:10 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 28
Message-ID: <ltjd3r$74p$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 185.5.216.132
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1409103803 7321 185.5.216.132 (27 Aug 2014 01:43:23 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 27 Aug 2014 01:43:23 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18463
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2542634
[ ukryj nagłówki ]http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,16535645,Polska_
mistrzem_korkow.html
O korkach i poprawie płynności ruchu.
Każdy kierowca traci przez nie 11 zł dziennie. I coraz więcej czasu. Na
szczęście na korki są sposoby. Nawet prostsze, niż myślimy.
Jazda na suwak błyskawicznie poprawia płynność ruchu
Droga się zwęża, lewy pas znika. Tworzy się lejek, a za nim korek. Jak duży?
To zależy od strategii przeciskania się przez lejek. Najgorszy jest chaos
czasem przeradzający się w chamstwo. Samochody z prawego pasa nie chcą
wpuścić tych z lewego - zanikającego. Albo samochód (zwykle tir) na lewym
pasie blokuje go przed nadjeżdżającymi z tyłu na długo przed zwężeniem. Jak
więc należy jechać? Na suwak, a ściślej na przemian - raz z lewej raz z
prawej, niczym ząbki w zamku błyskawicznym. Wszelkie odstępstwa od tej
zasady zmniejszają przepustowość: kiedy nie wpuszczamy pojazdu lub
wpuszczamy ich więcej niż jeden. Jak widać, w tej sytuacji nie popłaca ani
brak kultury, ani nadmierna kurtuazja. Jazda na suwak będąca normą w
Niemczech, Holandii i Szwecji u nas nie może się upowszechnić. Miejmy
nadzieję, że raczej z braku wiedzy niż kultury.
Pas rozbiegowy.
Podobnie z pasem rozbiegowym przy wjazdach na autostrady i drogi szybkiego
ruchu. Część kierowców zamiast rozpędzać się na nich i płynnie włączać do
ruchu (na suwak), dojeżdża do końca, staje i czeka, aż prawy pas będzie
wolny po horyzont. To przykład, że nie w pełni potrafimy korzystać z
udogodnień, które daje nam infrastruktura.
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,16535645,Polska_
mistrzem_korkow.html
Następne wpisy z tego wątku
- 27.08.14 11:46 Miroo
- 27.08.14 12:17 Bolko
- 27.08.14 12:34 Bugatti
- 27.08.14 16:03 Liwiusz
- 27.08.14 17:18 Shrek
- 27.08.14 18:01 Liwiusz
- 27.08.14 18:14 Shrek
- 27.08.14 18:22 Pawel O'Pajak
- 27.08.14 18:32 Liwiusz
- 27.08.14 18:45 Shrek
- 27.08.14 19:16 A.L.
- 28.08.14 09:52 SW3
- 28.08.14 10:28 Shrek
- 28.08.14 10:33 J.F.
- 28.08.14 10:55 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=