eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyO korkach i poprawie płynności ruchu.O korkach i poprawie płynności ruchu.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: "Antosek" <r...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: O korkach i poprawie płynności ruchu.
    Date: Wed, 27 Aug 2014 03:43:10 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 28
    Message-ID: <ltjd3r$74p$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 185.5.216.132
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1409103803 7321 185.5.216.132 (27 Aug 2014 01:43:23 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 27 Aug 2014 01:43:23 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18463
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2542634
    [ ukryj nagłówki ]

    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,16535645,Polska_
    mistrzem_korkow.html
    O korkach i poprawie płynności ruchu.
    Każdy kierowca traci przez nie 11 zł dziennie. I coraz więcej czasu. Na
    szczęście na korki są sposoby. Nawet prostsze, niż myślimy.

    Jazda na suwak błyskawicznie poprawia płynność ruchu
    Droga się zwęża, lewy pas znika. Tworzy się lejek, a za nim korek. Jak duży?
    To zależy od strategii przeciskania się przez lejek. Najgorszy jest chaos
    czasem przeradzający się w chamstwo. Samochody z prawego pasa nie chcą
    wpuścić tych z lewego - zanikającego. Albo samochód (zwykle tir) na lewym
    pasie blokuje go przed nadjeżdżającymi z tyłu na długo przed zwężeniem. Jak
    więc należy jechać? Na suwak, a ściślej na przemian - raz z lewej raz z
    prawej, niczym ząbki w zamku błyskawicznym. Wszelkie odstępstwa od tej
    zasady zmniejszają przepustowość: kiedy nie wpuszczamy pojazdu lub
    wpuszczamy ich więcej niż jeden. Jak widać, w tej sytuacji nie popłaca ani
    brak kultury, ani nadmierna kurtuazja. Jazda na suwak będąca normą w
    Niemczech, Holandii i Szwecji u nas nie może się upowszechnić. Miejmy
    nadzieję, że raczej z braku wiedzy niż kultury.

    Pas rozbiegowy.
    Podobnie z pasem rozbiegowym przy wjazdach na autostrady i drogi szybkiego
    ruchu. Część kierowców zamiast rozpędzać się na nich i płynnie włączać do
    ruchu (na suwak), dojeżdża do końca, staje i czeka, aż prawy pas będzie
    wolny po horyzont. To przykład, że nie w pełni potrafimy korzystać z
    udogodnień, które daje nam infrastruktura.

    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,16535645,Polska_
    mistrzem_korkow.html

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: