  • 31. Data: 2014-10-17 13:00:06
    Temat: Re: O konkurencji na rynku
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Sam przeciez pisales.

    Pisałem o długo ciągnącej się awarii, ale ona w tepsie była.

    > Ja tylko o tym, ze do TP mozesz zadzwonic, przypomniec, op* - i moze
    > to przyspieszy naprawe.

    Dzwoniłem, przypominałem, op* -- i nie przyspieszyło. Ani trochę.

    > A do takiego BSA tez mozesz,

    Zadzwoniłem raz. Później oni do mnie dzwonili, pytali czy już naprawione,
    czy wszystko działa i czy jestem zadowolony.

    > tylko on ma interes w tym, zeby tego do TP NIE przekazac,
    > a im dluzej trwa naprawa, tym dla niego lepiej.

    Muszą przekazać, żeby czas zaczął dla nich pracować.

    > Ale umowa i faktury zostana :-)

    Pójdą z tymi *sfałszowanymi* umowami do sądu cywilnego?! Przecież za
    to jest kara. I to bynajmniej nie 'umowna'. W innym wydziale sądu.

    > Alez wysle.

    Więc znowu zapytam: widział kto takie wysłane wezwania? Niczego nie
    wysyłają, tylko od razu sprzedają "dług" paserom.

    > No to porownal i wydala mu sie podobna. I sie nie dowiesz czy zlodziej
    > sie ucharakteryzowal, czy podzielili po polowie.

    Sąd się dowie, a wcześniej prokurator. Tyle że do takich przesłuchań
    nigdy nie dochodzi, bo po cesji wierzytelności zostaje już tylko sprawa
    cywilna.

    > O ile wyswietla.

    Jasne, że nie wyświetla!

    > Nie, naprawde stracila dowod, a przynajmniej tak mi mowila.
    > Ale ja jej wierze bo znam, a operator, policja, prokurator nie znaja,
    > to czemu maja wierzyc ?

    Ci akurat nie muszą (bywają tam marni fachowcy), ale sąd musi.
    Najwyżej zawezwie sobie biegłego grafologa, by te podpisy sprawdził.

    Przeciw komu?

    --
    Jarek

  • 32. Data: 2014-10-17 14:06:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w
    Pan J.F. napisał:
    >Pisałem o długo ciągnącej się awarii, ale ona w tepsie była.

    Ale klient byl w BSA ? Bo skad ta kara umowna ?

    >Dzwoniłem, przypominałem, op* -- i nie przyspieszyło. Ani trochę.

    Jak jednak TP zgloszenie zgubi, i nikt jej nie przypomni - to na pewno
    sie nie przyspieszy :-)

    >Zadzwoniłem raz. Później oni do mnie dzwonili, pytali czy już
    >naprawione,
    >czy wszystko działa i czy jestem zadowolony.

    >Muszą przekazać, żeby czas zaczął dla nich pracować.

    No to piewszy raz przekaza. Potem moze nawet zadzwonia do Ciebie,
    spytaja czy juz naprawione, ale jesli nie ... poganiac i przypominac
    nie beda, nie oplaca sie :-)

    >Pójdą z tymi *sfałszowanymi* umowami do sądu cywilnego?! Przecież za
    >to jest kara. I to bynajmniej nie 'umowna'. W innym wydziale sądu.

    Dla nich te umowy nie sa sfalszowane :-)

    >Więc znowu zapytam: widział kto takie wysłane wezwania? Niczego nie
    >wysyłają, tylko od razu sprzedają "dług" paserom.

    Musze sie spytac, ale ta znajoma zdaje sie dostala. Wyjasniala,
    podawala nr spraw, a i tak potem Kruk ja molestowal :-)

    >Sąd się dowie, a wcześniej prokurator. Tyle że do takich przesłuchań
    >nigdy nie dochodzi, bo po cesji wierzytelności zostaje już tylko
    >sprawa
    >cywilna.

    Dochodzi dochodzi, bo chyba nawet oni powiadomii policje o wyludzeniu
    na swoja szkode.

    >Ci akurat nie muszą (bywają tam marni fachowcy), ale sąd musi.
    >Najwyżej zawezwie sobie biegłego grafologa, by te podpisy sprawdził.

    Do tego nie doszlo, bo ona zaraz kradziez dokumentow zglosila, wiec
    pozniejsze sprawy automatycznie nabieraly innego kierunku.
    Grafolog moze nawet byl, ale to raczej w celu ustalenia czy to jedna
    osoba czy grupa.

    >Przeciw komu?

    Przeciw operatorowi. Operator powiadomil innych ludzi, tzn firme Kruk,
    ze Ty mu nie splacasz naleznosci.
    A Ty jestes czlowiek honorowy, zadnych dlugow nie masz, wiec sie
    czujesz obrazony.
    A jeszcze Kruk cos pisze ze zglosi do BIK ...

    J.

  • 33. Data: 2014-10-17 15:50:11
    Od: i...@p...pl

    W dniu piątek, 17 października 2014 00:54:50 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Dnia Wed, 15 Oct 2014 23:00:45 +0200, Jaros�aw Soko�owski napisa�(a):

    > Postep jest. usterka zgloszona w poludnie - po paru godzinach
    >
    > przyszli.

    Sytuacja z wakacji (sierpień). Miejsce akcji - Zakopane.
    Wichura przewraca drzewo, które spadając przerywa kabel linii napowietrznej
    idącej do 1 domu. Zgłoszenie do TP. Za 3 godziny (!!!) pojawiają się monterzy,
    wchodzą na wysokie słupy, wymieniają kabel montując nowe puszki. Pracują ok. 2 godz.
    Po 5 godzinach od zgłoszenia wszystko już działa!! Byłem w szoku, gdy na to
    patrzyłem.

    Ircys

  • 34. Data: 2014-10-17 16:21:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Ale klient byl w BSA ? Bo skad ta kara umowna ?

    Pisałem o swoim przypadku -- ponad pół roku próśb i gróźb nic nie dało,
    dopiero dzięki złodiejowi doczekałem się nowego kabla, który zakończył
    permanentny stan awarii. To nie było BSA. Oraz o przypadku znajomego
    -- też długo nie usuawli, ale to był początek BSA. Odnieram to jako
    "wypadek przy pracy", to się już nie zdarza. Że się nie zdarza również
    u klientów Orange, to też może być, nie mogę temu zaprzeczyć, bo nie wiem.

    > Jak jednak TP zgloszenie zgubi, i nikt jej nie przypomni - to na
    > pewno sie nie przyspieszy :-)

    Ale nie gubi. Skoro naprawia *nawet* dla swoich klientów, to znaczy,
    że ma moce przerobowe, a nie wykluczam, że nawet chęć szczerą.

    > No to piewszy raz przekaza. Potem moze nawet zadzwonia do Ciebie,
    > spytaja czy juz naprawione, ale jesli nie ... poganiac i przypominac
    > nie beda, nie oplaca sie :-)

    Chętnie przeczytam opis takiej sytuacji. Ale żeby prawdziwy był, z życia,
    nie wydumany.

    > Dla nich te umowy nie sa sfalszowane :-)

    Dla nich są sfałszowane. Nawet bardziej niż dal innych -- oni mają
    pewność. Dlatego sprzedają paserowi, nie odważą się na konfrontację
    przed sądem.

    > Musze sie spytac, ale ta znajoma zdaje sie dostala. Wyjasniala,
    > podawala nr spraw, a i tak potem Kruk ja molestowal :-)

    Wyjaśniła, a oni jednak ją sprzedali -- wszystko się potwierdza.

    > Dochodzi dochodzi, bo chyba nawet oni powiadomii policje o wyludzeniu
    > na swoja szkode.

    Jeśli powiadomili o wyłudzeniu na swoją szkodę (kk), to do momentu
    ustalenia sprawcy przestępstwa nie mogą wystąpić z roszczeniem
    cywilnym (kc, postępowanie adhezyjne) ani skutecznie cedować długu
    (ten w ogóle nie istnieje w takiej sytuacji).

> [...]
    > pozniejsze sprawy automatycznie nabieraly innego kierunku.
    > Grafolog moze nawet byl, ale to raczej w celu ustalenia czy to jedna

    Jeśli na tym etapie Kruk dalej próbuje działać, to już bez problemu,
    zupełnie wprost można mu postawić zarzut paserstwa.

> [...]
    > czujesz obrazony.
    > A jeszcze Kruk cos pisze ze zglosi do BIK ...

    Łatwiej zgłosić do GIODO. W związku z nielegalnym wyciekiem danych
    osobowych do osób trzecich, w sytuacji nie przewidzianej przez prawo.
    To działa. I od razu jest kara finansowa, a nie jakieś przeprosiny
    albo satysfakcja na ubitej ziemi z prezesem telekomu.

    --
    Jarek

  • 35. Data: 2014-10-17 18:12:14
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    /.../
    > Na stronie podają ceny dostępu do internetu, telefonu i telewizji.
    > Dopiero gdy się próbuje coś z tego zamówić, to się okazuje, że są to
    > ceny dla kilentów w ich sieci. Na WLR/BSA jest dychę drożej. Ale nie
    > ma w cenniku nawet gwiazdeczki z informacją drobnym drukiem, że tak
    > jest. Ja w ogóle nie wiem, gdzie oni mają sieć. Nie spotkałem takich
    > miejsc. Ze swojej perspektywy (dość szerokiej) postrzegam Netię jako
    > operatora BSA.

    Jest jeszcze LLU i ich własna sieć. I trzepak w Lublinie

  • 36. Data: 2014-10-17 18:27:40
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 15.10.2014 o 19:42, J.F. pisze:
    /..../

    > Rzeczywistosc jest tez taka, ze TP w miare sprawnie usuwa wlasne awarie.
    > Owszem, moze maja drugi priorytet, moze w piatek po poludniu juz im sie
    > nie bedzie chcialo i poczekas do poniedzialku.

    Bo myślisz że w soboty normalnie nie robią?

  • 37. Data: 2014-10-17 18:35:30
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    On 17.10.2014 15:50, i...@p...pl wrote:

> [...]
    Po 5 godzinach od zgłoszenia wszystko już działa!! Byłem w szoku, gdy na to

    Gdyby monterzy byli pracownikami tepsy, to by to trwało jak za peerelu.
    Obecnie tepsa korzysta z podwykonawców i tak im dokręciła śrubę, że nie
    mają wyjścia, muszą tak szybko naprawiać.
    A jak awaria jest problematyczna w wykryciu, to monter woli klientowi
    zostawić swój nr komórkowy, byle w systemie tepsy nie pojawiały się nowe
    zgłoszenia, z których jest rozliczany.

    Z punktu widzenia klienta, może to i całkiem dobre. Gorzej, że każdy z
    nas gdzieś pracuje, a gangrena wyzysku niedługo pochłonie nas do reszty.
    --
    Olek

  • 38. Data: 2014-10-19 21:53:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 17 Oct 2014 18:35:30 +0200, Olek napisał(a):
> [...]
    > Obecnie tepsa korzysta z podwykonawców i tak im dokręciła śrubę, że nie
    > mają wyjścia, muszą tak szybko naprawiać.

    A swoim pracownikom nie mozna dokrecic ?
    No prawda, sa zwiazki zawodowe, kodeks pracy ..

    > A jak awaria jest problematyczna w wykryciu, to monter woli klientowi
    > zostawić swój nr komórkowy, byle w systemie tepsy nie pojawiały się nowe
    > zgłoszenia, z których jest rozliczany.

    No nie wiem, mialem ostatnio dwie problematyczne i naprawiali ...
    normalnie. Rzeklbym - zgodnie z zasadami sztuki. Widac jest ich
    wystarczajaco, i staraja sie, i maja partnera na centrali ..

    > Z punktu widzenia klienta, może to i całkiem dobre. Gorzej, że każdy z
    > nas gdzieś pracuje, a gangrena wyzysku niedługo pochłonie nas do reszty.

    Z czasem zmadrzejemy. Albo i nie. Ale tu raczej trzeba kogos z
    doswiadczeniem.

    J.

  • 39. Data: 2014-10-19 21:55:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 17 Oct 2014 18:27:40 +0200, Smok Eustachy napisał(a):
    > W dniu 15.10.2014 o 19:42, J.F. pisze:
    > /..../
    >
    > Bo myślisz że w soboty normalnie nie robią?

    Nie wiem, ja nie robie, to sie nie zdziwie ze oni nie robia.
    Urzad nie robi, to im nie moze zarzucic ze nie robia :-)

    Poza tym przyjda do firmy usunac usterke, a firma tez nie robi.

    J.

  • 40. Data: 2014-10-19 23:02:00
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 19.10.2014 o 21:55, J.F. pisze:
    /.../
    > Nie wiem, ja nie robie, to sie nie zdziwie ze oni nie robia.
    > Urzad nie robi, to im nie moze zarzucic ze nie robia :-)
    >
    > Poza tym przyjda do firmy usunac usterke, a firma tez nie robi.

    To zamkną zgłoszenie, że nikogo nie było w lokalu i tyle będziesz miał
    naprawiony telefon.