  • 11. Data: 2018-09-28 17:55:33
    Temat: Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2018-09-27 o 21:23, Marek S pisze:

    >Bo takie auto ma wyprzedzić TIR-a w parę sec a nie minut jak u ciebie
    >:)

    Przeciez Marek ma jeszcze szybsze auto.

    Zaraz ... Marku, masz automata czy reczna ?
    Moze to Ty zapominales redukowac ponizej 150 :-)

    J.

  • 12. Data: 2018-09-28 19:01:20
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 27-09-2018 o 21:23, Marek S pisze:
> [...]
    > gość dawał gaz do dechy - bo tak lubi. Ja zresztą też.
    >
    > Moje auto jet dużo cięższe (chyba ponad 1800kg) i słabsze (270KM w dieslu).
    >
    > Oto co mnie zastanowiło:
    >
    > 1. Do 150km/h nie dawałem mu rady na przyspieszenie. Powyżej 180km/h
    > było dokładnie odwrotnie.
    >
    > 2. Jadąc za tym autem nabawiłem się bólu głowy. Strzelało z rury przy
    > zmianie biegów, pierdziało straszliwie. Musiałem je wyprzedzić i jechać
    > szybciej mimo prędkości lekko dyskomfortowej jak dla mnie.
    >
    > Moje pytania brzmią:
    >
    > 1. Czy silniki cywilno-sportowe muszą tak hałasować? Nie da się ich

    Da się.
    Ale jakby ktoś chciał cicho, to by nie kupował takiego auta.

  • 13. Data: 2018-09-28 21:17:35
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]

    > większych prędkościach? Nie ma ono przecież budowy TIRa by opory
    > powietrza były jakoś znacząco większe. W czym zatem rzecz?

    Mylisz samochód sportowy z wyscigowym. Sportowy ma mieć większe
    przyspieszenie (przełożenia/moment) niż standardowy.

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 14. Data: 2018-09-29 00:31:28
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-09-28 o 21:17, LordBluzg(R) pisze:

    > Mylisz samochód sportowy z wyscigowym. Sportowy ma mieć większe
    > przyspieszenie (przełożenia/moment) niż standardowy.

    Jeszcze jeden gatunek: rajdowy. Ale tu już przełożenia dobierane raczej
    do trasy.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 15. Data: 2018-09-29 09:04:47
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 28.09.2018 o 09:30, Tomasz Pyra pisze:
    > Dnia Thu, 27 Sep 2018 21:23:23 +0200, Marek S napisał(a):
    > Po drugie nie wiemy czy samochód był sprawny - pierdząco-strzelający wydech
    > zdradza jakąś tuningową przeszłość samochodu, a tak jakoś zazwyczaj jak już
    > ktoś zrobił wydech, to pewnie i zrobił dolot. A jak zrobił dolot to pytanie
    > jak i czy aby na pewno w sposób w który przy wyższych prędkościach to nadal
    > prawidowo działa?
    > No jeszcze pytanie o tą moc, bo jeśli te 300KM to wiedza od tego kto te
    > modfikacje robił, to też różnie z tym może być z wiarygodnością ;)

    ale to mógł być seryjny samochód:
    https://www.seat-auto.pl/samochody/nowy-leon-cupra/o
    pis.html

    Lukasz

  • 16. Data: 2018-09-29 23:34:09
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Marek S pisze tak:

    > 1. Czy silniki cywilno-sportowe muszą tak hałasować? Nie da się ich
    > jakoś wyciszyć?

    Nie znam się więc się wypowiem. W pobliży gdzie mieszkam bogacze
    wyjeżdzają z salonu na jazdy próbne i nic nie hałasuje jakoś
    szczególnie. Za to jak opalony książe zbłądzi swoim Ferrari to jest
    jazgot. Widać chce zwracać uwagę i przerobil wydech.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 17. Data: 2018-09-30 01:19:16
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 29 Sep 2018 08:04:47 +0100, ddddddddddddd napisał(a):

    > ale to mógł być seryjny samochód:
    > https://www.seat-auto.pl/samochody/nowy-leon-cupra/o
    pis.html

    Seryjny nie miałby głośnego, ani tym bardziej strzelającego wydechu.

  • 18. Data: 2018-09-30 08:14:50
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 30-09-2018 o 01:19, Tomasz Pyra pisze:

    pis.html

    > Seryjny nie miałby głośnego, ani tym bardziej strzelającego wydechu.

    Ale jeździłeś 300 konną Cuprą?
    Bo z testów hot-hatchy w Automianiaku wychodzi, że jednak strzały im się
    zdarzają.....

  • 19. Data: 2018-09-30 13:03:26
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 30 Sep 2018 08:14:50 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Ale jeździłeś 300 konną Cuprą?
    > Bo z testów hot-hatchy w Automianiaku wychodzi, że jednak strzały im się
    > zdarzają.....

    Sseryjnie produkowany samochód nie może mieć głośnego wydechu, bo nie
    dostałby homologacji.

    Owszem w niektórych modelach praktykuje się od razu u dealera wymianę
    seryjnego wydechu na jakiegoś Akrapovica za ciężkie pieniądze. Wtedy może
    być nowy, głośny, ale już nie do końca jest seryjny.

    Strzaly w wydech to zapewne ALS, czyli w praktyce proces spalania który ma
    miejsce również za katalizatorem, czyli nie wolno ;)
    Prawdziwie seryjny raczej tak robić nie będzie, natomiast znowu może to być
    nawet "dealerski tuning", czyli w praktyce chiptuning robiony w
    porozumieniu z dealerem u jakiegoś lokalnego tunera.
    Dostaje się "obietnicę" że tak długo jak na przeglądy i naprawy przyjeżdża
    się tylko do tego delaera który auto sprzedał, tak długo problemów z
    uznaniem gwarancji nie będzie.
    Natomiast pytania o jakość takiej usługi pozostają.

    Tak po prostu widziałem już niejeden samochód który po "tuningu" był
    wolniejszy niż przed, dlatego z rezerwą podchodzę do osiągów aut które mają
    "głośny wydech".

  • 20. Data: 2018-09-30 20:19:32
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-09-28 o 15:01, Chris pisze:

    > Bo takie auto ma wyprzedzić TIR-a w parę sec a nie minut jak u ciebie :)

    Jakoś nie zauważyłem tego typu problemów. No może raz - gdy sterownik
    turbiny padł.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek