  • 1. Data: 2011-08-21 11:05:01
    Temat: O Schuberth C1 słow kilka
    Od: "Sta$" <s...@o...pl>

    Witam
    Mialem okazje przetestowac swoj nabytek przez 4kkm. Przy zakupie nie
    zastanawialem sie dlugo - renoma Schubertha i cena jak za Caberga (450zł).
    O działaniu:
    - szczeka dziala dobrze; otwieranie swietne, ale zamykanie juz jedna reka
    jest problem zeby oba zatrzaski sie domknely, zazwyczaj łapał lewy, a prawy
    dopiero po otwarciu szybki i docisnieciu chwytając za szczękę
    - ogromny plus za rozszczelnanie szybki, ale jednoczesnie ogromny minus bo w
    deszczu leje sie do srodka i mimo ze przecierasz szybke z zewnatrz to od
    srodka osadzaja sie kropelki co w polaczeniu z okularami mocno ogranicza
    widocznosc; niestety po jednej takiej ulewie musialem jakos umyc szybke od
    srodka czym starlem sobie antifoga i dalej kaplica... jak rozszczelnaielm
    szybe to padalo, jak uszczelnialem parowalo... wrrrr (ale o tym dalej)
    - wentylacja na dziub bardzo dobra, na czaszke szczerze niewiele odczulem -
    moze dlatego ze i tak mialem kominiarke
    - zapiecie, przy jezdzie bez kominiarki perfekt, z kominiarka niestety jakos
    tak sie zawijala ze strasznie draznila jabłko Adama (grdyke;) i nawet jakas
    ranka mi sie zrobila
    - glosnosc - najwiekszy minus hełmu; nawet gdy pozamykałem wszystko co
    mozliwe to szumialo tak ze moich glosnych wydechow powyzej 100kmh nie
    slyszalem, a spiac w namiocie po lasach piszczalo mi w uszach, generalnie
    tani Caberg wypada o niebo lepiej
    - szybka, nie wiem skad ale jedna ryska sie pojawila, do reszty zastrzezen
    nie mam

    Podsumowanie:
    Nie wiem czy w nastepcach wyeliminowano opisane przypadlosci, ale kask jak
    dla mnie mimo wad to dobrze wydane bejmy ;)

    Problem:
    Co zrobic z nieszczesnym startym antifogiem? Jakis plyn czy folia?

    Sta$
    GPZ500Sysunia
    Tatowa SR500

  • 2. Data: 2011-08-21 20:31:00
    Temat: Re: O Schuberth C1 s?ow kilka
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 21.08.2011 Sta$ <s...@o...pl> napisał/a:

    > Problem:
    > Co zrobic z nieszczesnym startym antifogiem? Jakis plyn czy folia?

    Usunąć do końca ciepłą wodą z mydłem, nakleić folię "antifoga" są takie
    gotowe i działają dobrze. Albo kupić szybę z pinlockiem. Tyle że są
    drogie i marnej jakości. Ta folijka z czasem się kurczy i nie przylega
    dokładnie do szyby.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 3. Data: 2011-08-21 22:25:53
    Temat: Re: O Schuberth C1 słow kilka
    Od: lesor <l...@o...pl>

    On 21 Sie, 13:05, "Sta$" <s...@o...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Problem:
    > Co zrobic z nieszczesnym startym antifogiem? Jakis plyn czy folia?

    Nie wiem co to za helm, C1 - pewnie chodzi o Concept...
    Jesli tak - do wad dolicz szybko zuzywajacy sie rzep na podkladce
    paska (mozna sobie naszyc nowy)
    oraz odrywajace sie uszczelki boczne (dozywotnio sie trzymaja na super-
    glue)
    Antifogi w tych helmach albo schodza ludziom od razu albo prawie wcale
    jak np. moj, jednak ja uzupelnilem oryginalna szybke o antifog stad:
    http://www.pinlock.nl model Universal DIY kit Clear DKS011. W
    instrukcji pisza, ze do schubertha sie nie nadaje, bo jest za gruba
    szyba ale po poprawce udalo mi sie go zamontowac tak, ze dziala. Teraz
    juz wiem, ze ten swietny kask z gownianym nawiewem na szybe bylby
    idealny z oryginalna "szyba z pinlockiem".

    --
    pozdrawiam, lesor
    cb1300, c1125

  • 4. Data: 2011-08-21 22:27:25
    Od: lesor <l...@o...pl>

    On 21 Sie, 22:31, kakmar wrote:

    > Usunąć do końca ciepłą wodą z mydłem, nakleić folię "antifoga" są takie
    > gotowe i działają dobrze. Albo kupić szybę z pinlockiem. Tyle że są
    > drogie i marnej jakości.

    Co to znaczy marnej jakosci?
    Sa z innego materialu niz poprzednie i sie rysuja? Pinlocki odpadaja?

    --
    pozdrawiam, lesor
    cb1300, c1125

  • 5. Data: 2011-08-22 05:40:33
    Od: "Sta$" <s...@o...pl>

[...]

    Kupowales przez internet czy u dystrybutora w PL? Nie moge znalezc tego
    modelu w wyszukiwarce na stronie. Jaka poprawka byla konieczna do
    zamocowania folii?

    Sta$
    GPZ500Sysunia
    Tatowa SR500

  • 6. Data: 2011-08-22 05:44:04
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Sta$ pisze:

    > - glosnosc - najwiekszy minus hełmu; nawet gdy pozamykałem wszystko co
    > mozliwe to szumialo tak ze moich glosnych wydechow powyzej 100kmh nie

    Góśny? - ja mam wrażenie, że bardzo dobrze izoluje mnie od hałasu. Ale
    jeżdżę raz w C1 raz w jecie J-gear

    > Co zrobic z nieszczesnym startym antifogiem? Jakis plyn czy folia?

    Ale na szybce jest folia, przynajmniej widzę na szybce taką delikatną fazkę.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 7. Data: 2011-08-22 06:43:36
    Temat: Re: O Schuberth C1 s3ow kilka
    Od: "Jaro" <j...@m...com>

    > Usunąć do końca ciepłą wodą z mydłem, nakleić folię "antifoga" są takie
    > gotowe i działają dobrze.
    > kakmaratgmaildotcom

    A takie pytanko czy antifog w sprayu do okularkow plywackich nada sie do
    kasku?

    Pozdr
    Jaro

  • 8. Data: 2011-08-22 08:22:49
    Od: Przemo <p...@p...fm>

    > A takie pytanko czy antifog w sprayu do okularkow plywackich nada sie do

    witam wszystkich !
    już od trzech lat jestem użytkownikiem Schuberth
    przedtem miałem shoia też szczękowca
    myslałem ze schuberth jest lepszy od shoia ale myliłem się
    schuberth ma kilka istotnych wad
    - niedomykająca się szczęka
    - "antifog" zszedł po tygodniu
    - otwieranie szczęki (jedną ręką) bez otwarcia szyby jest raczej
    niemożliwe
    - wewnątrz kasku widać styropian ( kurcze jak w made in china)
    zalety
    tylko jedna
    -mój kas jest bardzo cichy
    nie słyszę silnika na wolnych obrotach
    a w czasie jazdy kask muszę trzymać w odpowiedniej pozycji do kierunku
    jazdy
    jak skręcisz głowę lekko w prawo lub w lewo słychać świst
    podsumowanie
    następny kask który kupię to będzie SHOI

    pozdrawiam
    Przemo CB 1000r

  • 9. Data: 2011-08-22 08:28:06
    Od: Mystik <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-08-21 13:05, Sta$ pisze:
    > Witam
    > Mialem okazje przetestowac swoj nabytek przez 4kkm. Przy zakupie nie
    > zastanawialem sie dlugo - renoma Schubertha i cena jak za Caberga (450z?).

    Oj, Sta$, Sta$. Trzeba było zapytać mnie o ten kask przed zakupem.
    Jak kupowałem swój kilka lat temu, to był wypas, ale po 3-4 latach mogę
    wymienić Tobie 100 problemów z jego użytkowaniem. Nie mówiąc o tym, że
    konkurencja zrobiła wiele kroków do przodu. Zresztą Shuberth też.
    No, ale zrobiłeś jak zrobiłeś. Rozumiem, że cena Cię zachęciła. Wady
    opisałeś sam. Dodam jeszcze, że po kilku latach cała konstrukcja traci
    sztywność i jest jeszcze większy problem z zamykaniem szczęki.

    Pamiętajmy, że mówimy o konstrukcji już troszkę leciwej.
    Wady tego kasku, zostały jak widziałem, usunięte dopiero w wersji C3. No
    ale cena tego kasku na razie zabija.

    Powiem Tobie, że gdybym miał do wyboru Concepta i jakąś nową konstrukcję
    Caberga, to bym się dobrze zastanowił co wybrać.

    pozdr.
    Mystik

  • 10. Data: 2011-08-22 10:06:36
    Od: Ekim <e...@g...com>

    > Problem:
    > Co zrobic z nieszczesnym startym antifogiem? Jakis plyn czy folia?

    Kiedyś używałem (za radą Kuczu) płynu doi mycia naczyń albo szamponu,
    ale dawało radę na parowanie. Jak to opisałeś w deszczu kropelki i
    tak przedostają się do środka i powodowały pienienie się takiego
    wynalazku.

    Obecnie używam Clin Anti Fog. Takie cudo dostępne w każdym realu czy
    tesco do mycia luster w łazience.
    Sprawdza się lepiej i nie pieni ;-)
    Myję raz na miesiąc chyba że ostatnio po ulewach to częściej.

    Jeden plus z tego że zdejmowanie i zakładanie szybki opanowałem chyba
    do perfekcji ;-)

    Pozdrówka,
    Ekim