  • 141. Data: 2013-03-10 19:00:06
    Temat: Re: Nowy polski procesor
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-03-10 16:40, sundayman pisze:

    > Wielbiciel windowsów ?
    >
    > Ano tak jakoś jest , że OSX od bardzo bardzo dawna działał tak, że
    > użytkownik nie musi się wku...iać różnymi kretyńskimi pomysłami i
    > problemami.

    Tia. Wystarczyło poczytać advocacy. Gdy użytkownik L czy W wykazał, że
    coś może być zrobione lepiej niż w OSX, to użytkownik OSX twierdził, że
    on nie potrzebuje tej lepszej czy nowszej funkcjonalności bo wpełni jest
    zadowolony z tego co ma :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 142. Data: 2013-03-10 19:06:37
    Od: Mario <m...@...pl>

  • 143. Data: 2013-03-10 19:21:11
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > coś może być zrobione lepiej niż w OSX, to użytkownik OSX twierdził, że
    > on nie potrzebuje tej lepszej czy nowszej funkcjonalności bo w pełni

    Marzenia to piękna rzecz. Ale ja mam ciągłe porównanie miedzy OSX (a
    właściwie to jeszcze nie był OSX wtedy) a Windows - od 1990 r.
    I w ogóle - jak sobie przypomnieć porównanie pomiędzy np. Win95 a
    ówczesnym os apple, to płakać można.

    Zresztą, używałem od 1990 apple nie dla jaj, tylko dlatego, że na
    windzie można się było posmarkać, a nie pracować.

    Dopiero Win 7 zaczyna się zachowywać w sposób "userolubny".
    Wcześniej był dramat, żenada i rozpacz.
    I nie chodzi o to, że coś MOŻNA albo NIE MOŻNA. Chodzi o to ile to
    kosztuje nerwów użytkownika.

    Możesz wyjaśnić np. dlaczego windowsy (poza tą 7 na szczęście) nie
    potrafią sobie niezauważanie dla user urządzenia podpiętego do portu
    USB(1) po podpięciu go do portu(n) po prostu używać, bez robienia cyrku
    z "instalujemy nowe urządzenie" ? Taki niby drobiazg. Ale nie można tego
    zrobić niezauważalnie dla użytkownika ? Bo Apple jakoś mogło "od zawsze".

    Albo - po kiego "..uja" windows wyświetla kretyńskie komunikaty w
    rodzaju "zainstalowałeś se nowy program" ?

    Takich rzeczy było milion - i one właśnie powodują, że OS jest "user
    friendy" albo nie. I nawet jeśli jakiejś tam cudawianki nie można zrobić
    by pod OSX (jakoś przez te 23 lata nie spotkałem się z tym, ale
    powiedzmy) - to cała reszta wystarcza do tego, żeby się nie irytować
    przed ekranem. A to jest sprawa podstawowa.

  • 144. Data: 2013-03-10 19:46:39
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-03-10 16:14, badworm pisze:

    > Odczyt danych z elektronicznych liczników energii elektrycznej przez
    > tzw. optozłącze (coś podobnego do Irda) odbywa się wciąż z zawrotną
    > prędkością 4800bps - pobranie kompletu danych zajmującego mniej niż
    > 200kB trwa kilka-kilkanaście minut. Ponoć jest tak wolno ze względu na
    > chęć zapewnienia niezawodności przesyłu danych...

    No dobra, źle użyte słowo ''wysyłanie'' - zamieniam na ''proces
    przygotowania do wysłania''. A jak płatnik nie przeraża, to polecam
    reinstalację Optimy.

    --
    pozdrawia Adam
    /nie chce ci się dziś nic robić? - zwal to na ogólnoświatowy kryzys/

  • 145. Data: 2013-03-10 20:00:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sundayman napisał:

> [...]
    > zrobić niezauważalnie dla użytkownika ? Bo Apple jakoś mogło "od zawsze".

    Niezauważalnie?! Od zawsze toto mi bezczelnie wrzuca bez pytania na każdy
    podłączony pendrajw swoje niewiadomo po jaką cholerę potrzebne katalogi.
    Mimo że mają nazwy zaczynające się od kropki i przeważnie są puste, to
    wcale nie jest to niezauważalne. Taki niby drobiazg, a wkurza do tego
    stopnia, że mam ochote zrobić z tego komputera marmoladę.

    Jarek

    --
    Złapał dziadek kurcze blade
    Zrobię z ciebie marmoladę

  • 146. Data: 2013-03-10 20:08:32
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

> [...]
    > wcale nie jest to niezauważalne. Taki niby drobiazg, a wkurza do tego
    > stopnia, że mam ochote zrobić z tego komputera marmoladę.

    Panowie, po prostu nie ogarniacie systemu :)
    Żaden pendrajw nic mi nie gada, nie robi katalogów i po prostu działa.
    Nie pamiętam, czy coś musiałem zmieniać, żeby tak było, czy tak było od
    zawsze (a raczej od kiedy używam własnej ''dystrybucji'' zrobionej nlite).

    --
    pozdrawia Adam
    /dojrzałość to czas, gdy już wszystko człowiekowi wisi i to jest fajny czas/

  • 147. Data: 2013-03-10 20:19:03
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Panowie, po prostu nie ogarniacie systemu :)

    No, oczywiście. Ja to jestem takim lamerem, że nie wiem , w której
    dziurce w gniazdku jest prąd lewy a w której prawy.

    > Żaden pendrajw nic mi nie gada, nie robi katalogów i po prostu działa.

    Tyle, że ja nie pisałem o pendrive'ch, a o wszystkim innym.

  • 148. Data: 2013-03-10 20:55:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 10 Mar 2013 20:08:32 +0100, Janko Muzykant napisał(a):
> [...]

    Hm, IMO to 7 wlasnie pokazuje.

    To moze miec jakis glebszy sens. Niby zwykle "mass storage", ale driver
    trzeba sprawdzic, bo moze jakies nienormalne. A w miedzyczasie wyswietlic
    ostrzezenie.
    A potem pendrive sie instaluje parenascie sekund, zamiast blysk oka :-)

    MacOS ? Windows zmierza w ta sama strone :-(

    Mnie tam w Macu wk* cos przeciwnego - cos nagral, nie wiadomo co, plikow
    nie pokaze, tak jak to w starym kawale "ty sie uzytkowniku nie interesuj,
    nasza sprawa aby to dzialalo, i przeciez dziala". I dziala, ale jak trzeba
    cos niestandardowego, to klopot.
    I znow winda zmierza w ta sama strone.

    J.

  • 149. Data: 2013-03-10 21:02:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 10 Mar 2013 19:21:11 +0100, sundayman napisał(a):
> [...]
    > właściwie to jeszcze nie był OSX wtedy) a Windows - od 1990 r.
    > I w ogóle - jak sobie przypomnieć porównanie pomiędzy np. Win95 a

    Ja mialem z Maciem jakies 4h stycznosci, i wywarl mieszane uczucia,
    ale przyznam ze pozytywy tez byly.
    Ale Win95 takie zle nie bylo.

    > Zresztą, używałem od 1990 apple nie dla jaj, tylko dlatego, że na
    > windzie można się było posmarkać, a nie pracować.

    A co robiles ? Bo schematy, plytki, pisanie programow - mozna bylo.

    > Dopiero Win 7 zaczyna się zachowywać w sposób "userolubny".
    > Wcześniej był dramat, żenada i rozpacz.
    > I nie chodzi o to, że coś MOŻNA albo NIE MOŻNA. Chodzi o to ile to
    > kosztuje nerwów użytkownika.

    Moze kwestia "sciezki rozwojowej", ale ja tam klalem na wszystkie kolejne
    wersje :-) Dwa kroki naprzod, jeden w tyl, dziesiec w bok - byle inaczej.
    Traumy nie mialem w starszych wersjach, ale tego polepszenia jakos nie
    potrafie dostrzec :-)

    J.

  • 150. Data: 2013-03-10 21:16:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Ja mialem z Maciem jakies 4h stycznosci, i wywarl mieszane uczucia,
    > ale przyznam ze pozytywy tez byly.

    MacOS w wersji 9 i wcześniejszych po prostu nie miał wielozadaniowości.
    Jak się program wykrzaczył, to faktycznie można było się popłakać --
    nie pozostawało nic, tylko reset całego komputera.

    > Ale Win95 takie zle nie bylo.

    Walił czasem po oczach niebieskimi ekranami, ale gdy się któryś program
    zwiesił, to często dawało się przynajmniej zapisać dane z pozostałych.
    Postęp znaczący w stosunku do wszystkiego, co było wcześniej (od Apple
    i od Microsoftu).

    --
    Jarek