  • 11. Data: 2012-11-02 22:50:22
    Temat: Re: Nowy net w Plusie
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    UnclePete <p...@i...waw.pl> wrote:

    > Co dokładnie nie działa? Bo mam od dwóch lat i wszystko chodzi.
    > Kompresowane są tylko obrazki.

    Nie wiem czy tylko obrazki, czy tak sie Orange deklaruje gdzieś?
    W każdem razie zgadzałoby się to z tym co widziałem w lipcu w Polsce: coś
    im to kompresowanie nie wychodziło bo widziałem na stronach www częste
    czerwone x'y.
    Nawet jesli kompresuja - mozd ja nie chce aby mi operator pogarszał jakość
    grafiki, wolę nieobrzezany internet.

  • 12. Data: 2012-11-03 00:20:06
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Piotr M" napisał:

    > A bo to jakaś widocznie konspiracja, ale tu masz regulamin (pdf)
    > http://www.telepolis.pl/grafika/newsy/2012-10/regula
    min_promocji_internet_bez_sprzetu_02%2011%2012.doc

    Od kiedy to pdf-y mają rozszerzenie .doc i czy to jest na pewno
    oficjalny regulamin, czy tylko jakiś wyciek roboczego dokumentu?
    Przy okazji: ile wynosi limit na, cytuję: "Dzienny pakiet wysłanych i
    odebranych danych" w tej taryfie za 14,90, po przekroczeniu którego
    zaczyna się skubanie jeleni (§2 pkt. 9)?

    JoteR

  • 13. Data: 2012-11-03 09:51:55
    Od: UnclePete <p...@i...waw.pl>

    > Nie wiem czy tylko obrazki, czy tak sie Orange deklaruje gdzieś?

    Tak się deklaruje.

    > W każdem razie zgadzałoby się to z tym co widziałem w lipcu w Polsce: coś
    > im to kompresowanie nie wychodziło bo widziałem na stronach www częste
    > czerwone x'y.

    Nigdy tego nie miałem, a dużo jeżdżę i na wyjazdach stale korzystam z OFnK.

    Piotr

  • 14. Data: 2012-11-03 12:02:05
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Fri, 2 Nov 2012 12:27:33 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:

    >Choćby po to, że ten internet z Orange jest kompresowany
    >niemiło i nie wszystko działa na takim łączu...

    Z tym kompresowaniem to mijasz się z prawdą bo od jakiegoś czasu
    Orange nie stosuje kompresji, ogólnie wygląda to tak że na niektórych
    jeszcze kompresuje ale na większości nie, do tej pory nie wiadomo
    dlaczego tak jest.

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2012-11-03 12:39:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "dizel" <x...@x...xx> wrote in message

> [...]
    > Orange nie stosuje kompresji, ogólnie wygląda to tak że na niektórych
    > jeszcze kompresuje ale na większości nie, do tej pory nie wiadomo

    Mijać to Ty się mijasz z logiką w tym jednym przydługim zdaniu...
    Zastanów się - nie stosuje kompresji czy jeszcze kompresuje?

    Z kompresją czy jakąkolwiek ingerencją w oglądane strony
    z automatu jest tak, że działa to w zakresie w jakim jest to
    przetestowane. Strony *standardowe*, gdzie Orange wie, że
    dużo ludzi wchodzi i ogląda, jak np. youtube będzie działać.
    Ale już inne, bardziej egzotyczne strony, używające jakoś
    mniej standardowych sposobów działania mogą nie działać
    z automatem kompresującym Orange.
    Ja piszę o tym co osobiście niedawno doświadczyłem w Krakowie,
    a więc niby wszystko działa ale co jakiś czas napotykasz witrynę
    naktórej masz same małe czerwone iksy w narożnikach miejsc
    gdzie normalnie masz obrazki. Nie wiem czy mój IE nie rozumiał
    formatu obrazków skompresowanych przez Orange, czy im się
    automat do komresowania zjarał w tamtym czasie ale do dziś
    mam uraz bo musiałem się domyślać co mam zepsute u siebie
    w komputerze z internetem zanim się dowiedziałem że to Orange
    coś chrzani...

  • 16. Data: 2012-11-03 12:59:31
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Sat, 3 Nov 2012 06:39:51 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:

    >"dizel" <x...@x...xx> wrote in message

    >Mijać to Ty się mijasz z logiką w tym jednym przydługim zdaniu...
    >Zastanów się - nie stosuje kompresji czy jeszcze kompresuje?

    Chyba po polsku nie rozumiesz. Nie kompresuje ale na niektórych
    kartach jest dalej kompresja, nie wiadomo dlaczego na jednych jest a
    na innych nie. Po angielsku mam to napisać?

> [...]
    >mam uraz bo musiałem się domyślać co mam zepsute u siebie
    >w komputerze z internetem zanim się dowiedziałem że to Orange

    To że u ciebie jest kompresja na karcie Orange to nie znaczy że mają
    ją wszyscy. Może telefon zmień :)

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2012-11-03 13:31:11
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    dizel <x...@x...xx> wrote:

    > Chyba po polsku nie rozumiesz. Nie kompresuje ale na niektórych
    > kartach jest dalej kompresja, nie wiadomo dlaczego na jednych jest a
    > na innych nie. Po angielsku mam to napisać?

    Chyba faktycznie nie rozumiem... albo Ty niewyraźnie piszesz - jedno z
    dwojga :)

    Sugerujesz że to czy Orange kompresuje czy nie zależy od konkretnego SIMa?
    Nie od tego jakiego APNa masz ustawionego w telefonie/modemie?
    Ok, jak zatem sprawdzić czy na moim SIMie jest kompresja? Jak kupujec
    starter wiedzieć że ma/nie ma kompresji? Chciałbym kupic takiego bez
    kompresji :)

    > To że u ciebie jest kompresja na karcie Orange to nie znaczy że mają
    > ją wszyscy. Może telefon zmień :)

    I znowu jesteś nielogiczny - piszesz wyżej, że ta kompresja zależy od karty
    a tu sugerujesz wymianę telefonu a nie karty... Co mi da inny telefon skoro
    włożę do niego tą samą kartę? :)

  • 18. Data: 2012-11-03 14:30:35
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Sat, 3 Nov 2012 12:31:11 +0000 (UTC), Pszemol <P...@P...com>
    wrote:

> [...]
    >Ok, jak zatem sprawdzić czy na moim SIMie jest kompresja? Jak kupujec
    >starter wiedzieć że ma/nie ma kompresji? Chciałbym kupic takiego bez

    spytaj się w salonie firmowym Orange to może ci odpowiedzą.

    >I znowu jesteś nielogiczny - piszesz wyżej, że ta kompresja zależy od karty
    >a tu sugerujesz wymianę telefonu a nie karty... Co mi da inny telefon skoro
    >włożę do niego tą samą kartę? :)

    Z trolem nie ma o czym gadać więc to była moja ostatnia wypowiedź w
    tym temacie. Ty oczywiście wiesz najlepiej jak wszystko działa w
    Orange. Jeśli nie rozumesz po polsku to powiem tak: No comment
    Wszystko w tym temacie.

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2012-11-03 15:32:18
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    dizel <x...@x...xx> wrote:
> [...]

    > tym temacie. Ty oczywiście wiesz najlepiej jak wszystko działa w
    > Orange. Jeśli nie rozumesz po polsku to powiem tak: No comment

    Aż mnie zaintrygowałeś tą kompresją. Czyli jak to jest: działa/nie działa -
    jak kogut policyjny? Działa na starszych kartach, nie działa na młodszych?
    Albo działa wyłącznie dla numerów podzielnych przez 9?
    ;-)

  • 20. Data: 2012-11-03 17:28:08
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    Dnia 2012-11-02, o godz. 21:49:03
    UnclePete <p...@i...waw.pl> napisał(a):

    > Co dokładnie nie działa? Bo mam od dwóch lat i wszystko chodzi.
    > Kompresowane są tylko obrazki.

    Oprócz kompresji obrazków swego czasu (nie wiem jak teraz) doklejali
    do pobieranych stron HTML kod javascript, który pozwalał ściągnąć
    obrazki oryginalne po wciśnięciu jakiejś kombinacji klawiszy. A że
    doklejanie nie było idealne, to zdarzało się że pewne strony
    przestawały działać.

    Parę miesięcy temu spotkałem się z niemożnością przeprowadzenia
    aktywacji przez OFnK pewnego programu firmy YDP. Po wpuszczeniu ruchu
    w tunel SSH aktywacja przeszła. Wiadomo, przynajmniej częściowo wina
    po stronie YDP, ale najwyraźniej Orange robi coś więcej niż tylko
    kompresja obrazków.

    --
    Jacek Midura