  • 81. Data: 2012-10-24 23:19:33
    Temat: Re: Nowy egzamin na prawko - jaja z butami
    Od: Tadzik <f...@f...com>

    On Wed, 24 Oct 2012 21:17:14 +0200, Mikolaj Jopczynski
    <m...@g...com> wrote:
    > A co do padniecia kostki .... wyobraz sobie, ze moto lezy na Twojej
    > nodze - na boku (tak jakbys na nim normalnie siedzial)

    Heh.. tak mi sie przypomnialo
    Jako 13-14-latkowie wydarlismy z bratem SHL-ke wujka i jadac nia po
    "kocich lbach" wylozylismy sie na lewa strone tak, ze nasze nogi byly
    wlasnie pod motorem. NIC nam sie nie stalo i gdyby nie zlamana klamka
    sprzegla pewnie po podniesieniu motonga pojechalibysmy dalej :)
    Przebije ktos? :)
    --
    Pozdro
    Tadzik

  • 82. Data: 2012-10-25 00:05:50
    Od: "marcin" <m...@W...pl>

    Użytkownik "Tadzik" <f...@f...com> napisał w wiadomości
    > Przebije ktos? :)

    W tym samym wieku, też na podprowadzonym SHL (kumpla brata), wyrwaliśmy do lasu. Na
    ktorymś winklu nagle poczułem dosłownie jakby postrzał w prawą stopę... Wydarłem się,
    kumpel zatrzymał maszynę, zeskoczyłem, usiadłem, zerwałem trampka (cały czas się
    drąc), skarpeta zalana krwią, paznokieć na dużym palcu rozstrzaskany.
    Rozglądam się gdzie ten dureń, przecież trzeba mi jakoś pomóc... A on też siedzi w
    piachu, bez prawej skarpety, i drze ryja...
    Pniak krył się w trawie na samym skraju drogi :)
    --
    pzdr,
    marcin

  • 83. Data: 2012-10-25 08:38:01
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-10-24 12:46, Mikolaj Jopczynski pisze:

    > Nie, ale od urazow wywolanych nieusztywniona noga tak....
    > Ja mialem to szczescie, ze przy kazdej z 2 gleb mialem buty - wysokie.

    A ja przy kazdej z kilku asfaltowych mialem nieusztywnione i ciagle mam
    wiazadla oraz sznurowadla.
    a kolega wywinal figure w butach enduro i mu sie noga popsula.

    > Dzieki temu mam *tylko* skrecona kostke, a nie wyrwana stope...i cale
    > palce u stopy.

    Grunt to w cos wierzyc :)

    pozdr
    newrom
    PS. przepis jest durny, kazdy se powinien jezdzic na egzaminie i pozniej
    w czym mu sie podoba. Buty dziekiboku nie sa jeszcze obowiazkowym
    wyposazeniem motocyklisty

  • 84. Data: 2012-10-25 08:41:57
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-10-24 11:45, Magic pisze:

    > Poza tym nawet jeśli rozkład sił hamowania wynosiłby 20% tył/80%
    > przód to nadal wolę wykorzystywać te dodatkowe 20% zamiast polegać tylko
    > na przednich zaciskach.

    Masz jakies niejasne poglady, liczy sie wyrazistosc. Przod albo tyl, woz
    albo przewoz, czarne albo biale, a nie jakiestam pitupitu 20% ;)

    pozdr
    newrom

  • 85. Data: 2012-10-25 09:01:42
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <t...@r...pl>

    Bartłomiej Kacprzak napisał(a):
    > Z podręcznika do nauki jazdy z lat 80-tych. (?)
    > Mnie też uczyli, że podczas hamowania _oboma_ hamulcami dociąża się tył
    > aby zwiększyć efektywność i skrócić drogę hamowania.
    > No ale wtedy heble z przodu i tyłu to tylko bębnowe były i trzeba było
    > wciskać oba żeby wsk się zatrzymała.

    No ale ja o wspolczesnosc pytam :) Dociazony przod to mniejsza tendencja
    do uslizgu przedniego kola. Myle sie? I wazny jest sposob hamowania tym
    przodem, zeby sile niejako wykladniczo zwiekszac a nie zerojedynkowo.
    Oczywiscie skuteczne hamowanie to hamowanie 2 hamulcami, tu nie
    dyskutuje. Ale o przesuwaniu sie do tylu przy hamowaniu pierwsze slysze.
    Stad moje pytanie, skad taka teoria.

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    rocker's not dead

  • 86. Data: 2012-10-25 09:07:27
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <t...@r...pl>

    Mikolaj Jopczynski napisał(a):
    > Dzieki temu mam *tylko* skrecona kostke, a nie wyrwana stope...i cale
    > palce u stopy.

    A skad wiesz co by sie stalo jakbys jechal w trampkach? Tak to tylko
    pitolenie. W teori poza tym usztywniona kostka powoduje ze kolejny staw
    dostanie w dupe i jest to kolano, ktore jest duuuzo trudniej
    naprawialne. I niestety sprawdza sie to, chociazby w enduro, gdzie ma
    sie buty jak narciarskie.

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    rocker's not dead

  • 87. Data: 2012-10-25 09:20:26
    Od: "jahi" <j...@w...pl>

    Tadzik wrote:

> [...]
    > wlasnie pod motorem. NIC nam sie nie stalo i gdyby nie zlamana klamka
    > sprzegla pewnie po podniesieniu motonga pojechalibysmy dalej :)

    Wiek podobny, tylko WSKa ;)
    Na piachu wioząc kumpla położyłem się na prawą stronę. Niestety noga
    została pod rurą wydechową, ślad na łydce mi został do dziś.

  • 88. Data: 2012-10-25 09:47:05
    Od: Bartłomiej Kacprzak <b...@w...pl>

    Użytkownik "Kamil Nowak 'Amil'" <t...@r...pl> napisał w wiadomości >
> [...]
    > Ale o przesuwaniu sie do tylu przy hamowaniu pierwsze slysze. Stad moje
    ZTCP to należało przesunąć ciężar do tyłu aby właśnie dociążyć tylne koło.
    Przód jak sam napisałeś sam się dociąża, w tym samym czasie tył się unosi.
    W moim ZX to fajnie widać podczas jazdy z pasażerem i bez. Z plecakiem tył
    się blokuje znacznie później.

    pozdr

    --
    Bartek
    Niebieska9'99

  • 89. Data: 2012-10-25 11:53:09
    Od: zarafiq <d...@g...com>

    On Thursday, 25 October 2012 08:20:27 UTC+1, jahi wrote:

    > Wiek podobny, tylko WSKa ;)
    > Na piachu wioząc kumpla położyłem się na prawą stronę. Niestety noga
    > została pod rurą wydechową, ślad na łydce mi został do dziś.

    Podobna sytuacja, tylko że to ja byłem wieziony na Pannonii,
    wywaliliśmy się na piachu, łydka bolała bardziej kiedy się
    goiła niż kiedy się smażyła ;)

    Pozdrawiam,
    zarafiq

  • 90. Data: 2012-10-25 12:09:44
    Od: Bartłomiej Kacprzak <b...@w...pl>

    Użytkownik "zarafiq" <d...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >Podobna sytuacja, tylko że to ja byłem wieziony na Pannonii,
    >wywaliliśmy się na piachu, łydka bolała bardziej kiedy się
    >goiła niż kiedy się smażyła ;)

    Smażenie łydek to pewien standard przy pewnym motocyklu i nie trzeba było
    się na nim wywalać.

    Jawa TS 350 rury podgięte do góry, więc w końcówce lat 80-tych szał na
    maksa.
    Każdy chciał się przejechać koledzy i koleżanki. Po jakimś czasie w okolicy
    było wiadomo kto jeździł a kto nie :)
    A każdego uprzedzałem żeby uważał.
    Ten trend się zachował, moja lepsza połowa też ma znaczek na prawej łydce po
    9.

    pozdr

    --
    Bartek