  • 11. Data: 2012-10-19 14:23:15
    Temat: Re: Nowy egzamin na prawko - jaja z butami
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-10-19, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote:

    > Akurat osemek nie robi sie na codzien, natomiast hamowanie moze sie
    > przydazyc codziennie. Uwazam, ze na codzien przydatniejsza jest
    > umiejetnosc omijania przeszkod niz krecenia osemek.

    Ale czemu w kreceniu osemki widzisz tylko umiejetnosc krecenia osemki?
    Osemka pokazuje jak bardzo panuje sie nad motocyklem, umiejetnosc
    zawracania itd.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 12. Data: 2012-10-19 14:55:46
    Od: Bartłomiej Kacprzak <b...@w...pl>

    Użytkownik "Jasio" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Nagłe hamowanie z ominięciem przy prędkości 50khm to nie jest taka
    > łatwizna.
    > Przecież wystarczy, że plac nie będzie idealnie czysty, albo będzie
    > odrobinę wilgotny i będzie <bum>. Asfalt na placach nie jest przecież taki
    > wyjeżdżony, żeby nie był trochę śliski.
    Może źle oglądałem filmik ale jakoś mi umknęło hamowanie.
    IMHO wydaje mi się, że oni po prostu jadą ze stałą prędkością, która nie
    może być mniejsza niż 50 km/h.

    > Za to sprawa likwidacji ósemek w nowym egzaminie jakoś przeszła bez echa.
    > A myślę, że jak ktoś nie umie wykonać takiego cyrkowego triku _swoim_
    > motocyklem to lepiej, żeby w ogóle nie siadał na niego w ruchu ulicznym.
    > Prawda?
    Jak często robisz 8 na drodze? Chyba lepiej by było jakby zrobili mini
    gymkhanę.

    pozdrawiam

    --
    Bartek
    Niebieska9'99

  • 13. Data: 2012-10-19 14:55:56
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Fri, 19 Oct 2012 12:23:15 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za AZ
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Ale czemu w kreceniu osemki widzisz tylko umiejetnosc krecenia osemki?
    > Osemka pokazuje jak bardzo panuje sie nad motocyklem, umiejetnosc
    > zawracania itd.

    Na egzaminie wciąż są slalomy pomiędzy pachołkami, które chyba wymagają
    podobnych umiejętności jak ósemka. Nie twierdze, że egzamin w aktualnej
    formie jest najlepszym jaki można by wymyślić. Po prostu nie rozumiem
    płaczu nad trudnością awaryjnego hamowania, która to umiejętność może się
    przydać codziennie.

    Piotr Klimek
    Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
    http://bikepics.com/members/piko/

  • 14. Data: 2012-10-19 15:14:04
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-10-19 14:55, Piotr Klimek pisze:

> [...]
    > formie jest najlepszym jaki można by wymyślić. Po prostu nie rozumiem
    > płaczu nad trudnością awaryjnego hamowania, która to umiejętność może się

    To nie jest test awaryjnego hamowania. To bardzo trudny manewr (test
    łosia), który źle wykonany samochodem kończy się wypadnięciem z trasy, a
    źle wykonany motocyklem skończy się groźną wywrotką. W dodatku prawie
    żaden zdający nie ma ciuchów ochronnych. To jest naprawdę niebezpieczne!

    Dodatkowo - nie ma gdzie tego ćwiczyć. Ile znasz placów w Trójmieście,
    które pozwalają bezpiecznie ćwiczyć przy prędkości 50 km/h? Toż taki
    plac musi mieć ze 200m długości.

    Wg mnie przesadzili i wkrótce wycofają się z tego pomysłu, albo złagodzą
    ten manewr.

    Kierowców samochodów nie egzaminują w ten sposób. Dlaczego więc
    motocyklistów chcą?

    --
    MN

  • 15. Data: 2012-10-19 15:18:11
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-10-19, Marcin N <m...@o...pl> wrote:

> [...]
    > ten manewr.
    >
    > Kierowców samochodów nie egzaminują w ten sposób. Dlaczego więc

    Zeby bylo mniej mariderow rozjezdzajacych staruszki.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 16. Data: 2012-10-19 15:29:25
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-10-19, Bartłomiej Kacprzak <b...@w...pl> wrote:

    > Jak często robisz 8 na drodze? Chyba lepiej by było jakby zrobili mini
    > gymkhanę.

    A jak czesto zawracasz?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 17. Data: 2012-10-19 15:36:52
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-10-19 15:18, AZ pisze:

    > Zeby bylo mniej mariderow rozjezdzajacych staruszki.

    Znaczy tacy połamią sobie kości na egzaminie?
    Może i słusznie.

    --
    MN

  • 18. Data: 2012-10-19 15:53:51
    Od: Bartłomiej Kacprzak <b...@w...pl>

    > A jak czesto zawracasz?
    Rzadko, zawsze jeżdżę do przodu ;)
    A serio to nie twierdzę, że 8 są zbędne, tylko uważam, że powinny być
    włączone do innych manewrów.
    Dlatego gymkhana byłaby lepsza niż tylko ósemka.

    pozdrawiam

    --
    Bartek
    Niebieska9'99

  • 19. Data: 2012-10-19 15:55:02
    Od: Bartłomiej Kacprzak <b...@w...pl>

    news:k5rjuj$5b1>> Kierowców samochodów nie egzaminują w ten sposób. Dlaczego
    więc

    > Zeby bylo mniej mariderow rozjezdzajacych staruszki.
    ZTCP to ona rzuciła się na Maridera.

    --
    Bartek
    Niebieska9'99