  • 41. Data: 2009-05-19 09:46:16
    Temat: Re: Nowy Pentax :)
    Od: " LukeTheFirst" <f...@g...pl>

    dominik <n...@d...kei.pl> napisał(a):

    > Nie jest Ĺşle, ale niszowa konkurencja jest zazwyczaj droga, sporo w tyle
    > i/lub niedopracowana. Zyski dajÄ&#65533; moĹźliwoĹ&#65533;ci i
    niszowoĹ&#65533;Ä&#65533; tu nie pomaga.

    Kolego, nie rozumiesz znaczenia słów, jakich używasz. Już pomijam to, że w
    języku polskim nie istnieje takie słowo, jak "niszowość". Natomiast nisza,
    drogi Dominiku, jest to wolne miejsce, jakie może zająć np. producent na rynku
    towarów (odsyłam do Słownika Języka Polskiego PWN). Nie sądzę, aby tym wolnym
    rynkiem były osoby, które potrzebują sprzętu "niedopracowanego i sporo w
    tyle...". Wręcz przeciwnie - dlatego są niszą, ponieważ potrzebują czegoś,
    czego w innej części rynku znaleźć nie mogą. Czy zyski dają możliwości? Na
    pewno. I nisza jak najbardziej pomaga w ich zdobyciu, bowiem łatwiej o zyski
    tam, gdzie jest jeszcze miejsce na rynku, niż tam, gdzie jest ciasno. Jeśli
    firma X znalazła sobie niszę, to znaczy, że odniosła sukces.

  • 42. Data: 2009-05-19 10:29:00
    Od: John Smith <u...@e...net>

    l...@l...localdomain napisał(a):
    > W poście <gutf3q$k99$1@node1.news.atman.pl>,
    > John Smith nabazgrał:
    >
    > Jednak komora na film też zbyt ciężka nie jest...

    Ale miejsca zajmuje sporo.

    >W porównaniu do ME dochodzą przecież:
    > - silnik AF
    > - lampa błyskowa z całym inwentarzem
    > - stabilizacja
    > - regulacja dioptrii i muszla oczna
    > - 20 przycisków/pokręteł
    > - uszczelnienia pod tym wszystkim
    > - cała ta elektronika

    Ale:
    - odpada transport filmu, licznik klatek (jest trochę tych dźwigienek)
    - zmniejsza się naciąg/napęd migawki/lustra (parę lat upłynęło)

    > Przy czym sama stabilizacja to co najmniej 100g.
    > Różnica między K10D a ME Super to raptem 300g, wliczając baterię.

    OK, niech jest cięższy, ale większy chyba już dzisiaj nie musi być.

    --
    Mirek

  • 43. Data: 2009-05-19 12:55:01
    Od: "gebi" <g...@p...fm>

    Użytkownik "dominik" <n...@d...kei.pl> napisał w wiadomości
    > Podejrzewam, że pentaks tani nie będzie niestety.
    Ciekawe czy przy jutrzejszej oficjalnej prezentacji podadzą też sugerowaną cenę
    czy będzie trzeba czekać do czerwca aż pokaże się w sklepach.

  • 44. Data: 2009-05-19 13:03:34
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    gebi napisał(a):

    > Ciekawe czy przy jutrzejszej oficjalnej prezentacji podadzą też sugerowaną cenę
    > czy będzie trzeba czekać do czerwca aż pokaże się w sklepach.

    Zajrzyj na www euro rtv agd ;)

    j.

    --
    www.e-glosowanie.org - 4 czerwca weź udział w
    pierwszym w Polsce głosowaniu przez Internet!

  • 45. Data: 2009-05-19 17:42:46
    Od: nb <n...@n...net>

    at Tue 19 of May 2009 11:46, LukeTheFirst wrote:

    > Kolego, nie rozumiesz znaczenia słów, jakich używasz. Już pomijam to,
    > że w języku polskim nie istnieje takie słowo, jak "niszowość".

    Właśnie istnieje. Tak jak biedronkowatość, które właśnie zaistniała.
    Może chodzić o posmak wina, kiedy sporo biedronek przesiadywało
    na owocach podczas winobrania, albo o tendencje rozwoju sieci
    sklepów. I oczywiście biedronkowatość jest bardziej biedronkoidalna
    niż biedronkowa czyli charakteryzująca się biedronkowością.

    --
    nb

  • 46. Data: 2009-05-19 17:57:43
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    gebi pisze:
> [...]
    > Ciekawe czy przy jutrzejszej oficjalnej prezentacji podadzą też
    > sugerowaną cenę czy będzie trzeba czekać do czerwca aż pokaże się w

    Pierwsze ceny i tak są zawsze nierealne i bezsensowne. Dodatkowo
    "sugerowane". Nigdy tego nie rozumiałem, czemu podają takie głupoty.
    Kilka dni temu podali nowe alfetki juz z cenami. Jak za najmniejszą będą
    chcieli rzeczywiscie 2100zł to kto to kupi? :)

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 47. Data: 2009-05-19 18:25:32
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Kombajn Bizon pisze:
    > Nie rozumiem - fakt posiadania magnezowej obudowy przez kilka aparatow
    > implikuje ze nie jest to cecha sprzetu polprofesjonalnego?

    Nie ma ścisłej definicji co jest profi a co nie. Jak do najtańszego na
    rynku korpusu wsadzą którąś z tych cech to nagle uprofesjonalnieje?

    > j/w

    Tzn, co?

    > A jest jakis aparat z matryca APC-C z takim wizjerem?
    > Bo to co jest w 5D nie
    > umywa sie do byle tego co jest w starym Kievie...

    Duży jasny wizjer jest fajny... ale nawet najlepszy nie jest tak dobry jak
    nawet średni pełnoklatkowy (jeśli chodzi o wielkość).
    Co do kieva to fajnie, ale porównanie chybione.

    > Ktore konkretnie ze sredniej polki? I czy jest to wiekszosc? ;)

    A700, D300, 50D, E-3, E-30 - te z pewnością. Jak widzisz nie są ani nowe,
    ani szczególnie drogie. Poprzednicy w serii (takie 40D itd) podobnie.

    > A traktowalbys swoj aparat w ten sposob bez strachu?
    > http://pentax.org.pl/viewtopic.php?p=432220#432220
    > (to nie ja, z gory uprzedzam ;))

    Ty rozumiem, że jak kupisz to pierwsze co zrobisz to wrzucisz aparat w
    kałużę?

    > 5D, 1D, D3, D300, D700
    > Teraz Ty mi odpowiedz :P

    5D to ma magnezową obudowe? Bo jak nie musi to małych lustrzanek jest kilka.

    > Dominik, powiedz mi, ale tak szczerze: czytasz Ty moje posty?
    > Co Ci po pradzie kiedy zapomnisz ladowarki?

    A po co Ci aparat z plecakiem pełnym akumulatorów jak zapomnisz plecaka z
    kartami pamięci? Albo chociażby obiektywu?
    IMHO słaby to argument "co jak zapomnisz".. Trzeba byc skończoną sierotą
    żeby nie zabrać dowolnego jednego elementu zestawu, a wziąć pozostałe. Ja
    tam wolę wygodę w 99.999% pozostałych przypadków, niż liczyć na 0.001% i
    bujać się paluszkami :)

    > Ale ja caly czas pisze o tym, ze nowatorskie jest to, ze takie funkcje
    > (ktore, co bede uparcie pisal, charakteryzuja puszki z wyzszej polki), sa
    > dostepne w malym korpusie.

    1/8000 to już dawno jest w amatorskich korpusach.

    > http://www.flickr.com/photos/sveinmb/3543097453/
    > q.e.d. ;)

    Ciekawe dlaczego nie pokazywali małych lustrzanek w zestawieniu?

    > Ale w mniejszym body. I o to caly czas chodzi ;)

    No to za ile? :)

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 48. Data: 2009-05-19 18:51:01
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    nemo pisze:
    > A możliwości Olympusów / Pentaksów są jakoś niewystarczające? Jak widzę
    > użytkowników wszelkich systemów (i tych wielkich, i tych małych), to
    > odnoszę wrażenie, że 95% tych użytkowników wykorzystuje ze 2% możliwości
    > swojego sprzętu ;)

    Niech wykorzystuje nawet 0.001% o ile pozostałe będą beznadziejne,
    nieprzydatne, a te 0.001% akurat dopasowane do tego użytkownika i nic mu
    brakować nie będzie w nich.
    Sęk w tym by nie wołać, że mało, że wyboru stopnia kompresji nie było w
    trzech poziomach, ale w milionie. Chodzi o to by domagać się tego co
    naprawdę potrzebne.

    > Chodziło mi o to, że w wielu wypowiedziach daje się odczuć, moim zdaniem
    > niezdrową, chęć doczekania, żeby ten Olek czy Pentaks padł. Odnoszę
    > wrażenie, że co poniektórzy odczuliby jakąś dziwną satysfakcję...

    Narzekanie było, jest i będzie. Olympus i Pentaks od tego nie umrą.
    Umrą za to od dawania wysokich cen i spóźnionych rewelacji, bo zyski będą
    się kurczyć, a pojawią straty.
    Oczywiście nie wyrokuję tutaj. Sam jednak bym np. 4/3 nie kupił bo uważam
    że drogie, wolno mi :) Ktoś inny za to jest szczęśliwy z nim i też mu wolno.

    > Mylę co? Że jak sprzęt jest tandetnie plastikowy i tani (zresztą, jak
    > dla kogo, wybitnie bogatym społeczeństwem to jeszcze nie jesteśmy) to
    > ludzie na to narzekają?

    Narzekają, ale dlatego, że nie rozumieją tej relacji. Im większe koszty,
    tym lepsza jakość wykonania i Ameryki tu nie odkrywam. Skrajnością jest
    taka leika.

    > A że ten K-7 będzie pewnie solidny jak cholera i drogi, to też pewnie
    > fakty...

    W takim razie go nie kupisz, jak by za to oszczędzili i skrzypiał cały
    plastikiem to by był tańszy :)

    > No, to chyba naturalna chęć ;)

    A jak nie to narzekanie :)

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 49. Data: 2009-05-19 19:57:18
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    LukeTheFirst pisze:
> [...]
    > drogi Dominiku, jest to wolne miejsce, jakie może zająć np. producent na rynku
    > towarów (odsyłam do Słownika Języka Polskiego PWN).

    W słowniku nie znajdziesz wielu odmian wyrazów, co nie znaczy, że nie
    możesz odmieniać ich, tworzyć wyrazów pochodnych itd.

> [...]
    > tyle...". Wręcz przeciwnie - dlatego są niszą, ponieważ potrzebują czegoś,
    > czego w innej części rynku znaleźć nie mogą.

    Albo chcą być inni po prostu.

    > Czy zyski dają możliwości? Na
    > pewno. I nisza jak najbardziej pomaga w ich zdobyciu, bowiem łatwiej o zyski
    > tam, gdzie jest jeszcze miejsce na rynku, niż tam, gdzie jest ciasno.

    O duże zyski łatwiej w pierwszym rzędzie przy dużej skali produkcji i
    niższej cenie.

    > Jeśli
    > firma X znalazła sobie niszę, to znaczy, że odniosła sukces.

    Znaczy pentaks odnosi sukces?

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 50. Data: 2009-05-19 23:10:10
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <guutip$6pk$1@inews.gazeta.pl>,
    dominik <n...@d...kei.pl> wrote:

    > Nie ma ścisłej definicji co jest profi a co nie. Jak do najtańszego na
    > rynku korpusu wsadzą którąś z tych cech to nagle uprofesjonalnieje?

    Nie. Ale nie bedzie juz najtanszy na rynku.

    TA