  • 1. Data: 2013-05-09 00:26:24
    Temat: Nowy PC - pomoc w wyborze
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    Mój obecny komputer już trochę się zestarzał (przynajmniej moralnie) i
    wypadało by się rozejrzeć nad nową platformą.
    Obecnie jest to Quad 6600 + 2x2GB RAM DDR2 na płycie Gigabyte DS4 P35.
    Moc obliczeniowa potrzebna mi jest podczas edycji fotografii (PS, LR),
    edycji filmików HD i od czasu do czasu by pograć w jakieś FPS.

    Myślałem nad czymś pokroju Intel i5 3570, 2x8GB RAM i do tego jakaś
    płyta - mam słabość do Gigabyte. Budżet około 1500-1600zł.
    Grafiki na CPU nie będę wykorzystywał, RAM może kiedyś rozbuduję do 32GB
    i dołożę 1-2SSD (jeden na system, drugi na tempy). MoBo musi
    posiadać jak najwięcej USB - obecnie używam jednocześnie 5-7 gniazd z
    tyłu obudowy. Ważna jest też ilość SATA - minimum 2x SATA III pod SSD i
    przynajmniej 4 SATA II (RAID niepotrzebny). Jakby było chociaż jedno
    PATA to by było fajnie (mam kilka starych dysków) - choć z tego co widzę
    to mało, która płyta jeszcze je ma. Nie wymagam zbytnich możliwości
    overclocking (ten sprzęt i tak nie powinien mieć kłopotów z szybkością),
    a dużo bardziej zależy mi na stabilności.

    Czy ten procek to dobry wybór ? Jakie do niego dobrać RAMy i MoBo ?

  • 2. Data: 2013-05-09 01:24:50
    Temat: Re: Nowy PC - pomoc w wyborze
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Radek D pisze tak:

    > i do tego jakaś płyta - mam słabość do Gigabyte

    no to może taka :)
    http://www.neonet.pl/?p=gigabyte_ga_z77_hd3

    --
    Piotr

  • 3. Data: 2013-05-09 01:45:32
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-05-09 00:26, Radek D pisze:
> [...]
    > Grafiki na CPU nie będę wykorzystywał, RAM może kiedyś rozbuduję do 32GB
    > i dołożę 1-2SSD (jeden na system, drugi na tempy).
    A ile tych tempów masz? Bo może rzeźba nimi po ssd to marny pomysł, a
    może zmieścisz się w ramdysku, bo 32GB wyjdzie taniej szybciej i trwalej
    niż ssd? A jak ma być więcej miejsca - to większy jeden SSD (na system i
    temp) jest przeważnie i tak szybszy niż dwa mniejsze, więc też opcja
    2szt ssd bez sensu.

> [...]
    > tyłu obudowy. Ważna jest też ilość SATA - minimum 2x SATA III pod SSD i
    > przynajmniej 4 SATA II (RAID niepotrzebny).
    Jak pod ten procek, to patrz na płyty na czipsecie Z77, które mają już
    "natywnie" obsługiwane usb3.0 w czipsecie (a nie przez mniej lub
    bardziej egzotyczny dodatkowy czip). Teoretycznie przez sam czipset masz
    tam 10x usb2.0 i 4x usb3.0
    Podobnie z "natywnym" sataIII (ale to już od Z67 czy Z68 jest).

    > PATA to by było fajnie (mam kilka starych dysków) - choć z tego co widzę
    > to mało, która płyta jeszcze je ma.
    dyski PATA możesz zawsze podłączyć do sata przez przejściówkę ata-sata
    (~25zł), a "na chwilę" to przez przejściówkę usb-ide

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2013-05-09 03:51:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Radek D" 518ad118$0$26709$6...@n...neostrada.pl

    > Moc obliczeniowa potrzebna mi jest podczas edycji fotografii (PS, LR),

    PS to CS? Z ciekawości zapytam, czy korzystasz z OGL i jak Ci to chodzi.
    (bo mnie -- słabo, lub jak kto woli -- nie w każdej rozdzielczości)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2013-05-09 04:10:42
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2013-05-09 00:26, Radek D pisze:
    > Obecnie jest to Quad 6600 + 2x2GB RAM DDR2 na płycie Gigabyte DS4 P35.

    I pokuszę się o stwierdzenie, że więcej Ci i tak nie trzeba.

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 6. Data: 2013-05-09 08:56:24
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "$heikh el $hah" <s...@g...com> napisał w wiadomości

    > I pokuszę się o stwierdzenie, że więcej Ci i tak nie trzeba.

    Jeżeli potrzebuje więcej pamięci to trzeba.
    Sam przeszedłem z Q6600 na GA-EP35-DS3R na 3770 na GA-Z77-UD5H tylko z
    powodu braku możliwości rozbudowy pamięci ponad 8GB.

    marfi

  • 7. Data: 2013-05-09 09:20:58
    Od: JDX <j...@o...pl>

    Wymagania co do ilości gniazd USB na tylnym panelu oraz ilości gniazd
    SATA spełni pewnie wiele współczesnych płyt na Z77. Ale jak chcesz mieć
    "wszystko" to (nie sądziłem że to kiedykolwiek powiem/napiszę) ASRock.
    :-D A konkretnie to Fatal1ty Z77 Professional. Ma "wszystko" włącznie z
    kontrolerem PATA oraz gniazdami PCI. No i cena bardziej atrakcyjna np.
    od Asusa Maximus V Extreme, który, notabene, nie ma "wszystkiego" co
    jest mi potrzebne. :-D

  • 8. Data: 2013-05-09 09:34:18
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    Więc po kolei.

    TEMP - to miniaturkami z Lightrooma (to może być i z 100GB)- tworzone są
    raz podczas dodawania nowego katalogu, a później tylko odczytywane.
    Więc nie powinno to zajechać zbytnio dysku - na dokładkę mogę
    tam jeszcze zainstalować jakieś gierki czy pliki z obrabianego filmu.

    Dwa SSD z odczytem po 300-400 MB/s chyba jednak wyjdą lepiej niż
    jeden nawet najdroższy. W dodatku zakup mogę rozłożyć na dwa etapy -
    najpierw dysk na system, a za jakiś czas jak kupię lepszy SSD to
    ten stary na TEMP, a na nowy sklonuję system.

    Co do Z77 - to już zdążyłem się zorientować, że to to czego szukam.
    Przydały by się tylko nazwy z 2-3 MoBo, którymi warto się zainteresować
    czyli ze stabilnym zasilaniem i dużą ilością USB i SATA (PATA
    rzeczywiście mogę sobie odpuścić).

    Obecny PC (5-letni) - rzeczywiście w 80% mi wystarcza - ale chciałem
    kupić trochę oprogramowania OEM i by nie kombinować później z licencjami
    chciałbym je poinstalować na platformie, którą mógłbym poużywać tak
    kolejne 5-6 lat.

  • 9. Data: 2013-05-09 10:13:01
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    > "wszystko" to (nie sądziłem że to kiedykolwiek powiem/napiszę) ASRock.
    Też nie wiem czy by mi to przez gardło przeszło. Dotychas był to ASUS
    lub Gigabyte.

> [...]
    > kontrolerem PATA oraz gniazdami PCI. No i cena bardziej atrakcyjna np.
    > od Asusa Maximus V Extreme, który, notabene, nie ma "wszystkiego" co

    Fajna - ale trochę za droga - liczyłem na coś w okolicach 350-450zł.
    Wcześniej swoje PC budowałem na topowych płytach głównych licząc na
    rozbudowę - ale nigdy nic większego nie zmieniałem.
    Do płyty może kiedyś dołożę jeszcze 16GB RAMU i to wszystko -
    bo podmian SSD i HDD nie liczę. Dlatego na wejściu chcę
    zbudować konfigurację, która przetrwa 5-6lat.

    A jak to teraz jest z BOXowymi wentylatorkami na tym i5 ?
    Daje radę czy muszę coś sprawniejszego i cichszego.

  • 10. Data: 2013-05-09 10:27:44
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-05-09 10:13, Radek D wrote:
    [...]
    > A jak to teraz jest z BOXowymi wentylatorkami na tym i5 ?
    > Daje radę czy muszę coś sprawniejszego i cichszego.
    Zobacz wątek "Chłodzenie do i7 LGA1155" rozpoczynający się od