  • 91. Data: 2009-02-25 10:12:49
    Temat: Re: Nowy Olek! E-620!
    Od: Koriolan <m...@w...pl>

    dominik pisze:

    > Pewnie będzie taka sama jak w E-30. Cudów bym się nie spodziewał. Ten
    > aparat to fajny update, a nie jakaś niby rewolucja. Szkoda, że razem z
    > E-30 nie wyszły jak wychodził E-3.

    Dominik, potrzebujesz aparatu do cudów czy do robienia zdjęć? Po cuda
    zgłoś się do premiera cudotfurcy.
    Po aparat idź do sklepu.

    Jak rozumiem za 5% ( cokolwiek to znaczy) poprawy jakości zdjęć jesteś w
    stanie zapłacić 2x więcej.
    Przypomnę ze Olek 620 to puszka AMATORSKA. A wy tu o wspaniałych FF za
    3x większa kasę.
    Żadna puszka w tym segmencie nie daje tyle opcji, zwykle obecnych w
    aparatach pozycjonowanych jako semi-pro.

    A o jakość zdjęć bądź spokojny.
    E410 i kitem robiłem zdjęcia i powiększenia 30x40

    Teraz mam E30, 14-54, 50-200. W przeciwieństwie do Ciebie- wiem o czym
    mówię.

    Pozdrawiam

    Michał

  • 92. Data: 2009-02-25 11:52:33
    Od: Marx <M...@n...com>

    Koriolan pisze:
    > Żadna puszka w tym segmencie nie daje tyle opcji, zwykle obecnych w
    > aparatach pozycjonowanych jako semi-pro.

    A ktore to opcje oznaczasz jako semi-pro? Stabilizacje, ktora ma np
    a200? odchylany LCD ktory ma np G1?

    Jedyne co widze to dostrajanie AF

    Marx

  • 93. Data: 2009-02-25 12:09:29
    Od: Koriolan <m...@w...pl>

    Marx pisze:

    > A ktore to opcje oznaczasz jako semi-pro? Stabilizacje, ktora ma np
    > a200? odchylany LCD ktory ma np G1?
    >
    > Jedyne co widze to dostrajanie AF
    >
    > Marx
    Dodałbym do tego 5 punktów krzyżowych AF i rozbudowane opcje
    bracketingu.Pewnie są modele które mają te opcje.
    E 620 ma je w jednej puszce.

    Napisałem tak jak napisałem- "pozycjonowanych jako" Marketing
    producentów pracuje..
    Pozdrawiam.

    Michał

  • 94. Data: 2009-02-25 12:46:25
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Koriolan pisze:

    > Dodałbym do tego 5 punktów krzyżowych AF i rozbudowane opcje
    > bracketingu.Pewnie są modele które mają te opcje.
    > E 620 ma je w jednej puszce.

    Co to takiego - ma 11 punktów AF, z czego 9 krzyżowych? ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:
    - Cenzura - pomyślał Stirlitz.

  • 95. Data: 2009-02-25 12:51:20
    Od: Koriolan <m...@w...pl>

    Paweł W. pisze:

    > Co to takiego - ma 11 punktów AF, z czego 9 krzyżowych? ;)
    >

    > Pozdrawiam,
    > Paweł W.

    Jakiś Nikoś ?? :-)

  • 96. Data: 2009-02-25 13:41:32
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Koriolan pisze:

    > Jakiś Nikoś ?? :-)

    Pentax K100D. :-)

    (Zresztą wcześniejsze i późniejsze Pentaksy też, z wyjątkiem najnowszego
    Km, który ma 5 punktów, tylko nie wiem już, czy wszystkie krzyżowe, czy
    nie).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 97. Data: 2009-02-26 10:04:11
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > ROTFL
    > Załamka :/

    Tak trudno Ci uwierzyć, że jasne szkła się kupuje głównie do lepszej
    kontroli nad GO? Po co 85/1.4 np? Jak ktoś nie chce GO to sobie i tak
    przymknie. Tymczasem ludzie kupują i 85/1.2 i to nie po to by robić w
    ciemnościach. To że Tobie tego nie trzeba nie znaczy, że jest śmieszne,
    bo jakoś sprzedażultra jasnych szkieł ma się całkiem nieźle.

    > Komedia!

    Ach, jaka straszna. W małpie kontrola nad GO jest żadna, stąd wiele
    ludzi którym nie wystarcza kompakt chce lustrzanki.

    > Ale osiągam gówniana jakośc obrazu... Naprawdę tego nie rozumiesz?

    Tak, nie rozumiem że sobie tak wmawiasz jakieś głupoty zupełnie bez
    pokrycia w faktach.

    > I ile te szkła F4 kosztują? 1500 zł?

    Zależy od szkła, zakresu, systemu.

    > Tak, już widzę jak klient Mediamarktu kupuje A900 z szkłem za 3000 zł
    > zamiast A200.

    Nie przekręcaj. A900 z pewnością nie będzie w cenie entry level. Za to
    gdy pełnoklatkowe matryce stanieją to spokojnie za tysiaka może być
    jakieś kolejne A200. Jeszcze kilka lat temu aps-c sięgał dziesięciu
    tysięcy, a dziś? Znacznie fajniejsze są po osiem stówek. Czemu niby
    pełnej klatki ma to ominąć? To będzie tylko tanieć więcej i więcej.

    > I co z tego że się da???
    > Kto na APS-C używa mikro-GO poza obiektywami do portretów?

    Że niby nie wolno? :) hihi :)
    Znajomy owe 24/1.4 podpinał do 40D. Jakąś przykładną karę powinien
    dostać? :)

    > Wychodzi twój zwyczaj wpychania się do wątku bez czytania go.

    Wychodzi Twój brak kultury i argumentów :P

    > Kupuję to i to, A201 do spięcia z 50/1.4, A700 do całej reszty (szeroki kąt,
    > makro, tele). Już sobie tak zaplanowałem dalsze zakupy na kolejne lata.

    A700 jest całkiem fajny, ale jego największą wadą jest zdecydowanie to,
    że pełnoklatkowym nie jest. Wizjer, brak pełnej kontroli nad GO itd.
    Wystarczy poużywać chwilkę A900 by wiedzieć, że zdecydowanie ten drugi
    jest fajniejszy. Byle flintą można zrobić naprawdę fajne zdjęcia.

    Crop był od zawsze tylko ekonomicznym powodem, dla którego nie było
    matryc pełnoklatkowych. Dzisiaj powoli to odchodzi i wreszcie jakaś
    konkurencja jest. Wiele ludzi ciągle mimo wszystko woli starego 5d od
    nowego 50d czy jeszcze nawet 40d. I naprawdę wystarczy poużywać trochę
    pełnej klatki by wiedzieć dlaczego.

    Ale skoro dla Ciebie pełna klatka to tylko używanie 50/1.4 to trudno :D

    > Wiele osób to wie tyle, że lustrzanka to taki czarny aparat co nie kręci
    > filmów. Te osoby mogą sobie co najwyżej kupić kit w MM.

    No już sobie nie uogólniaj. Słowo "wiele" nie ma w znaczeniu swoim
    informacji o całym zbiorze. Po prostu jest pewne to, że jedyne co dziś
    tak znacząco hamuje ludzi przed pełną klatką to jej cena. Stąd wiele, bo
    gdyby taki aparat wyszedł w cenie np. 3kzł to nagle wszystkie
    zaawansowane cropy miałyby naprawdę problem z aktualnymi wynikami
    sprzedaży.

    > Przecież D700 ma 12Mpix na 4 razy większej matrycy!!!

    No i co z tego? Ma owszem i stąd jest lepiej. Mam Ci z zasady pisać o
    d3x, żebyś powiedział ile to to on kosztuje?

    > A ty piszesz ciągle o cropowaniu z 24Mpix.

    Był dowód na to, że te 24Mpix przekłada się na 12Mpix z mniejszym szumem.

    > BO E3 ma gównianą matrycę.

    Dla Ciebie to wszystkie są gówniane? Jak na olka nie jest taka znów zła,
    w swoim czasie była całkiem niezła, chociaż rzecz jasna deko w tyle
    jeśli chodzi o SNR co konkurujące w tym czasie D40, D300 i A700.

    > W wątku obok wrzuciłem porównanie CIENI w A900 i S5.

    No fuju miał 6Mpix i był używalny do iso800. To specyficzny aparat z
    swoimi wadami i zaletami.

    > S5 bije A900 NA GŁOWĘ.

    S5 bije na głowę wszystkie aparaty w tym parametrze i nic tu dziwnego bo
    jest optymalizowany pod ten jeden parametr. Poza dynamiką w tym modelu
    nie ma nic tak bardzo ciekawego, są za to pewne dość mocne wady.

    > Bo upakowanie pikseli w A900 jest tak duże, że
    > cały zysk z FF idzie tylko i wyłącznie w rozdzielczość.

    Upakowanie jest na poziomie 10Mpix z cropa, więc nie tak znów źle.
    Jednocześnie jak porównasz sobie A700 i A900 to ten drugi wydaje się
    delikatnie lepiej radzić sobie z szumem, jest więc po prostu zeskalowany
    w górę.
    Póki co to pierwszy aparat tego typu i w swojej cenie daje fajne cechy.
    Dla mnie o wiele ważniejsze niż rekordy w matrycy było to, że świetnie
    sobie radzi z stabilizacją. Wiele ludzi mówiło, że się nie da, więc
    główny plan został wykonany. W kolejnych modelach będzie pewnie jeszcze
    lepiej.

    > Ale bardzo się ma, jeśli chcę mieć nieduże, szybkie, sportowe auto, to po co
    > mam kupować limuzynę? Bo limuzyną też można wozić tylko jednego pasażera i
    > można ją rozpędzić?

    W klasie luksusowej liczy się bardziej znaczek niż możliwości, a cena
    jest tylko i wyłącznie prestiżowo. Co więcej jest taki fajny paradoks w
    ekonomii, który mówi o tym, że obniżka ceny w luksusowym segmencie nie
    zawsze powoduje wzrost sprzedaży, czasem wręcz przeciwnie.
    Podam Ci inny przykład jeszcze - kolega kupił sobie nokię 8210 - taki
    malutki fajny telefonik. Było to chyba w 1998 czy 1999 roku, kiedy to
    one kosztowały potworne pieniążki. W każdym razie po kupnie minął może
    miesiąc i ten sam telefon wszedł do promocji 0range, a wtedy idei
    jeszcze w cenie 1zł przy umowie na dwa lata. Nagle wszyscy mieli te
    telefony, a kolega pluł sobie w brodę i z pewnością drugi raz by go
    potem nie kupił. On po prostu chciał coś droższego, czego nie mają inni.
    ...potem się okazało, że te promocyjne telefony były i tak niskiej
    jakości i nagminnie psuły się im wyświetlacze, ale to inna sprawa jeszcze.

    > No właśnie O TYM TERAZ. 35mm było popularne w epoce manuali. AF miał mało
    > kto.

    Przesadzasz znów i zaraz pewnie będziesz definiował "mało kto".
    AF też ludzie kupowali. Była masa dynaksów analogowych (bardzo tanich i
    plastikowych), było podobnie dużo tanich eosów. Do tego wszystkiego kity
    itd. Jakoś sobie to dawało jednak radę, chociaż AF dla wielu ludzi
    budził spore kontrowersje.

    > To twoje rozważania są OKDR. Ja też sobie moge rozważyć że są tanie
    > obiektywy APS-C 35/1.2.

    Nigdzie nie pisałem, że absolutnie porównanie jest nie do
    przeprowadzenia, jeśli nie masz dokładnie odpowiadających szkieł.
    To co jednak Ty robisz, to porównujesz je na tak samo otwartych
    przysłonach, a to jest raczej błędem. Jak twierdziesz, że nie ma dobrych
    szkieł pod pełną klatkę to weźże te które są i je odpowiednio przymknij
    i będą całkiem niezłe.

    > Nie, będzie na niekorzyść dla FF. Wystarczy popatrzeć co się dzieje w A900
    > na wysokim ISO.

    Specjalnie sobie porównałem do E-3 kiedyś i wyszło że jest
    porównywalnie. Podobnie był blind test A900 vs D700 i wyniki były te
    same dokładnie. Trzeba tylko po prostu potrafić wykorzystać dodatkowy
    potencjał. Kolega na grupie pokazał, że robiąc to nieumiejętnie może
    tylko zmarnować dodatek informacji.

    > Aha, pewnie dlatego to jedno z najpopularniejszych szkieł u posiadaczy APS-C
    > Nikona.

    Oooo.. to ja się teraz przyczepię :)
    Pokaż statystyki sprzedaży, najlepiej procentowe w stosunku do innych
    szkieł :D
    Dobra, żartuję - sądzę, że nie tak wiele osób kupi takie szkło mając
    tylko i wyłącznie cropa i nie planując pełnej klatki. W nikonie wielu
    osobom zostało to z analoga, wiele też po prostu planuje hop w górę.

    > Przecież jak szkło nie ma przynajmniej F1.4 to dla Ninika jest bez sensu.

    Nie generalizuj :) Chyba znasz moje poglądy o 35/1.4 :D

    > Ale co przymykać??? Obiektyw który kupiłbym w cenie 12-60 będzie mieć wg
    > twoich wyliczeń jakieś F8 na pełnej dziurze. Jak już wymyślasz sobie matrix,
    > to się go trzymaj.

    Nie musi mieć f/8 czy f/10 - takich zoomów po prostu nie ma, a gdyby
    były to pewnie by dawały lepszą jakość. O tym przymykaniu pisałem Ci w
    kontekście jakości - wiadome, że przy takich parametrach obiektywy dają
    lepszy obraz.
    Co do iso to jak wspominałem - porównując z 4/3 spokojnie przy tej samej
    wielkości (pomijając proporcje) zdjęcia z pełnej klatki możesz mieć
    większe iso. Jeszcze raz Ci mówię - popatrz np na D700.

    Więcej możliwości za to jest po prostu tam, gdzie warunki są lepsze - np
    w niskim iso duża rozdzielczość. To jest niewątpliwy plus.

    > ">>> APS-C daje możliwość wykonania zdjęć stabilizowanym ekwiwalentem
    > Zysk jest dwojaki - po pierwsze niskie iso mają pomijalny szum - do
    > landszaftów więc to jest jak znalazł. Nie zawsze chodzi o super iso.
    > Po drugie możesz zeskalować sobie to w dół zyskując na jakości (na
    > wysokim iso). Był przykład porównania do D700 zdjęcia z A900 i wnioski
    > znasz."

    Jak już cytujesz to chociaż przeczytaj to co przeklejasz. Nieraz Ci
    tłumaczyłem, że masz dwie drogi do osiągnięcia efektu jak w cropie.
    Pierwsza to przymknięcie, podwyższenie iso i umiejętne zmniejszenie
    rozmiaru, druga to kadrowanie (i tyle). Obie mają swoje wady, zalety
    itp. Trzeba jednak zrozumieć co uzyskasz w jednym i drugim wypadku.
    No i jak chcesz koniecznie usłyszeć to z całą pewnością kadrując nie
    dostaniesz tak dobrych rezultatów jak z równie nowoczesnego aparatu,
    który jest zoptymalizowany pod mniejszą matrycę. W takim wypadku to jest
    pewien kompromis. Ciężko jednak mówić, że np 4/3 jest znacznie lepsze bo
    ma mniejszą matrycę.

    > Możesz wreszcie podać przykład zestawu który odpowiada np. Tamronowi
    > 17-50/2.8 (1400) i Nikkorowi 70-300VR (1800) w przypadku dowolnego FF?
    > Konkretne obiektywy, konkretne ceny.

    Tamron występuje w wersji pełnoklatkowej, a ten nikkor jest
    pełnoklatkowy. Po przeliczeniu ten drugi wyjdzie 105-450mm i pewnie z
    takiego zakresu znajdziesz cośtam. Jest Sigma 120-400, 135-400 i
    150-500mm - więc może któraś z tych.

    > Skończ się wić i rozbij moje dywagacje
    > dwoma linkami.

    Ja się wiję? :) hyhy :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 98. Data: 2009-02-26 10:04:34
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Paweł W. pisze:
    > Mogli od razu zaprojektować tor optyczny w moim Pentaksie K100D, żeby
    > miał wizjer wielki jak w K10D, ale nie. Musiałem przez to doczepić sobie
    > muszlę powiększającą. I co? Różnicy jasności względem pierwotnej matówki
    > nie widzę (bo to jedynie powiększenie 1,18x), a obraz wielki jak na APS-C.

    Jak jest bardzo jasno to ciężko zobaczyć różnicę, W ciemności jest o
    wiele bardziej widoczna :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 99. Data: 2009-02-26 10:04:47
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Koriolan pisze:
    > Dominik, potrzebujesz aparatu do cudów czy do robienia zdjęć? Po cuda
    > zgłoś się do premiera cudotfurcy.
    > Po aparat idź do sklepu.

    Ależ nie oczekuję cudów, tylko uważam, że ten aparat niczym wielkim nie
    zaskakuje. Fajnie, że się pojawił, jest ciekawym update o rzeczy, które
    dawno powinny już być, ale z drugiej strony jakoś nie jest absolutnym
    killerem.

    > Jak rozumiem za 5% ( cokolwiek to znaczy) poprawy jakości zdjęć jesteś w
    > stanie zapłacić 2x więcej.

    Ciężko określić te 5% właśnie, ale porównując kita z czymkolwiek lepszym
    pewnie różnica nie będzie taka jak cena.

    > Przypomnę ze Olek 620 to puszka AMATORSKA. A wy tu o wspaniałych FF za
    > 3x większa kasę.

    FF to nie jest 5% lepiej z całą pewnością, choć pewnie jak dać komuś kto
    nie będzie potrafił wykorzystać to dla niego to będzie bez znaczenia.

    > Żadna puszka w tym segmencie nie daje tyle opcji, zwykle obecnych w
    > aparatach pozycjonowanych jako semi-pro.

    A ja się czuję zawiedziony, bo chociaż fajnie puszka się zapowiada, to
    czekam na olkowego m4/3. Chętnie kupiłbym G1, ale obiecałem sobie że jak
    jest to kompakt to ma nagrywać filmy w fullHD, a ten tego nie robi.
    Byłem sobie ostatnio w sklepie i tak patrzę - tu casio z 1000fps i
    fullhd, tu G1 z wymienną optyką i dalej jeszcze inne. I tak dalej nie ma
    czegoś naprawdę fajnego co by było stabilizowane, miało filmy, było małe
    i z wymienną optyką.

    > A o jakość zdjęć bądź spokojny.

    Jakość czego? Zdjęcia widziałem z E30 i są takie sobie. Bardziej
    zastanawia mnie stabilizacja, ta w E-520 była nieszczególna. Nie wiem
    jak E-30, ale E-3 z kolei miał jedną z lepszych.

    > E410 i kitem robiłem zdjęcia i powiększenia 30x40

    Kity to mnie raczej nie obchodzą :) Jakość jest ok dla zastosowań, które
    bym chciał, ale drugiego systemu budował nie będę z pewnością, a by w
    pełni wykorzystać tak trzeba by było jeśli chodzi o lustrzanki. Co
    innego EVILki :)

    > Teraz mam E30, 14-54, 50-200. W przeciwieństwie do Ciebie- wiem o czym
    > mówię.

    Kłócisz się z moim stwierdzeniem, że taki aparat to powinien być
    półtorej roku temu. Ciągle tak uważam, a jak się kłócisz z moim zdaniem
    to Twoja sprawa.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 100. Data: 2009-02-26 10:33:40
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    dominik pisze:

    > Jak jest bardzo jasno to ciężko zobaczyć różnicę, W ciemności jest o
    > wiele bardziej widoczna :)

    Świata nie oglądam na codzień przez wizjer, a przy robieniu zdjęć
    wychodzę z założenia, że do zdjęć potrzeba światła :P
    Z drugiej strony w modelach z wyższej półki mogli zastosować większe
    powiększenie, zakładając, że świadomi użytkownicy i tak kupią jaśniejsze
    szkła, więc ten spadek jasności będzie zniwelowany. A K10D na prawdę
    niewiele brakuje do wizjera FF. Po założeniu tej muszli już jest jak w
    FF (piszę to na podstawie porównań wizjera K100D z Nikon D80, bo
    słyszałem, że ten Nikon ma podobnej wielkości wizjer do K10D).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.