  • 1. Data: 2010-02-20 23:21:24
    Temat: Nowinki z PMA
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    Pierwsza garść oficjalnych nowości.

    SIGMA

    SD15 - lustro z Foveonem niby 14 Mpx (4.69x3)
    DP1x
    DP2s

    I seryjka apdejtów pod postacią stabilizacji:
    50-500/4.5-6.3 OS
    17-50/2.8 OS HSM
    70-200/2.8 OS HSM

    oraz nówencje
    85/1.4 HSM
    8-16/4.5-5.6 Ough! 121° i to nie rybie oko.

    SAMSUNG

    Pokaże się 5 kolejnych obiketywów do NXa:

    Standard Zoom Lens (H1 2010) 18-55mm F3.5-5.6, Non OIS
    Compact Zoom Lens (H2 2010) 20-50mm F3.5-5.6
    Wide Pancake Lens (H2 2010) 20mm F2.8
    Super Zoom Lens  (TBD) 18-200mm F3.5-6.3 OIS
    Macro Lens  (TBD) 60mm F2.8

    oraz
    LX3 KILLER - Samsung EX1 (TL500)
    Matryca 1/1.7 10 MPx
    ekw. 24-72/1.8-2.4
    Ruchomy AMOLED 614k
    RAWy i filmy VGA w H.264
    Rozbudowany manual.
    No no.

    de Fresz

  • 2. Data: 2010-02-21 02:55:44
    Temat: Re: Nowinki z PMA
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-02-21 00:21, de Fresz wrote:
    > Pierwsza garść oficjalnych nowości.
    >
    > SIGMA
    >
    > SD15 - lustro z Foveonem niby 14 Mpx (4.69x3)

    No i pytanie czy to takie samo jak w poprzednich modelach czy jednak coś
    zmienili? Szkoda tej technologii i tego jak zostaje w tyle :(
    Na pierwszy rzut oka to nowa sigma zupdatowana o ekranik i bufor :/

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 3. Data: 2010-02-21 09:07:45
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    > LX3 KILLER - Samsung EX1 (TL500)
    > Matryca 1/1.7 10 MPx
    > ekw. 24-72/1.8-2.4
    > Ruchomy AMOLED 614k
    > RAWy i filmy VGA w H.264
    > Rozbudowany manual.
    > No no.

    Niby tak, ale:
    fimy - 640x480 @30fps (max?) - nowoczesny kompakt musi rejestrować
    przynajmniej 720 linii obrazu...
    wizjer - brak (mam już kompakt bez wizjera...).

    --
    Lol

  • 4. Data: 2010-02-21 09:26:00
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-02-21 10:07:45 +0100, "Lol" <l...@l...pl> said:

    > Niby tak, ale:
    > fimy - 640x480 @30fps (max?) - nowoczesny kompakt musi rejestrować
    > przynajmniej 720 linii obrazu...

    Tak jak G11? Widać producenci się nie przejmują tym, co ich kompakty muszą ;-)

    > wizjer - brak (mam już kompakt bez wizjera...).

    LX3 tyż nie ma (i zupełnie nie przeszkodziło mu to zdobyć całkiem
    niezłej popularności), następca pewnie również nie będzie miał.

    de Fresz

  • 5. Data: 2010-02-21 10:09:30
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    > Tak jak G11? Widać producenci się nie przejmują tym, co ich kompakty muszą
    > ;-)

    Wynikają z tego same straty ;) - dla nas (bo nie mamy tego, co chcemy) i dla
    nich (bo nie zarobią tyle, ile mogliby). Gdyby ten Samsung miał wizjer i
    sensowne filmy - kupiłbym. Myślę, że nie tylko ja.

    > LX3 tyż nie ma (i zupełnie nie przeszkodziło mu to zdobyć całkiem niezłej
    > popularności), następca pewnie również nie będzie miał.

    Panasonic ma przynajmniej opcjonalny wizjer, niestety w abstrakcyjnej cenie.

    Generalnie - robimy zdjęcia tym co mamy i czekamy nadal na coś co odpowiada
    naszym oczekiwaniom... W końcu jest kryzys, więc nie mamy ciśnienia na
    wydawania kasy.

    --
    Lol

  • 6. Data: 2010-02-21 12:19:06
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-02-21 10:26, de Fresz wrote:
    > Tak jak G11? Widać producenci się nie przejmują tym, co ich kompakty
    > muszą ;-)

    To chyba jakiś trend, myśląc o kompakcie założyłem sobie jakieś 8 cech,
    które powinny spełniać. Kupię jak pojawi się coś z sześcioma. Za to ile
    razy już coś jest nowego i ma do dodania do listy coś, tyle razy tym samym
    mu coś zabierają :)
    Tak samo tu - nie dali dobrego video żeby dać je za chwilkę w nowym modelu
    i zabrać jedną rzecz inną.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 7. Data: 2010-02-21 13:32:53
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-02-21 00:21, de Fresz wrote:
    > Pierwsza garść oficjalnych nowości.

    Sonemu za to podkradli już z strony press release:
    http://news.sel.sony.com/en/press_room/consumer/digi
    tal_imaging/digital_cameras/cyber-shot/release/56463
    .html

    Czyli innymi słowy tak:
    + struganiec sonowego evila (Concept model of an ultra-compact
    interchangeable lens digital camera system) - ja chcę wiedzieć tylko czy
    ma stabilizację w body
    + struganiec następcy A700 i czegośtam jeszcze (Mid-range concept camera
    for advanced users (a successor to the ?700) as well as concept mainstream
    models)
    + w końcu coś więcej o tym dużym białym z kiedyś (Prototype of a Super
    Telephoto Lens (500mm F4 G) with class-leading optical performance)
    + i jedno szkło szerokie: Prototype of a Distagon T 24mm F2 ZA SSM - czemu
    nie f/1.4?!!!!

    No zobaczymy o 18 czy będzie coś mądrzejszego powiedziane.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 8. Data: 2010-02-21 15:33:25
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-02-21 14:32, dominik wrote:
    > Sonemu za to podkradli już z strony press release:
    (...)

    Ponoć już potwierdzone na PMA:

    A7xx:
    - Body smaller than the A700
    - 2 live view mode as A550
    - Sweep Panorama
    - Video HD

    Mirrorless cameras:
    - Body price under 1000 USD
    - 18-200mm Lens about 900-1000 USD (very expensive but similar price of
    14-140mm Panasonic)
    - 16mm f/2.8 (confirmed)
    - Super SteadyShot in lens

    A7xx w sumie bez niespodzianki dla mnie. Za to to drugie jak ma nie mieć
    stabilizacji w body to chała, bo szkła będa niepotrzebnie duże i o jasnych
    stałkach z IS można zapomnieć. Zostaje tylko wznoszenie modłów do olympusa
    teraz, żeby zrobili któregoś pena z normalnym LCD i AF.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 9. Data: 2010-02-21 17:39:12
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-02-21 16:33, dominik wrote:
    > Ponoć już potwierdzone na PMA:

    Brzydkie to to. Ma video. Czyżby pomysł na design ukradli nikona? Brakuje
    tylko czerwonego trójkąta :)
    http://news.sel.sony.com/images/large/consumer/digit
    al_imaging/digital_cameras/dslr/PMA_DSLR_onp_lg.jpg

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 10. Data: 2010-02-21 19:44:19
    Od: Tomek <b...@o...pl>

    W dniu 2010-02-21 11:09, Lol pisze:

> [...]
    > naszym oczekiwaniom... W końcu jest kryzys, więc nie mamy ciśnienia na

    Co za tragedia , nie kupisz więc nie ma szans ten produkt :)

    Tomek