  • 1. Data: 2010-05-20 06:47:33
    Temat: Nowe taryfy Ery
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Zbliza mi sie przedluzenie abonamentu i zainteresowalem sie ponownie
    kosztami odnowienia.

    Wlasnie, gdy juz mialem poczynione "przymiarki" , wczoraj zmienili
    taryfy, z NoweJ Ery, na Ere Rodzinna.

    Wedlug mnie jest to pewne pogorszenie kosztow dotychczasowych uslug
    dla mojego "profilu", mieszczacego sie zqwsze w minutach
    abonamentowych, polepszenie dotyczy wiekszego limitu internetowego za
    5 zl dla przedluzajacych (naturalnie umowy z nowym aparatem - umowy
    bez aparatu sa wg mnie smieszne...), dodanie MMS do wymienialnosci za
    minute abonamentu na takich samych zasadach jak SMS oraz wymiany dla
    wszytkich taryf polaczen do UE na stacjonarne w stosunku 1;1 za
    minute.. Minuta poza pakietem tanieje za wyjatkiem Play.

    Polaczenia do Play wypadaja z pakietow "bezplatnych" abonamentowych
    minut, ogolnie pakiet dodany za staz zmniejsza sie znacznie. SMS-y
    wymieniane beda jeden sms za jedna minute rozmowy.

    Tak jak poprzednio przymierzalem sie do ponowienia posiadanego pakietu
    Nowa Era 40 z pakietem 200 minut do 5 osob (placilbym nie 40 jak
    obecnie, ale 45 zl, mialbym jednak nie obecna 70 a 100 minut w
    abonamencie do wszystkich sieci) , tak obecnie musze zapewne
    zdecydowac sie na Era Rodzinna 20 za 30 zl + 3 wybrane osoby za 16 zl.
    (co prawda 1000 minut, ale dwa numery mniej, ewentualnie 250 minut na
    era+stacjonarne w tej samej cenie - i chyba jednak to wybiore) - w
    sumie 46 zl

    Ogolnie nie jestem zachwycony (wczesniej tez nie bylem) - 40 zl uwazam
    za optymalna cene za to co korzystam, obecnie zaplace o 6 zl wiecej,
    ryzykujac dodatkowe koszty za polaczenia z Play. jest to wyzej niz
    wskaznik inflacji za te 2 lata od poprzedniej umowy.

    Poniewaz zapewne skusze sie rowniez na 100 mega za 5 zl, ogolna oplata
    wzrosnie mi do 51 zl

  • 2. Data: 2010-05-20 07:17:28
    Temat: Re: Nowe taryfy Ery
    Od: "mz" <2...@w...pl>

    Zgadza sie, tez sledze to teraz ze wzgledu na przedluzenie umowy. Do tego co
    piszesz dochodzi jeszcze cena telefonów. Kosmiczne te ceny maja. W Play
    (abonament za 49 zl) telefon, który mnie interesuje kosztuje 1 zl, w
    Orange(abo 59 zl) 69 zl a w Erze (abo 55 zl) chca za niego 299 zl

    Jak nic nie zmienia to pewnie ja ich zmienie na Orange bo tam do abo dodaja
    200 MB i za przejscie 200 MB w Play niby taniej ale nie maja MB w
    abonamencie.

  • 3. Data: 2010-05-20 08:00:06
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 20 Maj, 09:17, "mz" <2...@w...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Jak nic nie zmienia to pewnie ja ich zmienie na Orange bo tam do abo dodaja
    > 200 MB i za przejscie 200 MB w Play niby taniej ale nie maja MB w

    Ja musialbym zmienic rodzinnie - syn Tak Tak, zona Era Fon, czy jakos
    tak.

    Co jakis czas doladowuje synowi karte za 50 zl za punkty era-premia
    (w sumie chyba 3-4 razy na dwa lata wychodzi, celuje w okresy gdy ma
    podwojenia minut z doladowan).
    Zastanawialem sie na era rodzinna, ale to byloby 55 zl + 5 zl ten
    pakiet internetowy.
    Wszelkie opcje z Era rodzinna z jednym numerem w erze sa nieoplacalne
    dla mnie - bo rozmowy z drugim zezra mi limit, a z kolei jesli np. syn
    wzialby za 4 zl comiesiac tani numerek, to znowu place 15+4 zl do tych
    30 - i dodatkowo czekam az syn oddzwoni po strzalce :). Zona w
    "fonie" nie ma takiego taniego numerka, a w dodatku by nie oddzwaniala
    na czas :)))))))))

  • 4. Data: 2010-05-20 08:06:32
    Od: "mz" <2...@w...pl>

    U mnie zona i córka tez maja Ere abo. Córce konczy sie w lutym 2011, zonie w
    czerwcu 2011. Mi co prawda w wrzesniu 2010 ale juz mi cos proponuja wiec
    zaczynam sie zastanawiac.
    W najgorszym wypadku przejdziemy do Orange lub Play ale pewnie do Orange.

  • 5. Data: 2010-05-20 08:09:42
    Od: "zumaszedszyjmiedwiezonok" <zumaszedszyjmiedwieżonok@USUNBusaba.com>

    >Ja musialbym zmienic rodzinnie - syn Tak Tak, zona Era Fon, czy jakos

    Ja mialem 6 osób w domu w Erze.
    Wszystko przenioslem do Playa. w tym jeden byl abo i 2 fony.
    Wrzeszcie nie musze mylsec o cholertnych numerkach i promocjach, a koszty
    spadly o ponad polowe

    marek

  • 6. Data: 2010-05-21 08:15:10
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 20 Maj, 10:09, "zumaszedszyjmiedwiezonok"
    <zumaszedszyjmiedwieżo...@USUNBusaba.com> wrote:

> [...]
    > Wszystko przenioslem do Playa. w tym jeden byl abo i 2 fony.
    > Wrzeszcie nie musze mylsec o cholertnych numerkach i promocjach, a koszty

    Do mnie zadzwonili z idiotyczna oferta 5 minut po tym, jak zalogowalem
    sie na swoje konyo w Erze i sprawdzilem, ze brak oferty, jedynie
    pisze, ze "przygotowana" - widocznie jakis "alrm" sie wlaczyl. Tak
    przy okazji,w nocy dostalem maila od Play z propozycja przejscia -
    widocznie w Erze jakies "pokorne ciele dwie matki ssie".

    Zaproponowali kompletny idiotyzm, dwa razy drozszy niz mam obecnie, ze
    standardowej oferty bez zadnych bonusow poza tym, co na stronach.

    Podziekowalem......

    Poniewaz musze w tym roku wymienic telefon, porownalem sobie koszty
    abonamentow erowych bez telefonu (uwzgledniajac dokupienie i
    rozkaldajac cene na 24 miesiace) i z telefonem (uwzgledniajac koszt
    doplaty 50 zl rowniez na 24 miesiace - planuje Nokia 2700 clasic)

    Wyszlo mi, ze mimo, ze dodatkowe 40 minut kosztuje prawie tyle co w
    standardowych rozmowach poza limitem (placimy 15 zl i mamy 40 minut,
    placimy 30 zl i mamy 80 minut w taryfir z telefonem), to biorac te
    same pakiety i dokupujac telefon za 250 zl zaoszczedzilbym na 24
    miesiace okolo 2 zl miesiecznie, ale dysponujac tylko 40-a minutami
    abonamentowymi.

    W efekcie planuje sobie cos takiego:

    Taryfa rodzinna za 30 zl (80 minut) do tego za 5 zl 100 mega internetu
    miesiecznie i korzystam przez pol roku z bezplatnej sieci rodzinnej z
    jednym numerem. - Place 35 zl plus ewentualne korzystanie z rozmow
    pozabonamentowych. Moze wezme 100 minut na era i stacjonarne na 6
    miesiecy za 8 zl - wtedy 43 zl.

    Po pol roku nrezygnuje z rodzinnego gdyz konczy mi sie bezplatnosc i
    biore Era i stacjionarne 250 minut za 16 zl - place wtedy 51 zl
    miesiecznie. Ewentualnie pozostane przy 100 minutach natomiast u syna
    na Tak-Tak uruchomie za 4 zl miesiecznie rozmowy ze mna po 3 gr za
    minute. Wtedy 47 zl miesiecznie calosc - kalkulacja wyjdzie po pol
    roku bezplatnych rozmow z synem i w ramach pakietu z zona i innymi
    osobami.
    Oszczednosci moze smieszne - 80 zl na czas calej umowy, ale nie lubie
    byc dymany przez sprzedawcow uslug (zwlaszcza banki i teleoperatorow)
    i nawet dla zasady staram sie uzyskaj jak najwiecej najmniejszym
    kosztem.