  • 111. Data: 2013-08-18 22:42:38
    Temat: Re: Nowe samochody a stare.
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    W dniu 2013-08-15 09:53, megrims pisze:
    > Na czym zależy ludziom, którzy kupują nowe auta.
    >
    > Na gwarancji?
    > Na niezawodności?
    > Na mniejszym spalaniu?
    > Na funkcjonalności?
    > Na wyglądzie?
    >
    > Może są po prostu znudzeni dotychczasowym autem.
    Spokój i spokój.
    Brak czasu i wiedzy, żeby kupić tanio, bo okazje to może są DLA
    handlarzy, ale nie U handlarzy...
    Nowe auto, dbane i szanowane to jakieś 200 do 300 tys km normalnej
    eksploatacji; czyli serwisy i zużycie eksploatacyjne.
    Według mnie większe znaczenie mają kilometry pokonywane a nie wiek.
    I przeznaczenie auta, czy to musi być pewne auto do pracy, czy do
    domowego użytku, wtedy może być bardziej zawodne może ciut.
    Wiesz co masz pod tyłkiem i co pod butem.
    Kupno używanego to już los na loterii i tych zdecydowanie wygrywających
    losów jest mało, większość to mniej lub bardziej przegrane losy, albo co
    najwyżej kolejnej szansy...

    Aczkolwiek każdy ma swoją własną ekonomie i kalkulacje czego oczekuje i
    co mu się opłaca, a co nie.

    Ja ostatnio zastanawiam się, czy jakby odpowiednio spróbować zestawić
    auta używane o podobnych parametrach różnych producentów to po 5 i 10
    latach jaką mają utratę wartości, to ciekawy jestem czy w liczbach
    bezwzględnych i w ujęciu procentowym to jednak marki bardzo drobie w
    zakupie chyba szybciej tracą niż takie pogardliwie traktowane ulubieńce
    flotowe, które bronią się właśnie może trwałością?

  • 112. Data: 2013-08-19 06:56:57
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Franc" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Na pewno tak.

    > Przede wszystkim zależy na czasie (piszę na swoim przykładzie). Nie
    > wyobrażam sobie, że będę pół roku jeździł i szukał po Polsce auta - a i tak
    > na końcu okaże się, że to truchło. Nie jestem mechanikiem, nie potrafię

    Jak pokazuje życie w salonie też można kupić samochód po remocie bo akurat spadł z
    lawety.

    J.

  • 113. Data: 2013-08-19 08:14:01
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    Użytkownik "The_EaGle" <t...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Po drugie ludziom zmienia się rzeczywistość np ktoś kupił 3d civica a po
    > 3 latach stał się statecznym mężem z żoną w ciąży i 2 letnim dzieckiem -
    > zmiana priorytetów - czas na kombi.
    > Po trzecie są ludzie którzy lubią jeździć nowym modelem - chcą i
    > zmieniają na nowszy.
    > Po czwarte jest masa ludzi pracujących na rożnych kontraktach - samochód
    > wrzucają w koszty a po 3 latach mogą wziąć następny.
    > Po piąte - samochód to co raz częściej to zabawka którą się zmienia jak
    > się znudzi - co raz więcej ludzi na to stać.

    Bez obrazy ale dlaczego ktoś stal się statecznym mężem z żoną
    w ciąży po trzech latach a nie wcześniej? ;-)

    Albo kiedy nowe auto przestaje być nowe? Po trzech latach?

    To takie tam pytania....

    J.

  • 114. Data: 2013-08-19 08:20:31
    Od: ddddddd <b...@e...com>

    W dniu 2013-08-18 13:31, The_EaGle pisze:

    > Ja myślę ze kwestia stać czy nie stać jest wtedy kiedy mamy np do
    > 20-30tys do wydania na samochód i nic więcej. W tej cenie nic sensownego
    > nowego nie kupimy, musimy wiec wybierać używki. Nie zawsze jednak tak
    > jest. Ostatnio znajomy kupił volvo v70 R AWD z 2007 roku za 60-65tys zł.
    > Czy uważasz że kupił używane bo nie stać go było na nowe?

    no pewnie tak, zgaduję że nowe takie Volvo to koszt >150.000zł - więc go
    nie stać (nawet jeśli ma tyle pieniędzy to nie wyobraża sobie wydać je
    na auto)

    Jego zona
    > jeździ nową fiestą, ale on nie chciał dupowozu (jego zdaniem) ale
    > samochód który będzie dla niego. Moim zdaniem to bardzo dobrze że są
    > tacy ludzie - inaczej by było nudno.

    Wcale się nie dziwię- kupiłem 3-letnią Octavię za 35.000zł (bo nie
    wydałbym prawie 80.000zł na nowe takie auto) i nauczyło mnie to tylko
    tego, że lepiej kupić 4x starsze auto, wyjdzie taniej i wygodniej... ale
    ja mam specyficzną pracę, dość dużo czasu spędzam w aucie i chcę się tam
    czuć tak dobrze, jak moja żona w świeżo wyremontowanej kuchni (kto jest
    przed remontem ten będzie wiedział o co chodzi ;)

    Łukasz

  • 115. Data: 2013-08-19 08:48:35
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-08-16 23:36, *Marcin "Kenickie" Mydlak* napisał, a mnie coś
    podkusiło, żeby odpisać:

    > Coś Ci nadmiernie opóźnia zapłon! Napraw to!

    Wakacje - później zauważyłem kilka odpowiedzi w tym samym stylu :)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 116. Data: 2013-08-19 10:08:50
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-08-18 18:52, Użytkownik John Kołalsky napisał:

    > Kazio

    W bardziej uprzejmy sposób tego nie potrafisz potwierdzić ?

    Pozdrawiam

  • 117. Data: 2013-08-19 22:27:12
    Od: The_EaGle <t...@t...pl>

    W dniu 2013-08-19 08:20, ddddddd pisze:

    > no pewnie tak, zgaduję że nowe takie Volvo to koszt >150.000zł

    Nowy V70 R kosztował bliżej 300tys zł, za 150tys to kupisz wersje
    podstawową a nie z silnikiem 300KM.

    > - więc go
    > nie stać (nawet jeśli ma tyle pieniędzy to nie wyobraża sobie wydać je
    > na auto)

    Nie kupiłby auta za 300tys to pewnie fakt. W tym sensie go nie stać na
    wydanie 300tys za auto, natomiast nie możesz napisać że go nie stać na
    nowe auto. Stać go tyle że za te same pieniądze może przeznaczyć na cos
    z charakterem zamiast na auto golfa 1.6 TDI... za 80tys...

> [...]
    > wydałbym prawie 80.000zł na nowe takie auto) i nauczyło mnie to tylko
    > tego, że lepiej kupić 4x starsze auto, wyjdzie taniej i wygodniej...

    Taniej na pewno. Wygodniej na pewno nie. Nowe auto zawsze będzie lepsze
    od używanego tej samej klasy.

> [...]
    > czuć tak dobrze, jak moja żona w świeżo wyremontowanej kuchni (kto jest
    > przed remontem ten będzie wiedział o co chodzi ;)

    Teraz to dorabiasz już jakąś idelogię, w twoim przypadku nie miałeś
    wyjścia wydałeś 35 tys na auto bo w tej cenie miałbyś auto z seg B bez
    wyposażenia. Wtedy faktycznie nie ma co kombinować. Natomiast mając już
    np 50tys masz wyjście - możesz kupić np podstawową wersję ceeda albo
    cruze a te auta w porównaniu do 3 letniej octavii będą lepsze.

    Rafał

  • 118. Data: 2013-08-19 22:31:16
    Od: The_EaGle <t...@t...pl>

    W dniu 2013-08-17 16:04, ddddddd pisze:

    > no jak to co? skręcić do 200.000 :)
    > samochód sprzedasz z każdym przebiegiem, za kilka tysięcy mniej niż inne
    > kupi go od ciebie handlarz i sam przekręci licznik

    Ja sprzedałem focusa z przebiegiem niemal 300tys km ale o blisko 30%
    taniej niż rynkowa cena. Pomimo tego że auto nie miało wypadku (raz
    potrąciłem psa) i było w 100% sprawne. Tymczasem auta z przebiegami
    150-180tys na pewno nie były mniej wyeksploatowane, przynajmniej z wyglądu.

    Rafał

  • 119. Data: 2013-08-20 08:13:51
    Od: ddddddd <b...@e...com>

    no i właśnie to samo napisałem :)

    > Taniej na pewno. Wygodniej na pewno nie. Nowe auto zawsze będzie lepsze
    > od używanego tej samej klasy.

    sęk w tym, że taniej wyjdzie kupno auta wyższej klasy- a wtedy i taniej
    i wygodniej

> [...]
    > np 50tys masz wyjście - możesz kupić np podstawową wersję ceeda albo
    > cruze a te auta w porównaniu do 3 letniej octavii będą lepsze.

    nie wiem co będzie w nich lepszego (za diesla musiałbym dać na pewno
    powyżej 60.000zł). Jak bym miał wydać 60.000zł to na pewno nie kupiłbym
    nowego auta- kupiłbym jakieś używane za 2/3 tej kwoty - ale ja nie
    jeżdżę codziennie za granicę więc usterka w trasie mi nie przeszkadza (w
    ciągu ostatnich kilku lat na chyba 10 samochodów miałem taką jedną
    usterkę (nie nie zmieniam aut co 3 tygodnie, po prostu cały czas na
    stanie mam 3 sztuki i co jakiś czas je zmieniam)

    Lukasz

  • 120. Data: 2013-08-20 09:55:22
    Od: ddddddd <b...@e...com>

    W dniu 2013-08-19 22:31, The_EaGle pisze:

> [...]
    > potrąciłem psa) i było w 100% sprawne. Tymczasem auta z przebiegami
    > 150-180tys na pewno nie były mniej wyeksploatowane, przynajmniej z wyglądu.

    a ja sprzedałem 5-letnią octavie z przebiegiem >260kkm, śladów zużycia
    wewnątrz praktycznie brak (na pewno mniejsze niż tych z 180.000...) i
    dostałem za nią cenę bliską rynkowej (niższą, ale miała ślady
    użytkowania typu rysy na zderzaku, czy zarysowany boczek przez
    poprzedniego użytkownika więc trzeba sprzedać taniej niż te z
    odpicowanym lakierem i dopiero ci zdjętymi pokrowcami)

    Łukasz