  • 11. Data: 2014-03-19 11:22:16
    Temat: Re: Nowe pierscienie stary tlok, cylinder?
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> napisał w wiadomości
    news:lgbeet$9jb$1@node2.news.atman.pl...
    > Jak już kupiłeś, to mają leżeć?
    > Przy następnym rozbieraniu silnika będziesz zapewne potrzebował
    > nadwymiarowych pierścieni, więc obecne nominalne dalej będą niepotrzebne?

    Ten silnik nie jest jedyny, wiec jesli teraz pierscienie fabryczne sa ok, to
    te nowe przydadza sie do innego ewentualnie.

    Tmek

  • 12. Data: 2014-03-19 11:34:18
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Uzytkownik "Jacot" <jacot@bez_riders.pl> napisal w wiadomosci

    > Teoria byla taka, ze one pozniej maja wieksza sklonnosc do obracania
    > sie. Osobiscie tego nie sprawdzalem... bo zasadniczo w ogole nie
    > zdejmuje cylindrow bez powodu a jak juz zdejmuje to zwykle i
    > pierscienie ida nowe;)

    Az z ciekawosci sprawdzilem.
    Cylinder zdjety po 34 latach, wczesniej nikt tego nie sciagal.
    Przebieg szacuje po porownaniu z innym na ok 30-50tys.

    Sa 4 pierscienie, w tym 2 cienkie do olejowego. Kazdy powinien byc zakladany
    z rowkiem umiejscowionym w innej cwiartce okregu tloka.

    Obecnie w jednym wszystkie przerwy sa z przodu, w drugim 3/4 a jedna z boku.

    pzdr
    Tmek

  • 13. Data: 2014-03-19 11:55:20
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2014-03-19 11:34, Tmek pisze:

    > Sa 4 pierscienie, w tym 2 cienkie do olejowego. Kazdy powinien byc zakladany
    > z rowkiem umiejscowionym w innej cwiartce okregu tloka.
    >
    > Obecnie w jednym wszystkie przerwy sa z przodu, w drugim 3/4 a jedna z boku.

    Ale wiesz ze pierscienie w czterosuwie obracaja sie w rowkach same i nie
    jest to nic dziwnego ? Dlatego mniedzy innymi dwusuwy maja
    zabezpieczenia w tloku. Tam obrot pierscienia moglby doprowadzic do
    kolizji zamka z oknem w cylindrze.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 14. Data: 2014-03-19 12:46:36
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik "Kuczu" <q...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]

    > w tloku. Tam obrot pierscienia moglby doprowadzic do kolizji zamka z oknem

    Ok, to logiczne.
    Wiec w takim razie watek o zwiekszonej sklonnosci do obracania o ktorej
    pisze Jacot co zmieni?
    Luz w rowku, mniejsza szcelnosc? Luz powstaje w wyniku pracy.

    Tmek

  • 15. Data: 2014-03-21 22:18:34
    Od: Jacot <jacot@bez_riders.pl>

    "Tmek" <T...@d...ek> wrote:

    >Wiec w takim razie watek o zwiekszonej sklonnosci do obracania o ktorej
    >pisze Jacot co zmieni?
    >Luz w rowku, mniejsza szcelnosc? Luz powstaje w wyniku pracy.

    Wisz, pelniejsza teoria pierscieniowa jest taka, ze one sie nie
    obracaja, i to akurat potwierdza praktyka;)
    A jesli sie obracaja to zuzywaja sie rowki no i zamki moga sie
    ustawiac w sposob zupelnie niekorzystny.
    Przed obracaniem jakoby powstrzymuja je "mikroprowadzenia" ktore sie
    wytworzyly w czasie docierania pierscieni do cylindra, i to moze byc
    prawda, bo idealnie gladki cylinder nie istnieje a jesli nawet
    wystepuja tam jakies "sily obracajace" to raczej sa znikome.
    No to takie rozne starodawne teorie;) W przypadku klsycznej
    technologii to sie raczej sprawdzalo, nie mam pojecia czy i jak w
    przypadku wspolczesnych ambitnych rozwiazan zarowno powierzchni
    cylindrow jak i dzisiejszych pierscieni.

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 16. Data: 2014-03-21 23:49:40
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

> [...]

    > przypadku wspolczesnych ambitnych rozwiazan zarowno powierzchni
    > cylindrow jak i dzisiejszych pierscieni.

    Nie wiem czy japonia sprzed ponad 30 lat, z technologia pewnie sprzed 40,
    zalicza sie do klasyki czy juz tych nowszych.

    Konfrontacja z praktyka pokazuje, ze jakies tam sily sa i powoduja, ze
    prawie wszystkie piersienie ustawily sie zamkami w kierunku jazdy.
    Ale to, ze sie ustawily rowniez nie oznacza ze sie kreca. Bo skoro jakas
    wypadkowa spowodowala, ze wszystkie ustawily sie w ten sam sposob, to
    znalazy optimum z ktorego juz nie wychodza.

    A tak teoretyzujac o silach. Na mysl przychoodzi mi chocby owal cylindra
    powstajacy po pewnym czasie.

    pozdro
    Tmek

  • 17. Data: 2014-03-22 00:12:37
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2014-03-21 23:49, Tmek pisze:

    > A tak teoretyzujac o silach. Na mysl przychoodzi mi chocby owal cylindra
    > powstajacy po pewnym czasie.

    owal tloka, nie cylindra.

  • 18. Data: 2014-03-22 02:11:32
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>