  • 111. Data: 2016-06-22 23:50:34
    Temat: Re: Nowe liczniki radiowe....
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 22 Jun 2016 20:18:04 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Jak ktoś chce 500A, to też jest detalistą, jak ten z 20A.
    Podłączonym

    O czym mowa? O przeciętnej rodzinie, czy o przeciętnej hucie
    aluminium? Wydawało mi się że jednak o typowych problemach
    przeciętnego Kowalskiego z dwojgiem dzieci i mieszkaniem kupiony za
    franki.

  • 112. Data: 2016-06-22 23:56:04
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 22 Jun 2016 20:17:10 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Ależ właśnie tak jest! Od "grubości" przyłącza zależy opłata stała.
    > To, że przy niewielkich różnicach (jeden ma bezpiecniki 25A, drugi
    > 32A) jest ona taka sama, wynika stąd, że sama w sobie jest niewielka
    > w stosunku do opłaty za przesył. I nie jest więcej warta. Żeby mieć

    I to jest właśnie ten przekręt: opłata za przesył nie ma uzasadnienia
    w kosztach, jest to tylko haracz narzucany z chciwości. Quasi-podatek
    płacony monopoliście de facto.

  • 113. Data: 2016-06-23 00:09:53
    Od: slawek <f...@f...com>

    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > To, że przy niewielkich różnicach (jeden ma bezpiecniki 25A, drugi
    > 32A) jest ona taka sama, wynika stąd, że sama w sobie jest niewielka

    Nie trzeba być geniuszem, aby zauważyć że 32 to o 28% więcej niż 25.
    Rozumiem że gdy np. twoje dochody spadną o 28% to też uznasz to za
    fakt bez znaczenia.

  • 114. Data: 2016-06-23 01:21:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan slawek napisał:

    > O czym mowa? O przeciętnej rodzinie, czy o przeciętnej hucie
    > aluminium? Wydawało mi się że jednak o typowych problemach
    > przeciętnego Kowalskiego z dwojgiem dzieci i mieszkaniem
    > kupiony za franki.

    Przeciętny Kowalski (z dwojgiem dzieci i z żoną) ma w mieszkaniu
    korek 20A. Mieszkania sprzedawane za franki niekoniecznie są w
    domach jednorodzinnych. Kilkudziesięciu Kowalskich zebranych do
    kupy w jednym bloku potrzebuje już 500A. O tym jest mowa -- że
    przyłączenie takiej chałupy niewiele wpływa na sieć przesyłową.

    --
    Jarek

  • 115. Data: 2016-06-23 01:23:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan slawek napisał:

    > Nie trzeba być geniuszem, aby zauważyć że 32 to o 28% więcej niż 25.
    > Rozumiem że gdy np. twoje dochody spadną o 28% to też uznasz to za
    > fakt bez znaczenia.

    No i u mnie ten składnik (pozycja "opłata stała za przesył") wynosi
    1,95 zł miesięcznie. Tyle to warte, tak średnio. Gdyby wzrósł o 28%
    albo spadł o tyle samo, uznałbym to za fakt bez znaczenia.

    --
    Jarek

  • 116. Data: 2016-06-23 01:24:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan slawek napisał:

    > I to jest właśnie ten przekręt: opłata za przesył nie ma uzasadnienia
    > w kosztach, jest to tylko haracz narzucany z chciwości. Quasi-podatek
    > płacony monopoliście de facto.

    Mam propozycję: zostańmy przy swoich poglądach. I przy swojej wiedzy.
    Nie wymieniajmy się już więcej nią i nimi. Może tak być?

    --
    Jarek

  • 117. Data: 2016-06-23 01:35:23
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 22 czerwca 2016 10:07:33 UTC+2 użytkownik HF5BS napisał:
    > Odpalałem to na gorszych, cięło niemiłosiernie i efektów animacji nie było.
    > I nie brak animacji mnie zastanawia(ł), tylko to cięcie właśnie, bo powodów
    > ku temu specjalnych nie było. Jakoś komp radził sobie z filmami wyższej
    > rozdzielczości, tylko systemowi się karta graficzna nie spodobała, to nie
    > animowało. Ale wymęczyć się dało i Pasjansa kończyłem.
    Ja czasem lubię ten efekt, bo to najprostszy sposób jak sprawdzić,
    czy akceleracja sprzętowa działa. Kiedyś jak sterownik nie działał,
    to komputer uruchamiał się w jakichś 16 kolorach w 640x480 i tylko
    niewidomy by nie zauważył, że padło, a teraz współczesne Windowsy
    na domyślnym sterowniku potrafią machnąć praktycznie dowolną rozdzielczość
    w True Color, więc jak odpalam Pasjansa i się karty tną, to w 3
    sekundy mam sprawdzone, czy jest tak jak trzeba czy włączył się
    "failsafe". Mac OS X ma swój odpowiednik, jak nie ma akceleracji,
    to nie działają wygaszacze ekranu z podskakującymi prostokątami;)

    Pozdrawiam,
    --
    Karol Piotrowski

  • 118. Data: 2016-06-23 07:17:23
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Thu, 23 Jun 2016 01:23:51 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > No i u mnie ten składnik (pozycja "opłata stała za przesył") wynosi
    > 1,95 zł miesięcznie. Tyle to warte, tak średnio. Gdyby wzrósł o 28%
    > albo spadł o tyle samo, uznałbym to za fakt bez znaczenia.

    Pomnóż przez 100000 abonentów, będzie to 195000 PLN. To już nie jest
    bez znaczenia.

    Czy jeżeli przy każdym zakupie czegokolwiek miałbyś płacić ekstra
    1.95 PLN, to też uważałbyś to za fakt bez znaczenia?

    Wreszcie: czy dziś przekazałeś już 1.95 PLN na jakiś cel
    charytatywny, np. wysyłając SMS? Dla ciebie podobno 1.95 PLN jest
    bez znaczenia, więc dlaczego nie?

  • 119. Data: 2016-06-23 07:21:22
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Thu, 23 Jun 2016 01:24:50 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Mam propozycję: zostańmy przy swoich poglądach. I przy swojej
    wiedzy.
    > Nie wymieniajmy się już więcej nią i nimi. Może tak być?

    Cykor. Ale zgoda: pozwalam ci mieć twoje własne zdanie. I tylko tyle.

  • 120. Data: 2016-06-23 07:51:52
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Thu, 23 Jun 2016 01:21:53 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
> [...]
    > kupy w jednym bloku potrzebuje już 500A. O tym jest mowa -- że
    > przyłączenie takiej chałupy niewiele wpływa na sieć przesyłową.

    Słusznie. Z twojego punktu widzenia: z punktu widzenia pośrednika
    spekulujacego energią.

    A tymczasem w tym bloku mieszka pani Halinka, emerytowana
    nauczycielka lat 70, oszczędzająca prąd. I pan Jacek, co kupił sobie
    samochód Tesla, a od czasu do czasu coś sobie sprawa domową spawarką.
    I panie Kasia i Asia, obie lubią piec i gotować: Kasia ma kuchenkę
    gazową, Asia elektryczną.

    Każdy z tych mieszkańców entuzjastycznie przyjął zamontowanie
    liczników na wodę i podzielników na kaloryfery. Bo każdy uważa że
    powinien płacić za siebie, a nie za sąsiadów.

    A tu niespodzianka: "elektrownia" zamontowała jakieś ultranowoczesne
    liczniki, ale nie płaci się za pobraną energię plus koszty
    infrastruktury. Płaci się więcej, bo ktoś w umowę wpisał kwoty które
    chce dostać i już. A jak pani Halinka się na to nie zgadza, to jej
    się prąd odłączy.

    Szczerze zapytam, bo wygląda na to że jako elektryk jesteś bardziej w
    temacie: jest jakakolwiek możliwość, np. zmiana operatora, aby nie
    płacić tej opłaty za przesył? Oczywiście będąc przeciętnym Kowalskim,
    nie mając własnego wiatraka i nie przeprowadzając się do Atlanty?