  • 11. Data: 2011-03-10 16:41:11
    Temat: Re: Nowe PC do internetu i filmów
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 07.03.2011 19:37, Przesmiewca pisze:

    > No z ta 2 to przesadziles, bedzie mu windows troche rzezbil.

    Przesadzasz. Używam Visty na 1.5 GiB pamięci i nie jest źle.
    Do typowych zastosowań 2 GiB absolutnie wystarcza, szczególnie
    na oszczędniejszym od Visty Windows 7.

    To już jakaś paranoja, żeby do typowego komputera domowego
    chcieć ładować więcej pamięci, niż kilka lat temu miały ser-
    wery najlepsze. Nie lepiej poszukać oszczędniejszego oprogra-
    mowania?

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 12. Data: 2011-03-10 21:28:58
    Od: "B.G" <z...@w...com.eu>

    On Thu, 10 Mar 2011 17:41:11 +0100, Radosław Sokół
    <r...@m...com.pl> wrote:

    > To już jakaś paranoja, żeby do typowego komputera domowego
    > chcieć ładować więcej pamięci, niż kilka lat temu miały ser-
    > wery najlepsze. Nie lepiej poszukać oszczędniejszego oprogra-
    > mowania?

    IMO nawet żadnego oprogramowania nie trzeba szczególnie szukać.
    Z tą pamięcią to taki "trynd", pamięć jest tania, więc zaczynają
    ludzie sobie wmawiać że bez min. 4GB nie uruchomią Windows.
    Stać ich na tyle ile płyta pociągnie, więc "muszą" najlepiej tyle mieć
    i już. Ważne aby lepiej się czuć.
    Swoją drogą, czekam na pytania w stylu: "jakiej mocy zasilacz jest
    najlepszy do facebooka", i czy RAID 5+1 będzie dostatecznie szybki i
    niezawodny do wgrywania słytfoci na fb.

    --
    B.G

  • 13. Data: 2011-03-11 20:36:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Mar 2011, Santana wrote:

    > Zapomniałeś o 3D :)

    Z ust mi wyjąłeś :D (ale zdaje się 9800 jest na granicy supportu,
    a GT 250 powinno łykać bez problemu).

    A dochodzi jeszcze pytanie o sposób przeglądania.
    Kilkadziesiąt (tak) jednocześnie otwartych okienek przeglądarki
    na przykład...
    Skoro autor pytania nie pisze, jak będzie przegladał,
    to mu narzucać nie będziemy, prawda? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2011-03-20 08:28:33
    Od: pioruns <c...@b...cy>

    Dnia Mon, 07 Mar 2011 21:41:28 +0100, Latet napisał(a):

    > Polecam Splash Lite - wykrzystuje do tego GPU (Video Engine) i procesor
    > się zwyczajnie nudzi!
    > Aby nie być gołosłownym: http://xyz.avx.pl/fullHD-dts.png Mój procek to
    > poczciwy Core 2 Duo E8200 (2.66 GHz), mam 2 GB RAM, grafika GT-240 (bez
    > wiatraczka), Win XP.
    > Sreen zrobiony podczas odtwarzania filmu full-HD z dźwięwiek DTS.

    > latet

    Potwierdzam zeznania lateta. Przetestowałem ten program z różnym,
    przykładowym materiałem, oto wyniki:

    *Film DivX (608x336) @ 25 fps*

    Splash Lite:
    CPU 1-6%
    GPU 6-7%
    Memory Controller: 6-7%
    Video Engine: 15-19%

    VLC:
    CPU: 9-13%
    GPU: 6%
    Memory Controller: 7%
    Video Engine: 0%

    *Film H.264/AVC (1920x1024) @ 29.97 fps*
    Splash Lite:
    CPU: 1-5%
    GPU: 4%
    Memory Controller: 2%
    Video Engine: 28-38%

    VLC:
    CPU: 16-20%
    GPU: 4%
    Memory Controller: 2%
    Video Engine: 0%

    Dane z karty graficznej odczytałem programikiem GPU-Z, użycie CPU -
    średnie z Process Explorera.
    CPU AMD Phenom x4 955 i karta graficzna Nvidia GeForce 460 GTX.

    --
    pozdrawiam, pioruns