  • 21. Data: 2012-09-05 23:18:40
    Temat: Re: Nowe Lumie: 820 i 920
    Od: atm <...@v...pl>

    > kolejna sprawa. co fotograf chciał przedstawić na zdjęciu? domy, statki
    > czy modelkę? ma do dyspozycji głębie ostrości?

    Z ciekawosci wrzucilem sobie do Photoshopa obie fotki i z drugiej
    probowalem uzyskac cokolwiek zblizonego. Sory Winetu - wychodzi paskudna
    kasza i inne artefakty.
    Jak jednak wspomnialem wczesniej, niepowazne byloby bazowanie na tych
    przykaldach.

  • 22. Data: 2012-09-05 23:33:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 05 Sep 2012 20:29:57 +0200, atm napisał(a):
    > Ehhh Waldek, Ty tylko narzekasz:
    > -ajfon gejfon, wszyscy chyba znaja Twoje zdanie na temat tego telefonu
    > -android, muli i szpieguje
    > -blackberry to juz muzeum

    No ale taka smutna prawda :-(

    J.

  • 23. Data: 2012-09-06 00:18:06
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 05 Sep 2012 23:14:22 +0200, atm napisał(a):

    > Waldek, premiery WP8 chyba nie przegapilem?
    > Czy faktycznie w tym momencie da sie zweryfikowac wszystkie punkty z tej
    > listy?

    Premiera w sensie oficjalna prezentacja już się odbyła.
    Premiera w sensie rozpoczęcia sprzedaży urządzeń z tym systemem jeszcze
    nie. Dopiero co zaprezentowano Samsunga i dziś Nokie.
    Fajnie też widać, jak wszyscy olewają Nokię. Niby główny partner, niby
    oddali Nokia Maps (czyli wykupionego za ciężką kasę Navteqa) do Binga a tu
    pierwsza premiera była Szajsunga.

    Co do weryfikacji - czas pokaże. Obiecywano cuda - w tym natywnie
    kompilowane aplikacje. A co z tego wyjdzie? Kto wie.. Jedyne co wiadomo NA
    PEWNO, to, że Microsoft kompletnie przestał szanować użytkowników którzy
    już kupili sprzęt z ich systemem. Kiedyś z tym bywało różnie, teraz
    permanentnie pozdrawiają ich środkowym palcem w imię zasad które sami
    wymyślili a po jakimś czasie sami olewają.
    HTC HD2 miał dostać WP7, ale nie dostał, bo okazało się, że ma za dużo
    klawiszy i łatwo wymienną kartę pamięci. Tzn później okazało się, że kartę
    pamięci można "uniewymiennić" kawałkiem naklejki. Albo odpowiednio
    wyprofilowaną obudową. A same guziki w niczym nie przeszkadzają, bo na lewo
    wgrany system działa świetnie. No ale oficjalnej aktualizacji nie dostał bo
    nie. Teraz olali WSZYSTKIE istniejące telefony z WP7.x
    Bo tak. Tak samo było z WP7.5 - telefony z WP7 nagle stały się w jednym
    dniu przestarzałe (prawie jak Apple). I nikogo nie obchodziło, że wiele z
    nich miało parametry lepsze, niż później wypuszczona Lumia 610, która
    teoretycznie nie miała prawa dostać WM wcale.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 24. Data: 2012-09-06 00:41:53
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > nich miało parametry lepsze, niż później wypuszczona Lumia 610, która
    > teoretycznie nie miała prawa dostać WM wcale.

    Ok, ale z drugiej strony brak androidowej fragmentacji i update jaki
    wypusci MS moze byc bezposrednio pobrany przez telefon, bez
    blogoslawienistwa producenta sluchawki prawda?
    Gdy widze newsy, ze jakis telefon niedawno otrzymal aktualizacje ICS
    to smiac mi sie chce.
    Ja zas na JB tez sobie jeszcze troche poczekam pomimo prezentacji na
    konferencji pod koniec czerwca.
    W obozie Androida tez nie wszyscy sa swieci: Motorola robi straszna
    łaske w zakresie aktualizacji.

  • 25. Data: 2012-09-06 14:46:33
    Od: atm <...@v...pl>

    PS
    Tak apropos jakosci aparatu.... ;]
    http://www.engadget.com/2012/09/05/lumia-920-purevie
    w-video-filmed-with-different-camera/

  • 26. Data: 2012-09-06 20:22:27
    Od: "Donald T." <a...@i...invalid>

    W dniu 2012-09-05 19:38, atm pisze:
> [...]
    > 808 (nawet jesli bialoby to oznaczac garb). Dali jedynie 8 i 8.7MP. Szkoda.
    > Oczywiscie podazaja za trendem powiekszania telefonow: 4.3" to teraz
    > minimum...
    > Obudowy sa teraz blyszczace, bardziej podobaly mi sie wczesniejsze
    > matowe, na zdjeciach wraz z plastikowymi guzikami tworza hmmmm
    > zabawkowe wrazenie. Zaokraglone plecki w 920 rowniez nie pomagaja
    > korzystac z np kalkulatora gdy telefon lezy na plaskiej powierzchni.
    > Wnetrznosci sa jednak calkiem fajne, mysle ze WP w koncu stanie sie
    ands-on/
    > http://www.engadget.com/2012/09/05/nokia-lumia-820-h
    ands-on/

    Słabe są te telefony, nie bierzemy tej oferty do kancelarii

    --
    Tera haratamy w Amber Gol

  • 27. Data: 2012-09-07 12:28:19
    Od: Salata <s...@i...pl>

    On 2012-09-05 19:38, atm wrote:

    Witam,
    Taki jest trend na rynku, ze wyswietlacze musza byc coraz wieksze mimo,
    ze nie uzywa sie takich wygodnie. Ja posiadajac dosyc dlugie palce, juz
    praca z SGS2 nie nalezala do najprzyjemniejszych. Po przygodach z
    Androidem naprawde liczylem, ze nastepca Lumi 800 bedzie posiadal ekran
    maksymalnie 4". Niestety sie przeliczylem i 820 nie posiada takze tego
    fantastycznego designu co miala Lumia 800 lub Nokia N9. Prawda, ze
    telefonu nie kupuje sie dla wygladu, ale nie wyobrazam sobie codziennego
    uzytkowania smartfonu, ktorego design mi sie nie podoba. To tak jak
    codzienne wsiadanie do samochodu, ktorego wygladu sie nienawidzi.

    Sam nie wiem co teraz wybiore na nastepny telefon, bo ubsluga telefonu
    za pomoca dwoch rak mi sie nie podoba, a sam ekosystem WP mi sie podoba.
    Gdyby nie pare niedoskonalosci WP7.5 pewnie juz bym poszedl do sklepu
    kupic Lumie 800. Nie mam nic do platformy MS, a jej glowna wada jest to,
    ze mimo sporego doswiadczenia na rynku PDA nadal system cierpi na
    choroby wieku dzieciecego. Czekam na WP8, ale jak na razie nikt nie mowi
    o dacie premiery i obawiam sie, ze po premierze iP5 bedzie bardzo ciezko
    zdobyc wiekszy kawalek tortu mobilnych OS. Android tez przechodzi
    ewolucje. Liczylem na nastepce Lumi 800, a teraz mysle o RAZR M i iP5.

    Pojawily sie plotki na temat cen nowych Lumi. N920 ma kosztowac prawie
    600 Euro, a Lumia 820 - 450. Jezeli to prawda, to bedzie cena zaporowa.
    Telefon bedzie skierowany tylko do entuzjastow. Entuzjasci posiadaja juz
    topowe modele z androidem, a parametry sprzetowe nowych nokii nie
    powalaja, chociaz wiadomo, ze sprzet to nie wszystko.
    Co do Pureview w telefonie, to nie jestem fanem. Mam swoja lustrzanke,
    zona ma niezly kompakt, wiec z dostepnoscia aparatu nie jest najgorzej,
    a kazdy z nich robi lepsze zdjecia niz bedzie robic Lumia. Teraz okazalo
    sie, ze film byl krecony profesjonalna kamera, a zdjecia robione
    profesjonalna lustrzanka. Zreszta po tym jak wyszly fakty na jaw, ze
    film nie byl krecony Lumia wiedzialem, ze tak samo bedzie ze zdjeciami.
    Marketing, psia jego mac. Najsmieszniejsze jest to, ze pewnie nowa 920
    obronilaby sie sama.

    Najgorzej Nokii / WP8 bedzie na rynku biznesowym, bo tu Apple zadomowilo
    sie bardzo sprawnie, dzieki blednym posunieciom RIM i nieobecnosci
    systemow MS na urzadzeniach mobilnych.

    > Zaokraglone plecki w 920 rowniez nie pomagaja
    > korzystac z np kalkulatora gdy telefon lezy na plaskiej powierzchni.

    ROTFL.

    > Wnetrznosci sa jednak calkiem fajne, mysle ze WP w koncu stanie sie
    > realna konkurencja na rynku:

    Nie sam sprzet jest najwazniejszy, a oprogramowanie co potrafi z niego
    korzystac. Dla mnie mogl byc nawet procesor jednordzeniowy, aby
    interfejs tylko byl odpowiednio responsywny. Na moim starym Duronie
    600Mhz Windows XP dzialal wyjatkowo sprawnie. HTC7 Mozart dzialal
    sprawniej od mojego SGS2. Kwestia optymalizacji. Teraz telefony z
    androidem maja 4 rdzenie po 1,5GHz. Tylko po co?

    Niestety, co obecnie okresla uzytecznosc smartfona to jego programy.
    Apple stoi najlepiej na rynku, ale ma ograniczenia. Na androida nie
    oplaca sie pisac ze wzgledu na piractwo i fragmentacje systemu. Jakosc
    programow nie stoi na najwyzszym poziomie, ale i tak jest pare
    programow, do ktorych tesknie. WP nie posiada w ofercie wielu
    podstawowych aplikacji. Na niekorzysc WP rowniez dziala fakt, ze data
    premery nie zostala okreslona, a ja jako konsument nie bede czekal w
    nieskonczonosc. Poki co trzymam sie swojej starej E52, ktorej
    funkcjonalnie niczego nie brakuje, a nawet w standardzie ma wiecej niz
    obecnie prawie kazdy nowy smartfon.

    To tak w kwesti przywitania ;).

    --
    regards
    Salata

  • 28. Data: 2012-09-07 13:21:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Salata" napisał w wiadomości
    >Taki jest trend na rynku, ze wyswietlacze musza byc coraz wieksze
    >mimo, ze nie uzywa sie takich wygodnie.

    Jak potrzebujesz "zwyklego telefonu" to po co ci smartfon, a jak
    potrzebujesz smartfona, to szybko sie okazuje ze jeszcze mniej
    wygodnie uzywa sie takich z malym ekranem :-)

    >Ja posiadajac dosyc dlugie palce, juz praca z SGS2 nie nalezala do
    >najprzyjemniejszych. Po przygodach z Androidem naprawde liczylem, ze
    >nastepca Lumi 800 bedzie posiadal ekran maksymalnie 4".

    No ale przeciez masz wybor - wiekszy i mniejszy ekran, trzeba wybrac
    920.
    Ona co prawda i tak wieksza ... widac jestes nietypowym klientem :-)

> [...]
    >uzytkowania smartfonu, ktorego design mi sie nie podoba. To tak jak
    >codzienne wsiadanie do samochodu, ktorego wygladu sie nienawidzi.

    A tam - ile spogladasz na samochod w czasie wsiadania ? Wazniejsze to
    co w srodku, a jeszcze wazniejsza wygoda i funkcjonalnosc.
    A jak widok bardzo przeszkadza ... mozna wykrecic w garazu zarowke,
    mozna bylo nie kupowac :-)

    >Pojawily sie plotki na temat cen nowych Lumi. N920 ma kosztowac
    >prawie 600 Euro, a Lumia 820 - 450. Jezeli to prawda, to bedzie cena
    >zaporowa.

    Podobna cena jest chyba na wszystkie topowe nowosci.

    >Telefon bedzie skierowany tylko do entuzjastow. Entuzjasci posiadaja
    >juz topowe modele z androidem, a parametry sprzetowe nowych nokii nie
    >powalaja, chociaz wiadomo, ze sprzet to nie wszystko.

    Pole popisu dla operatorow. Moze kosztowac zlotowke.

    >Najgorzej Nokii / WP8 bedzie na rynku biznesowym, bo tu Apple
    >zadomowilo sie bardzo sprawnie, dzieki blednym posunieciom RIM i
    >nieobecnosci systemow MS na urzadzeniach mobilnych.

    Moze latwo odzyskac pozycje, bo rynek biznesowy ciagle korzysta z ms
    office.

    >Na niekorzysc WP rowniez dziala fakt, ze data premery nie zostala
    >okreslona, a ja jako konsument nie bede czekal w nieskonczonosc.

    Za dwa lata znow ci zaoferuja telefon za zlotowke, chyba ze do tego
    czasu staniesz sie zagorzalym zwolennikiem Androida lub Appla :-)

    >Poki co trzymam sie swojej starej E52, ktorej funkcjonalnie niczego
    >nie brakuje, a nawet w standardzie ma wiecej niz obecnie prawie kazdy
    >nowy smartfon.

    To moze jeszcze poczekasz i na premiere i na spadek cen :-)

    J.

  • 29. Data: 2012-09-07 14:08:43
    Od: Salata <s...@i...pl>

    On 2012-09-07 13:21, J.F wrote:

    > Jak potrzebujesz "zwyklego telefonu" to po co ci smartfon, a jak
    > potrzebujesz smartfona, to szybko sie okazuje ze jeszcze mniej wygodnie
    > uzywa sie takich z malym ekranem :-)

    Jakos na wygode podczas pracy z 4" nie narzekam i tam znajde wszystko co
    potrzeba. Nawet pewnie 3,7" spisywaloby sie znakomicie. wszystko powyzej
    4 cali to glownie do ogladania filmow.

    > No ale przeciez masz wybor - wiekszy i mniejszy ekran, trzeba wybrac 920.
    > Ona co prawda i tak wieksza ... widac jestes nietypowym klientem :-)

    Tylko ja tak mam? Ja chce 4" ale zarazem wydajnego telefonu i
    funkcjonalnego zarazem. Nie chce np iP5 to co mi zostanie. Jaki telefon
    np z androidem jest w stanie mi to zapewnic poza Galaxy Advance, ktorego
    zywotnoc na baterii jest nizsza niz SGS2?

    > A jak widok bardzo przeszkadza ... mozna wykrecic w garazu zarowke,
    > mozna bylo nie kupowac :-)

    W sumie mozna budzic sie w nocy isc do garazu po ciemku, do samochodu i
    przespac w nim ostatnie 2 godziny, aby go rano nie ogladac. Mozna
    telefon obslugiwac z zamknietymi oczami. Czasami nie ma wyboru, ale jak
    jak juz ma sie do wydania troche pieniedzy to czlowiek oczekuje pewnej
    jakosci, milej formy i funkcjonalnosci.
    Jeden lubi jak mu kwiaty pachna, a drugi jak mu stopy smierdza. Kwestia
    gustu. Ja spora uwage rowniez przykladam do formy.

    > Podobna cena jest chyba na wszystkie topowe nowosci.

    Co nie zmienia faktu, ze dla posiadaczy topowych maszynek spod znaku
    A&A, parametry telefonu nie beda usprawiedliwiac ceny nowej Lumii.

    > Pole popisu dla operatorow. Moze kosztowac zlotowke.

    Tylko, ze w odpowiednim abonamencie i tak pewnie zaplacisz za telefon
    wiecej. Wapie, ze pojawi sie w planach nizszych niz 150 zl. Ja tam lubie
    sie nie wiazac i telefon preferuje kupic w sklepie bez umowy i tym
    bardzie bez brandingu operatora.

    > Moze latwo odzyskac pozycje, bo rynek biznesowy ciagle korzysta z ms
    > office.

    Och office to nie wszystko. Wazne sa takze dodatkowe aplikacje czesto
    dedykowane dla danej firmy. Znam pare, ktore sie tym zajmuja i po
    wspomnieniu o WP8, mowia, ze zastanowia sie nad pisaniem
    oprogranmowania, kiedy system sie pojawi i bedzie odpowiednia ilosc
    klientow na tej platformie.

    > Za dwa lata znow ci zaoferuja telefon za zlotowke, chyba ze do tego
    > czasu staniesz sie zagorzalym zwolennikiem Androida lub Appla :-)

    Tyle ze za dwa lata moze byc jeszcze trudniej na rynku dla MS i Nokii.
    Kibicuje tym 2 firmom, bo konkurencja na rynku nikomu nie zaszkodzila.
    Tym bardziej dzialania jablka mniej lub bardziej uzasadnione nie
    przekonuja mnie do zakupu telefonu tej marki. Poza tym kwestia
    prywatnosci takze pozostawia wiele do zyczenia, ale w tym przypadku to
    tylko Meego najmniej mozna wytkac a reszta inwigiluje uzytkownika na
    kazdym kroku.

    > To moze jeszcze poczekasz i na premiere i na spadek cen :-)

    Tyle, ze ja nie lubie czekac. Tak mam, ze jak na jakis czas nie kupie
    sobie nowej zabawki to choruje. Nadal jestem chlopcem, ale z wiekiem
    robie sie wyhatkowo wygodnym.

    --
    regards
    Salata

  • 30. Data: 2012-09-09 10:37:06
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    atm wrote:
> [...]
    > zabawkowe wrazenie. Zaokraglone plecki w 920 rowniez nie pomagaja
    > korzystac z np kalkulatora gdy telefon lezy na plaskiej powierzchni.

    bo ty bys chcial telefon do uzywania a telefon ma byc ladny, funkcje sa
    niepotrzebne, maja byc kolorowe i zabwkowe. takei dla debili