  • 1. Data: 2010-09-07 08:00:47
    Temat: Nokia C3 dostęp do poczty
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    Witam.

    Koleżanka z pracy poprosiła mnie o ustawienie konta firmowego w poczcie
    w telefonie Nokia C3. Niestety nie udało mi się. Czy dobrze rozumiem, że
    żeby korzystać z poczty w telefonie _muszę_ wykupić usługę Nokia Mail?

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek

  • 2. Data: 2010-09-07 11:22:19
    Temat: Re: Nokia C3 dostęp do poczty
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2010-09-07 10:00, "Michał \"HoMMeR\" Paszek" pisze:
> [...]
    > w telefonie Nokia C3. Niestety nie udało mi się. Czy dobrze rozumiem, że
    > żeby korzystać z poczty w telefonie _muszę_ wykupić usługę Nokia Mail?

    Wlałem do baku mojego samochodu jakiś płyn, samochód nie chce jechać czy
    to znaczy że mam tam raczej sypać węgiel ?

  • 3. Data: 2010-09-07 11:52:26
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    W dniu 2010-09-07 13:22, boxfish pisze:

    > Wlałem do baku mojego samochodu jakiś płyn, samochód nie chce jechać czy
    > to znaczy że mam tam raczej sypać węgiel ?

    Z tej wypowiedzi domyślam się, że podałem za mało danych, ale czego brakuje?

    Serwer poczty? Postfix
    Port POP3? 995 SSL
    Port SMTP? 587 TLS

    Komunikat z komórki? "Błąd komunikacji. Spróbuj ponownie później."

    Próba podłączenia do skrzynki Gmail: "Błąd komunikacji. Spróbuj ponownie
    później."

    Podłączenie do internetu: WLAN.

    Pytanie jest proste. Czy żeby skonfigurować skrzynkę pocztową w
    telefonie Nokia C3 muszę mieć wykupioną usługę Nokia Mail?

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek

  • 4. Data: 2010-09-07 20:47:00
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>

    Użytkownik ""Michał \"HoMMeR\" Paszek""
    > Z tej wypowiedzi domyślam się, że podałem za mało danych, ale czego
    > brakuje?
    >
    > Serwer poczty? Postfix
    > Port POP3? 995 SSL
    > Port SMTP? 587 TLS

    A czy ten serwer obsługuje połączenia niezabezpieczone? Czyli porty
    110 i 25?
    Czy administrtor serwera w ogóle dopuszcza komunikację z Internetu dla
    swoich userów, czy też jest to możliwe z sieci wewnętrznej?

    > Próba podłączenia do skrzynki Gmail: "Błąd komunikacji. Spróbuj
    > ponownie później."

    No to sprawdź, czy masz dostęp do Internetu.

    > Podłączenie do internetu: WLAN.

    A inne usługi działają?

    > Pytanie jest proste. Czy żeby skonfigurować skrzynkę pocztową w
    > telefonie Nokia C3 muszę mieć wykupioną usługę Nokia Mail?

    Nie, nie musisz.
    Raz, że nie każdy operator pobiera opłatę a dwa, że do sprawdzania
    poczty co godzinę usługa Nokia Mail nie jest potrzebna.

    M.

  • 5. Data: 2010-09-08 06:20:00
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    W dniu 2010-09-07 22:47, Maciej Muran pisze:
    > Użytkownik ""Michał \"HoMMeR\" Paszek""

    > A czy ten serwer obsługuje połączenia niezabezpieczone? Czyli porty 110
    > i 25?

    Nie, serwer nie pozwala na połączenie niezabezpieczone na portach 110 i
    25, ale odpowiednie porty są otwarte i korzystanie z poczty spoza firmy
    jest jak najbardziej możliwe. Zresztą konfigurację i tak przeprowadzam w
    siedzibie, gdzie dostęp do serwera jest również po LAN.

    > Czy administrtor serwera w ogóle dopuszcza komunikację z Internetu dla
    > swoich userów, czy też jest to możliwe z sieci wewnętrznej?

    Oczywiście komunikacja z zewnątrz jest możliwa.

    > No to sprawdź, czy masz dostęp do Internetu.

    Dostęp do internetu jak najbardziej jest. Połączenie poprzez WLAN w
    siedzibie firmy.

    > A inne usługi działają?

    Usługi na telefonie? Dostęp z telefonu do internetu poprzez www jest.

    > Nie, nie musisz.
    > Raz, że nie każdy operator pobiera opłatę a dwa, że do sprawdzania
    > poczty co godzinę usługa Nokia Mail nie jest potrzebna.

    Oto mi właśnie chodzi. Kwestia teraz jak tą C3 skonfigurować. Robiąc to
    w logiczny sposób niestety nie działa.

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek