eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaNo, nareszcie także smartfony jakością obrazu zaczynają podgryzać lustrzanki. ;) › No, nareszcie także smartfony jakością obrazu zaczynają podgryzać lustrzanki. ;)
  • Data: 2014-01-25 01:53:27
    Temat: No, nareszcie także smartfony jakością obrazu zaczynają podgryzać lustrzanki. ;)
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    No, nareszcie także smartfony jakością obrazu zaczynają podgryzać lustrzanki:
    http://www.dxomark.com/Mobiles/Nokia-Lumia-1020-sens
    or-review-Are-mobiles-comparable-to-compacts-and-DSL
    Rs/Nokia-Lumia-1020-Versus-Canon-EOS-100D-Versus-Nik
    on-D3200
    ;)

    Wrzucając na szybko te wyniki do mojego słynnego rankingu jakości
    obrazu (IQ) dla reporterki (i pstrykactwa, czyli 99% zastosowań) mogę
    powiedzieć: wow! Nie jest najgorzej! Poczynając od pozycji +50% jakości
    Lumii ogon rankingu wygląda następująco:

    213. 44,2 Canon PowerShot G15
    214. 44 Pentax Q
    215. 43,5 Canon PowerShot SX50 HS
    216. 43,4 Canon PowerShot S100
    217. 43,2 Panasonic Lumix DMC LX7
    218. 42,4 Canon PowerShot S90
    219. 42,1 Fujifilm FinePix S100fs
    220. 42 Canon PowerShot S110
    221. 41,4 Pentax Q10
    222. 41,1 Canon PowerShot G11
    223. 40,8 Canon PowerShot G12
    224. 40,5 Canon PowerShot S95
    225. 37 Nikon Coolpix P7100
    226. 36,3 Fujifilm FinePix F600EXR
    227. 35,6 Fujifilm FinePix F800EXR
    228. 35,3 Fujifilm FinePix F550EXR
    229. 35,2 Nikon Coolpix P7000
    230. 34,8 Samsung EX1
    231. 33,9 Panasonic Lumix DMC FZ150
    232. 33,1 Panasonic Lumix DMC LX5
    233. 30,7 Canon PowerShot G10
    234. 30,6 NOKIA LUMIA 1020
    235. 30,3 Panasonic Lumix DMC FZ200
    236. 30,1 Canon PowerShot G9
    237. 28,6 Nikon Coolpix P6000
    238. 28,1 Olympus XZ-1
    239. 27,1 Panasonic Lumix DMC LX3
    240. 21,6 Panasonic Lumix DMC FX150
    241. 20,8 Panasonic Lumix DMC FZ28
    242. 19,3 Olympus SP 570 UZ
    243. 19,1 Olympus SP 565 UZ

    Jakości optyki mój ranking nie ocenia.

    Tak naprawdę najsłabsza pomierzona przez DxO lustrzanka miała
    wynik 57 pkt. IQ (Olympus E510), linkowany Canon 100D to 113 pkt.
    IQ, a Nikon D3200: 206 pkt. IQ.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]