  • 1. Data: 2011-12-20 09:07:11
    Temat: Nikon - lampa zewnętrzna dla amatora
    Od: "slawmir" <s...@w...pl>

    Witam,
    Użytkowałem do tej pory Nikon D50 z lampą SB-400.
    Nadszedł czas na zmiany sprzetu - body wymieniłem na D90 i potrzebuję
    silniejszą lampę zewnętrzną (mile widziany HSS).
    Proszę o poradę - na razie nie stać mnie na systemowe SB-600(700,800,900) i
    szukam niskobudżetowej lampy.
    Mogę za 300 zł kupić SB-28 lub Nissin 622 (używki). Lampa Nissina jest
    przyzwoita i silna - ale bez HSS.
    Czy warto zatem zainteresować się SB-28 z własną automatyką (pomiarem) i czy
    będzie tu działał HSS ?

    Proszę o poradę. A może dozbierać kasę do używanej SB-600 ?

    Pzdr,
    Sławek

  • 2. Data: 2011-12-20 09:26:48
    Temat: Re: Nikon - lampa zewn?trzna dla amatora
    Od: witek <j...@b...gazeta.pl>

    W dniu 2011-12-20 10:07, slawmir pisze:
> [...]
    > U?ytkowa?em do tej pory Nikon D50 z lamp? SB-400.
    > Nadszed? czas na zmiany sprzetu - body wymieni?em na D90 i potrzebuj?
    > silniejsz? lamp? zewn?trzn? (mile widziany HSS).
    > Prosz? o porad? - na razie nie sta? mnie na systemowe SB-600(700,800,900) i
    > szukam niskobud?etowej lampy.
    > Mog? za 300 z? kupi? SB-28 lub Nissin 622 (u?ywki). Lampa Nissina jest
    > przyzwoita i silna - ale bez HSS.
    > Czy warto zatem zainteresowa? si? SB-28 z w?asn? automatyk? (pomiarem) i czy
    > b?dzie tu dzia?a? HSS ?
    >
    > Prosz? o porad?. A mo?e dozbiera? kas? do u?ywanej SB-600 ?

    Na Nissin część ludzi narzekało forum nikon, natomiast rzetelną
    alternatywą wydaje się Metz, 48 AF-1 jest chyba odpowiednikiem SB-600.
    Witek

  • 3. Data: 2011-12-20 09:47:24
    Temat: Re: Nikon - lampa zewnętrzna dla amatora
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-12-20 10:07:11 +0100, "slawmir" <s...@w...pl> said:

    > Nadszedł czas na zmiany sprzetu - body wymieniłem na D90 i potrzebuję
    > silniejszą lampę zewnętrzną (mile widziany HSS).

    A po co Ci HSS?

    > Proszę o poradę - na razie nie stać mnie na systemowe SB-600(700,800,900) i
    > szukam niskobudżetowej lampy.

    Dozbieraj do SB600, choćby używki, warto. Lub poszukaj Sigmy 530 DG
    Super (to "Super" jest ważne, bo są słabsze wersje bez).

    > Mogę za 300 zł kupić SB-28 lub Nissin 622 (używki). Lampa Nissina jest
    > przyzwoita i silna - ale bez HSS.

    Przede wszystkim to marnie działa w CLS, a to IMHO znacznie ważniejsza
    funkcja niż HSS.

    de Fresz

  • 4. Data: 2011-12-20 10:14:51
    Od: "slawmir" <s...@w...pl>

    > A po co Ci HSS?

    Chciałbym mieć możliwość doświetlania np. twarzy dla światła słonecznego.

    > Przede wszystkim to marnie działa w CLS, a to IMHO znacznie ważniejsza
    > funkcja niż HSS.

    Nie przewiduję pracy w systemie CLS (nie planuję pracować w systemie z
    kilkoma lampami, czy wyzwalnaia bezprzewodowo (oddalenie lamy od body
    realizuję na kablu iTTL)).

    Jak widzisz - mam inne priorytety - CLS - niepotrzebny (BE); HSS może być
    przydatny (CACY) ;-)

  • 5. Data: 2011-12-20 10:49:02
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-12-20 11:14:51 +0100, "slawmir" <s...@w...pl> said:

    > Nie przewiduję pracy w systemie CLS (nie planuję pracować w systemie z
    > kilkoma lampami, czy wyzwalnaia bezprzewodowo (oddalenie lamy od body
    > realizuję na kablu iTTL)).

    Jeśli wolisz pieprzyć się kablami, zamiast po prostu kliknąć w lampie -
    ok. Każdy ma prawo komplikować sobie życie jak bardzo tylko zechce ;-)

    > Jak widzisz - mam inne priorytety - CLS - niepotrzebny (BE); HSS może być
    > przydatny (CACY) ;-)

    Zarówno SB600, jak i wspomniana Sigma mają HSS. W Nissinie w gratisie
    dostaniesz karkołomną guzikologię oraz nierówną współpracę z pomiarem
    światła. Stare SB pokroju 26/28 bym sobie od razu odpuścił (nieznany
    przebieg, brak współpracy z iTTL).

    de Fresz

  • 6. Data: 2011-12-23 19:38:49
    Temat: Re: Nikon - lampa zewnetrzna dla amatora
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    slawmir wrote:

    > U?ytkowa?em do tej pory Nikon D50 z lamp? SB-400.
    > Nadszed? czas na zmiany sprzetu - body wymieni?em na D90 i potrzebuje
    > silniejsz? lampe zewnetrzn? (mile widziany HSS).
    > Prosze o porade - na razie nie staae mnie na systemowe SB-600(700,800,900) i
    > szukam niskobud?etowej lampy.
    > Moge za 300 z? kupiae SB-28 lub Nissin 622 (u?ywki). Lampa Nissina jest
    > przyzwoita i silna - ale bez HSS.
    > Czy warto zatem zainteresowaae sie SB-28 z w?asn? automatyk? (pomiarem) i czy
    > bedzie tu dzia?a? HSS ?

    Moim zdaniem nie warto się pakować w lampę typu SB-28, która będzie
    pracowała tylko w trybie własnej automatyki lub manualnym. Weź jakiegoś
    Metza.