  • 11. Data: 2009-07-14 22:09:51
    Temat: Re: [Nikon] Do użytkowników 105 macro VR - pytanie o ostrość zdjęć
    Od: "Grzegorz K." <g...@o...pl>

    cdn pisze:

    > Nie ma co bać się przysłony - może po prostu spróbuj zamknąc ją ile się da i
    > dopalić lampą? Tu mam np. parę zdjęć z najbardziej obciachowego KITa 18-55
    > bez stabilizacji:
    >
    > http://www.studio-cdn.pl/makro.jpg
    >
    > ale najmniejsza przysłona z tego co pamiętam 18, a i gdzieś było 22. Żeby
    > było zabawniej, to SAM kit, bez funkcji makro, bez pierścieni czy soczewek,
    > a lampa wbudowana. Zatem Twój musi robić lepsze zdjęcia raczej.

    Witam,
    Też mam tego kita i fotki mogę powiększać z niego do 600% i są ostre. A
    ze 105 - nie :-(
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 12. Data: 2009-07-14 22:14:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Jul 2009, Osiak wrote:

    > A poza tym VR w tym obiektywie dziala od 3m czyli przy makro nalezy
    > stosowac stare techniki zapobiegajace poruszeniu :-(

    To chyba skutek innego wyrażenia tego samego ograniczenia
    co wyżej :) (pewnie od 3m skala jest już na tyle mała, że
    przesunięcie można zaniedbać).

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2009-07-14 22:15:51
    Od: "Grzegorz K." <g...@o...pl>

    docxxx pisze:
    > VR nie zwalnia od poprawnej techniki. Dobre zdjecia mozna zrobic nawet
    > i na 200mm (x1.5 crop) przy 1/30 sec, ale to wszystko "zalezy". Stig
    > dobrze napisal, pokaz sample, pomozemy.

    Tu wrzuciłem trochę fotek:
    http://www.8-bit.interbit.com.pl/nikkor/
    Niestety z tego co sprawdzałem, większość na przysłonie przymkniętej do
    8. Muszę spróbować zrobić kilka testów ze statywem.
    Co ciekawsze podglądałem fotki robione kitem 18-55 i są ostrzejsze od
    tej 105 :-( Powiększałem do 600% i ostre.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 14. Data: 2009-07-14 22:29:42
    Od: "Grzegorz K." <g...@o...pl>

    docxxx pisze:
    > VR nie zwalnia od poprawnej techniki. Dobre zdjecia mozna zrobic nawet
    > i na 200mm (x1.5 crop) przy 1/30 sec, ale to wszystko "zalezy". Stig
    > dobrze napisal, pokaz sample, pomozemy.

    A tu wrzuciłem dla porównania fotki z kita 18-55.
    http://www.8-bit.interbit.com.pl/nikkor_18_55/
    Wg mnie dużo ostrzejsze.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 15. Data: 2009-07-15 09:12:21
    Od: GK <g...@g...pl>

    docxxx pisze:
    > VR nie zwalnia od poprawnej techniki. Dobre zdjecia mozna zrobic nawet
    > i na 200mm (x1.5 crop) przy 1/30 sec, ale to wszystko "zalezy". Stig
    > dobrze napisal, pokaz sample, pomozemy.

    Wrzuciłem tu fotki ze 105:
    http://www.8-bit.interbit.com.pl/nikkor/
    a tu przykładowe z 18-55:
    http://www.8-bit.interbit.com.pl/nikkor_18_55/

    Podałem adresy z innego konta i jakoś brak odpowiedzi :-(
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 16. Data: 2009-07-15 09:57:02
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 15 Jul., 11:12, GK <g...@g...pl> wrote:

    > Wrzuciłem tu fotki ze 105:http://www.8-bit.interbit.com.pl/nikkor/
    > a tu przykładowe z 18-55:http://www.8-bit.interbit.com.pl/nikkor_18_55/
    >
    > Podałem adresy z innego konta i jakoś brak odpowiedzi :-(
    > Pozdrawiam,
    > Grzegorz

    te zdjecia sa nieporownywalne.

    te z makro to co zauwazylem na paru sa poruszone.
    stosuj krotkie czasy na macro mimo VR nawet . przyslon wiecej -
    wprawdzie rpozdzielczosc powyzej przyslony 8,0 spada dosc szybko , ale
    GO rosnie tak iz szansa , ze poza nmia wypadniesz sie zmniejsza.

    na podstawie tych pierszych paru zdjec jakie zobaczylem to bardziej
    blad obslugi , niz wina aparatu.

    zrob macro ze statywu , starannie ostrzac . jesli aparat ma LV - to
    recznie na LV przy uzyciu lupy 10 *

    AF w macro moze zawiezc.

  • 17. Data: 2009-07-15 11:48:50
    Od: GK <g...@g...pl>

    XX YY pisze:

    > te zdjecia sa nieporownywalne.

    W jakim sensie nieporównywalne?

> [...]
    > blad obslugi , niz wina aparatu.
    >
    > zrob macro ze statywu , starannie ostrzac . jesli aparat ma LV - to

    Niestety nie mam LV. A co do obsługi to nigdy się wcześniej nie bawiłem
    w makro ani takim obiektywem. Może to stąd wynik moje rozczarowanie.
    Pomysł ze statywem jest bardzo dobry i faktycznie muszę go wykorzystać.
    Wrzuciłem wybrane fotki, te które nie wrzuciłem są faktycznie poruszone
    i to widać. Te myślałem, że nie są takie złe. W większości przypadków
    obiekty poruszały się, a ja też nie stałem w miejscu. AF był ustawiony w
    aparacie na tryb ciągły, VR włączone. Miałem nadzieję, że to wystarczy.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 18. Data: 2009-07-15 12:25:30
    Od: XX YY <j...@u...at>

    > aparacie na tryb ciągły, VR włączone. Miałem nadzieję, że to wystarczy.
    > Pozdrawiam,
    > Grzegorz

    zasada jest ostrzenie w macro raczej na MF anie na AF.
    jesli nie masz LV to nie wiem jak nastwisz ostrosc - na matowke jest
    b. niepewnie.
    ale metoda prob i bledow dojdziesz do rezultatu.

    ogranicz mozliwosc poruszenia przez skrocenie czasu ( 1/40 sek o czym
    piszesz dla ekw 150 mm to zdecydowanie w macro za dlugo nawet z VR) i
    stosowanie statywu.
    jesli zastosujesz krotkie czasy zdjecie powinno byc w ktorejs
    plaszczyznie ostre , nawet jesli mialaby ona lezec nieco inaczej niz
    chcialbys.

  • 19. Data: 2009-07-16 06:08:47
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > Też mam tego kita i fotki mogę powiększać z niego do 600% i są ostre.
    > A ze 105 - nie :-(

    Tak ostre powinny być zdjęcia ze 105VR
    http://www.pbase.com/cameras/nikon/105_28g_ed_if_afs
    _vr_micro

    A z tymi % to nie rób sobie jaj bo się prosisz...

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 20. Data: 2009-07-16 07:50:16
    Od: "cdn" <c...@s...pl>

    Użytkownik "gietrzy" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > http://www.pbase.com/cameras/nikon/105_28g_ed_if_afs
    _vr_micro

    > A z tymi % to nie rób sobie jaj bo się prosisz...

    Tak ostre, jesli nie bardziej, to wychodzą ze wspomnianego wyżej
    najpodlejszego KITa 18-55 przyczepionego do najnizszej półki - czyli D40.
    http://www.studio-cdn.pl/majowy.jpg

    Od obiektywu tej klasy co 105 micro wypadałoby spodziewać się wybitniejszych
    osiągnięć.

    --
    cdn

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4248