eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaNiedrogi jasny obiektyw z fajną plastyką do Nikona bez śrubokręta? › Niedrogi jasny obiektyw z fajną plastyką do Nikona bez śrubokręta?
  • Data: 2010-03-27 20:55:30
    Temat: Niedrogi jasny obiektyw z fajną plastyką do Nikona bez śrubokręta?
    Od: lelec <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam. Czytam tą grupę dawno już,

    Nabyłem drogą kupna D5000 z Sigmą 18-125 HSM OS. Jestem zadowolony,
    aczkolwiek polowałem na D90 z 18-105 VR. Zabrakło kasy i czasu, żeby
    ustrzelić, no to wziąłem D5000 i próbuję robić zdjęcia.

    Oczywiście kupując aparat byłem świadom tego, że za jakiś czas będę
    chciał sobie zabawek dokupić. Najpierw (zanim kupiłem) chciałem super
    zooma, a dziś nie wiem, co bym z nim robił. Potem chciałem super wide
    (10 czy 8 mm), ale to zeszło na dalszy plan( nie to, że nie chcę!).

    Teraz myślę właśnie o 30 czy 50 mm, F/1.4 czy 1.8, takim, co ma bardzo
    ładny bokeh.
    Brak śrubokręta w D5000 powoduje, że wybór zawęża się do kilku sztuk
    obiektywów, choć co jakiś czas pokazuje się coś nowego.

    Na razie obserwuję sample z dwóch szkieł:

    Nikkor 35mm 1.8 AF-S (799 pln, tani, ostry, bokeh słaby)
    Sigma 30mm 1.4 HSM (1800 pln, drogi jak dla mnie, bokeh mi się podoba,
    ponoć czasem nie celuje AF i trochę nieostre boki, ale to nie są
    jakieś krytyczne parametry, bo nie jestem zawodowcem)

    Są jeszcze 50-tki 1.4 od obu producentów. Tych jeszcze nie
    rozpatrywałem.

    Może wy powiecie, z czym lecicie na przykład do kościoła robić
    zdjęcia?
    Wszelkie sugestie mile widziane.

    Serdeczne pozdrowienia
    --