eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › 'Nie zdazę'
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 31

  • 11. Data: 2019-11-05 11:34:04
    Temat: Re: 'Nie zdazę'
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 4 Nov 2019 03:11:09 +0100, w <5dbf88bd$0$545$65785112@news.neostrada.pl>,
    ąćęłńóśźż <...@...pl> napisał(-a):

    > ,,Nie zdążę":
    > https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/olga-gitki
    ewicz-pociag-przesuwano-na-osma-zeby-ludzie-nie-mogl
    i-nim-dojechac-do-pracy/lvkscsb

    Zupełnie jak w tym roku -- wojewoda podjął decyzję o ograniczeniu liczby
    pociągów.


  • 12. Data: 2019-11-05 11:46:21
    Temat: Re: 'Nie zdazę'
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-11-05 o 11:00, J.F. pisze:

    > Dodaj jeszcze do tego czeste spoznienia, kiepska komunikacje miejska ...
    > i ludzie wola samochod.
    >
    > A to niestety faktycznie droga do nikad ... choc w USA sie sprawdza.

    Przy zupełnie innych warunkach (niska gęstość zabudowań), wraz ze
    wszystkimi wadami tegoż (wyprawa do sklepu po colę to godzina drogi
    samochodem w dwie strony).

    --
    Liwiusz


  • 13. Data: 2019-11-05 14:22:26
    Temat: Re: 'Nie zdazę'
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5dc152fd$0$522$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 2019-11-05 o 11:00, J.F. pisze:
    >> Dodaj jeszcze do tego czeste spoznienia, kiepska komunikacje
    >> miejska ... i ludzie wola samochod.
    >
    >> A to niestety faktycznie droga do nikad ... choc w USA sie
    >> sprawdza.

    >Przy zupełnie innych warunkach (niska gęstość zabudowań), wraz ze

    Warunki sa rozniste - nie ma co porownywac Alaski do NY-City.

    >wszystkimi wadami tegoż (wyprawa do sklepu po colę to godzina drogi
    >samochodem w dwie strony).

    ale to istotnie tam, gdzie masz niskie zaludnienie ... rancho/farme na
    10 mil w kazda strone :-)

    A wezmy jakies srednie miasto, np Houston, 2 mln mieszkancow,
    terytorialnie 3x wieksze od Warszawy.
    Plus 5mln dodatkowych ludzi w okolicy,

    W nim taki stadion na 70 tys widzow
    https://en.wikipedia.org/wiki/NRG_Stadium

    I co ? I ma 26 tys miejsc parkingowych.
    https://www.nrgpark.com/parking-map/

    No ale to w USA producenci samochodow wykupili linie tramwajowe ... i
    zdemontowali

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Wielki_ameryka%C5%84sk
    i_skandal_tramwajowy

    Choc co by nie mowic ... sam widze, ze tramwaje w miescie to strasznie
    duzo miejsca zajmuja ...

    J.




  • 14. Data: 2019-11-05 15:20:41
    Temat: Re: 'Nie zdazę'
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W Amsterdamie jakoś nie zajmują.
    Inna sprawa, że głównie kobity w chustach nimi jeżdżą, w Wiedniu niewiele lepiej.
    Oni już Zachód zdobyli, resztę zrobi demografia lub nowy Adi/Józek.


    -----
    > tramwaje w miescie to strasznie duzo miejsca zajmuja.


  • 15. Data: 2019-11-05 15:42:39
    Temat: Re: 'Nie zdazę'
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 5 listopada 2019 04:03:34 UTC-6 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:qpq6kv$cmc$...@g...aioe.org...
    > W dniu 2019-11-04 o 16:33, ąćęłńóśźż pisze:
    > >> Brawo P0.
    > >> Jak tam ministra Nowak w Uhrainie?
    > > -----
    > >>> nie tylko widzialem i odczuwalem te akcje przez pare lat ale i
    > >>> gadalem z czlowiekiem ktory to aplikowal, choc nie w pkp a w
    > >>> kolejach mazowieckich.
    > >
    > >Wygaszanie popytu odbywało się już za Buzka i innych. Ogólnie od
    > >początku lat 90-tych cały czas.
    >
    > Ale czy to na pewno celowe wygaszanie popytu, czy takie normalne -
    > pociagi sa za drogie, bilety nie starczaja, doplacic nie ma kto,
    > trzeba ciac koszty ... wiec i liczbe jezdzacych pociagow.
    >

    Celowe.
    Mozna podawac przyklady polaczen ktore byly rozkomunikowywane aby albo je mozna bylo
    wyciac zupelnie albo zeby nie byly konkurencja dla np. IC.


    > I juz nie wszystkim dogodzisz, bo jedli chca na 5:30, inni 6:15,
    > kolejni na 6:45, inni 7:35 ...
    >

    Juz nie mowie o takich podmiejskich. Tam rzeczywiscie latwo ukryc mechanizm i powody.
    Mam na mysli polaczenia mniej czeste. Moglem obserwowac np. batorego albo hutnika.

    Pociagi dosyc czesto wybierane jako opcja zamiast drozszych IC.

    I tam bylo ladnie widac ze pociag ma cotygodniowe opoznienie rzedu 30-45minut.
    W kolejnym rozkladzie patrze, no, planowo jedzie 45minut pozniej. Znaczy sie wzieli
    pod uwage ze sie nie dalo jechac o czasie.

    Naiwne myslenie. Pociag zaczal jezdzic 20 minut spozniony w stosunku do nowego
    rozkladu.

    I nie ze od czasu do czasu. Prawie co tydzien.

    I oba te pociagi w piatek/poniedzialek byly dosyc nabite. Wiec nie ze sie nie
    oplacalo...

    > Dodaj jeszcze do tego czeste spoznienia, kiepska komunikacje miejska
    > ... i ludzie wola samochod.
    >
    > A to niestety faktycznie droga do nikad ... choc w USA sie sprawdza.
    >

    W usa jest inaczej. Ale to dluga gadanina.


  • 16. Data: 2019-11-05 15:44:36
    Temat: Re: 'Nie zdazę'
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 5 listopada 2019 04:46:49 UTC-6 użytkownik Liwiusz napisał:
    > W dniu 2019-11-05 o 11:00, J.F. pisze:
    >
    > > Dodaj jeszcze do tego czeste spoznienia, kiepska komunikacje miejska ...
    > > i ludzie wola samochod.
    > >
    > > A to niestety faktycznie droga do nikad ... choc w USA sie sprawdza.
    >
    > Przy zupełnie innych warunkach (niska gęstość zabudowań), wraz ze
    > wszystkimi wadami tegoż (wyprawa do sklepu po colę to godzina drogi
    > samochodem w dwie strony).
    >
    >

    Nie tragizuj. Co innego prowincja co innego miasto.
    wszelkiej masci 7-eleven jest tyle ze nawet piechota da sie zajsc po cole w mniej niz
    godzine.
    A jak sie mieszka na prowincji to sie po prostu jedzie i nie stoi w korkach, na
    skrzyzowaniach.
    Wiec co zaskakujace auto jest nie mniej jak nie bardziej efektywne od pociagu czy
    autobusu.


  • 17. Data: 2019-11-05 16:21:44
    Temat: Re: 'Nie zdazę'
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:75d2255c-8d1f-475b-aaee-bf69dbb53832@go
    oglegroups.com...
    W dniu wtorek, 5 listopada 2019 04:03:34 UTC-6 użytkownik J.F.
    napisał:
    >> Ale czy to na pewno celowe wygaszanie popytu, czy takie normalne -
    >> pociagi sa za drogie, bilety nie starczaja, doplacic nie ma kto,
    >> trzeba ciac koszty ... wiec i liczbe jezdzacych pociagow.

    >Celowe.
    >Mozna podawac przyklady polaczen ktore byly rozkomunikowywane aby
    >albo je mozna bylo wyciac zupelnie albo zeby nie byly konkurencja dla
    >np. IC.

    Ale to chyba o jakis roznych kategoriach mowisz - podmiejski nie
    bedzie konkurencja dla IC, "osobowy" co sie strasznie wlecze ... tez
    nie, tylko w sumie dla kogo on.
    Wiec "pospieszny" ... no coz, dziwne by to bylo, gdyby zamiast
    pojechac IC klient mogl wybrac tanszy i niewiele gorszy :-)

    Fakt, ze rozklad na linii Wroclaw-Warszawa taki troche dziwny teraz..

    >> I juz nie wszystkim dogodzisz, bo jedli chca na 5:30, inni 6:15,
    >> kolejni na 6:45, inni 7:35 ...

    >Juz nie mowie o takich podmiejskich. Tam rzeczywiscie latwo ukryc
    >mechanizm i powody. Mam na mysli polaczenia mniej czeste. Moglem
    >obserwowac np. batorego albo hutnika.

    >Pociagi dosyc czesto wybierane jako opcja zamiast drozszych IC.

    >I tam bylo ladnie widac ze pociag ma cotygodniowe opoznienie rzedu
    >30-45minut.
    >W kolejnym rozkladzie patrze, no, planowo jedzie 45minut pozniej.
    >Znaczy sie wzieli pod uwage ze sie nie dalo jechac o czasie.
    >Naiwne myslenie. Pociag zaczal jezdzic 20 minut spozniony w stosunku
    >do nowego rozkladu.
    >I nie ze od czasu do czasu. Prawie co tydzien.
    >I oba te pociagi w piatek/poniedzialek byly dosyc nabite. Wiec nie ze
    >sie nie oplacalo...

    I mowisz, ze to celowe ?
    Czy po prostu wszystkie srodki w IC, a reszta ... jak bedzie tak
    bedzie, olac klientow.

    Ale tak patrze ostatnio .. Wroclaw-Czestochowa, niecale 2h ...
    samochodem trudno nadazyc...

    Moje ulubione polaczenie - Wroclaw-Szklarska Poreba, 120km w 5h tez
    juz zniknelo z rozkladu.
    Punktualnosc w ostatnich latach mocno sie poprawila ... Unia dała ?

    J.


  • 18. Data: 2019-11-05 18:59:56
    Temat: Re: 'Nie zdazę'
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Ale czy to na pewno celowe wygaszanie popytu, czy takie normalne -
    > pociagi sa za drogie, bilety nie starczaja, doplacic nie ma kto,
    > trzeba ciac koszty ... wiec i liczbe jezdzacych pociagow.

    Jedna z tez tej ksiazki jest to ze tak ma byc. Komunikacja zbiorowa nie
    moze byc dochodowa a w kazdym razie nie musi byc.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz
    ssać i ssać... raz szybciej, raz wolniej. Tak właśnie je się raki.


  • 19. Data: 2019-11-05 20:39:10
    Temat: Re: 'Nie zdazę'
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 5 listopada 2019 09:24:41 UTC-6 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:75d2255c-8d1f-475b-aaee-bf69dbb53832@go
    oglegroups.com...
    > W dniu wtorek, 5 listopada 2019 04:03:34 UTC-6 użytkownik J.F.
    > napisał:
    > >> Ale czy to na pewno celowe wygaszanie popytu, czy takie normalne -
    > >> pociagi sa za drogie, bilety nie starczaja, doplacic nie ma kto,
    > >> trzeba ciac koszty ... wiec i liczbe jezdzacych pociagow.
    >
    > >Celowe.
    > >Mozna podawac przyklady polaczen ktore byly rozkomunikowywane aby
    > >albo je mozna bylo wyciac zupelnie albo zeby nie byly konkurencja dla
    > >np. IC.
    >
    > Ale to chyba o jakis roznych kategoriach mowisz - podmiejski nie
    > bedzie konkurencja dla IC, "osobowy" co sie strasznie wlecze ... tez
    > nie, tylko w sumie dla kogo on.

    Podmiejski. Tak wiesz, lodz - wawa. Mozesz jechac ICkiem, pospiesznym i takim zwyklym
    "podmiejskim" tyle ze jezdzacym az do lodzi.

    Inny przyklad:
    Wawa, lodz, koluszki, czwa, lubliniec
    Albo jakims pospiesznym, albo IC albo trzema podmiejskimi.

    I czasy wychodzily podobne. Bo IC jechal (z glowy pisze) 17-22 a podmiejskie jechaly
    15:30-21:30.

    Jak konczysz robote o 15-tej to albo czekasz na jednym dworcu albo na dwu.
    A jada po tych samych torach, za podobne pieniadze.
    Ale jeden mogl byc atrakcyjniejszy niz drugi.

    > Wiec "pospieszny" ... no coz, dziwne by to bylo, gdyby zamiast
    > pojechac IC klient mogl wybrac tanszy i niewiele gorszy :-)
    >

    Tak akurat na trasie wawa-katowice czy dalej do wrocka bylo czeste.
    Albo IC po CMK, albo IC przez cz-we albo pospieszny przez ta sama cz-we.
    A cena pospiesznego to polowa tego co IC.
    A czasem CMK w remoncie wiec jedzie sie niewiele szybciej jak przez cz-we.


    > Fakt, ze rozklad na linii Wroclaw-Warszawa taki troche dziwny teraz..
    >

    O widzisz. Akurat jak jest teraz nie wiem. Ale jak jezdzilem to byly klocki.
    Potem mi wyszlo ze jak auto pali 4,5 ropy na sto to jest taniej autem. i szybciej. I
    wygodniej. I przewidywalniej. I nikt mnie z dworca nie musi odbierac i na wies
    zawozic. I tak dalej...

    > >> I juz nie wszystkim dogodzisz, bo jedli chca na 5:30, inni 6:15,
    > >> kolejni na 6:45, inni 7:35 ...
    >
    > >Juz nie mowie o takich podmiejskich. Tam rzeczywiscie latwo ukryc
    > >mechanizm i powody. Mam na mysli polaczenia mniej czeste. Moglem
    > >obserwowac np. batorego albo hutnika.
    >
    > >Pociagi dosyc czesto wybierane jako opcja zamiast drozszych IC.
    >
    > >I tam bylo ladnie widac ze pociag ma cotygodniowe opoznienie rzedu
    > >30-45minut.
    > >W kolejnym rozkladzie patrze, no, planowo jedzie 45minut pozniej.
    > >Znaczy sie wzieli pod uwage ze sie nie dalo jechac o czasie.
    > >Naiwne myslenie. Pociag zaczal jezdzic 20 minut spozniony w stosunku
    > >do nowego rozkladu.
    > >I nie ze od czasu do czasu. Prawie co tydzien.
    > >I oba te pociagi w piatek/poniedzialek byly dosyc nabite. Wiec nie ze
    > >sie nie oplacalo...
    >
    > I mowisz, ze to celowe ?
    > Czy po prostu wszystkie srodki w IC, a reszta ... jak bedzie tak
    > bedzie, olac klientow.
    >

    Wg tych co mieli dostep to celowe. Bo dla marszalka taki pociag to tylko wydatki.
    On nie widzi pozytku z polaczenia. On do tego doklada. PKP tez doklada.
    To kto ma pozytek?

    > Ale tak patrze ostatnio .. Wroclaw-Czestochowa, niecale 2h ...
    > samochodem trudno nadazyc...
    >

    ogolnie jak zrobiono linie wawa-koluszki i koluszki cz-wa to fajnie sie zrobilo.
    Ale juz rozkladem to popsuto i autem po gierkowce (szczegolnie po remontach i
    wieczorami) bylo szybciej.

    > Moje ulubione polaczenie - Wroclaw-Szklarska Poreba, 120km w 5h tez
    > juz zniknelo z rozkladu.
    > Punktualnosc w ostatnich latach mocno sie poprawila ... Unia dała ?
    >

    Nie wiem, moze tory ponaprawiali?

    Do szklarskiej to masakryczne tory byly. Podobnie jak cz-wa - lubliniec. tam tez sie
    jechalo jak promem po rzece...

    czwa-lubliniec chyba naprawili. Nie wiem...


  • 20. Data: 2019-11-05 23:34:39
    Temat: Re: 'Nie zdazę'
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-11-05 11:00, J.F. wrote:

    >
    > Dodaj jeszcze do tego czeste spoznienia, kiepska komunikacje miejska ...
    > i ludzie wola samochod.

    Nie trzeba niczego dodawać. Dla użytkownika transport masowy może być
    lepszy od indywidualnego tylko jeśli tego indywidualnego nie ma, np nie
    da się gdzieś wjechać indywidualnym a masowym da się.

    >
    > A to niestety faktycznie droga do nikad ... choc w USA sie sprawdza.

    Każdy powinien mieć swój helikopter? :-)

strony : 1 . [ 2 ] . 3 . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: