  • 1. Data: 2011-10-02 16:44:01
    Temat: Nie moge zapalic silnika jak jest wilgotno
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    Hej

    Mam problem z Fiatem Bravo 1.8GT z 1998r.

    Nie moge go rano zapalic. Domyslam sie, ze problemem jest wilgotnosc
    (po zimnej nocy jest mgla + skrapla sie duzo wody).
    W trakcie dnia, jak auto wyschnie na sloncu zapala bez najmniejszego
    problemu za pierwszym razem.

    Co to moze byc? Pierwszy raz pojawilo sie teraz w piatek, do tej pory
    pory nigdy nie mialem problemow.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2011-10-02 16:48:11
    Temat: Re: Nie moge zapalic silnika jak jest wilgotno
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 2 Paź, 16:44, Rafal M <r...@g...com> wrote:

> [...]
    > (po zimnej nocy jest mgla + skrapla sie duzo wody).
    > W trakcie dnia, jak auto wyschnie na sloncu zapala bez najmniejszego

    Dodam jeszcze, ze podczas proby porannego zaplania rozrusznik kreci,
    prad jest.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 3. Data: 2011-10-02 16:54:02
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    >Dodam jeszcze, ze podczas proby porannego zaplania rozrusznik kreci,
    >prad jest.

    To sprzedaj Fiata i kup sobie VW. Problem zniknie.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 4. Data: 2011-10-02 17:00:18
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-10-02 16:54, Endriu pisze:

    > To sprzedaj Fiata i kup sobie VW. Problem zniknie.

    Nie zniknie tylko zmieni właściciela.

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 5. Data: 2011-10-02 17:56:57
    Od: "zabezp" <z...@g...pl>

    Wymień przewody wysokiego napięcia i problem zniknie.

  • 6. Data: 2011-10-02 18:11:34
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-10-02 17:56, zabezp pisze:
    > Wymień przewody wysokiego napięcia i problem zniknie.

    Ja nie mam problemów z zapłonem. Na dobrą sprawę nie jeżdżę Fiatem Bravo.

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 7. Data: 2011-10-02 18:22:59
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2011-10-02 17:56, zabezp pisze:
    > Wymie? przewody wysokiego napi?cia i problem zniknie.

    Popatrz... a ja wymieniłem przewody i świece dwa tygodnie
    temu i jak odpaliłem go w czwartek wieczorem, jak było
    bardzo wilgotno, to strasznie się mulił. Nawet jak się silnik
    rozgrzał. Dopiero po przejechaniu jakiś 20 km w mieście
    z kilkoma postojami zaczął pracować dobrze. Sytuacja występowała
    wcześniej jednak jak widać wymiana kabli i świec to nie to.

    Może po prostu to jest fiat i to jest fiatowska elektryka?
    Podobnie ze światłami. W zeszłym roku wymieniłem wtyczkę
    (podłączenie wiązki wielu kabli do sterownika w lewej
    części kabiny). Ostatnio patrzę, a nie działa mi po przejechaniu
    przez dziurę lewe światło. Ręka w kable i od razu światło się
    zapaliło. Szczerze mówiąc to często jak zaglądam pod maskę
    i w inne miejsca, w których są kable, to zastanawiam się jak
    to jeszcze funkcjonuje. :)

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana WY**00E :)

  • 8. Data: 2011-10-02 19:00:06
    Od: n...@o...pl

    > Hej

    > Mam problem z Fiatem Bravo 1.8GT z 1998r.
    > Nie moge go rano zapalic. Domyslam sie, ze problemem jest wilgotnosc
    > (po zimnej nocy jest mgla + skrapla sie duzo wody).
    Miałem tak kiedyś w Civic-u. Kilka tygodni po stłuczce.
    Okazało się, że w wyniku uderzenia pękła kopułka rozdzielacza. Rosa dostawała
    się do wnętrza i po nocy był problem.
    Ogólnie trzeba szukać w elektryce WN.
    Może nieszczelna cewka, złącze, kopułka itp.
    Pozdrawiam.

    Sebastian

  • 9. Data: 2011-10-02 19:29:23
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    > Nie zniknie tylko zmieni właściciela.

    :).

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 10. Data: 2011-10-03 09:39:51
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Ja polecam zmniejszenie odstępu elektrod na świecach.
    Jak masz np. 0,9 mm to zmniejsz do 0,7, jak masz 0,8 to zmniejsz do 0,65
    i iskra będzie zawsze.
    Przy wilgotnych elementach WN napięcie jest obniżone i iskra jest słaba,
    albo nie zawsze jest.
    Sposób ten stosuję na zimę od lat i nie mam problemu.
    Można też umyć wszystkie elementy WN benzyną ekstrakcyjną albo wymienić
    przewody, ale i tak nie znam lepszego sposobu, jak zmniejszenie odstępu
    elektrod.
    Jacek

    PS
    jak nie wierzysz, to spróbuj - nic nie kosztuje, a zawsze możesz
    przywrócić taki odstęp, jak był poprzednio.