  • 141. Data: 2011-05-13 12:37:10
    Temat: Re: Nich szlag trafi debili na motorze !!!
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2011-05-13 12:17, Andrzej Ława pisze:

    > Chyba że ów motocyklista już wyprzedzał całą kolumnę pojazdów, do czego
    > miał prawo.

    Doprawdy ?.
    KD wyraźnie mówi, art. 24, o wyprzedzanym pojeździe - liczba pojedyncza.
    Gdzie znalazłeś zgodę na wyprzedzania pojazdów hurtem ?.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 142. Data: 2011-05-13 12:38:31
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Kub@ wrote:
    > Niby wiem, że to nie z premedytacją, ale świadomość że motocykl jest
    > mniejszy(węższy) i trudniej go dostrzec w okolicach martwej strefy nie jest
    > powszechna.
    > Często potem ludzie mnie przepraszają, że nie zauważyli, tylko że co mi po
    > tym jak mnie skasują?

    To działa i dalej: jak w tym przysłowiu "ci co mieli pierwszeństwo mają na
    cmenatrzach osobne kwatery".

    Trzeba brać poprawkę na to, że jest się mniej widocznym.

    > Czekam na jakieś akcje społeczne(były już różne mniej lub bardziej
    > pożyteczne pod egidą najpopularniejszych mediów w Polsce) uświadamiające
    > kierowców samochodów o ograniczeniach motocykli i o tym na co zwracać uwagę
    > w kontekście ich obecności na ulicach, żeby jeździło się bezpiecznie.
    > Szaleńców po jednej i drugiej stronie się nie wyeliminuje, ale elementarne
    > zaufanie uda się z czasem wyrobić, jesli okresli się model zachowań
    > respektowanych przez obie strony.

    Taka pierwsza zasada to "nie zaskakiwać" -- samochody niech nie robią nagłych
    manewrw ale niech motocykliści jadą czytelnie (jazda zaprezentowana w filmiku z
    tego wątku to taki anty-przykład).

    > Tak niewiele potrzeba, żeby wpoić ludziom jazdę przy krawędzi pasa.

    Ale to nie jest wcale prawidłowa jazada. Bo różne samochody mają różne
    szerokości (np. pełnowymiarowa ciężarówka zajmuje prawie cały pas (zostaje po ok
    10cm). Jazda czymkolwiek "przy krawędzi" jest wtedy niezachowaniem bezpiecznego
    odstępu.

    > Z jazdą
    > na schodach ruchomych po prawej stronie akcja powiodła się. Korzystanie z
    > lusterek i sygnalizowanie manewrów powinno być normą, ale o tym też niestety
    > ktoś musiałby publicznie przypominać.

    Przydało by się np. ustalenie między dwukółkowcami, żeby jak już sie przeciskają
    to żeby się przeciskali tym samym kanionem. Wszystkim będzie wygodniej i
    bezpieczniej.

    > Kub@

    pzdr
    \SK

  • 143. Data: 2011-05-13 12:40:51
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2011-05-13 12:26, Andrzej Ława pisze:
    > Sprawdziłeś (jak sam się przyznałeś)
    > i zauważyłeś pojazd, który jechał torem, który wkrótce doprowadziłby go
    > do miejsca, które chciałeś zająć. W tym momencie miałeś obowiązek
    > oszacowania, czy przy widocznym tempie jego zbliżania zdążysz zejść mu z
    > drogi lub przyśpieszyć na tyle szybko, żeby nie musiał hamować.
    > Obowiązek olałeś wychodząc z założenia "tutaj i tak nikt nie pojedzie
    > szybciej niż ja, mimo że sam łamię ograniczenie, więc wszelkie
    > nadjeżdżające z tyłu pojazdy mogę zignorować - niezależnie od ich
    > widocznej prędkości".

    Czyli, jak wiedzę motocyklistę wyprzedzającego 6 czy 7 pojazd za mną, to
    mnie nie wolno rozpocząć manewru wyprzedzania ?

  • 144. Data: 2011-05-13 12:48:01
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Jarek Andrzejewski wrote:

    > o ile wiem, to wywalczyli właśnie, od paru dni im wolno.

    Ale o ile wiem, tylko jeśli szersze pojazdy stoją. Czyli wolno omijać ale nie
    wolno wyprzedzać.

    \SK

  • 145. Data: 2011-05-13 12:52:36
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.05.2011 12:37, WW pisze:

    > Doprawdy ?.
    > KD wyraźnie mówi, art. 24, o wyprzedzanym pojeździe - liczba pojedyncza.
    > Gdzie znalazłeś zgodę na wyprzedzania pojazdów hurtem ?.

    Tam, gdzie nie znalazłem zakazu takiego wyprzedzania.

  • 146. Data: 2011-05-13 12:54:46
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Artur Maśląg wrote:
    [...]
    > Dla zasady.

    > Jw. - młodzian nie miał prawa i skręcił, a ja powinienem mieć 4 pary
    > oczu. Problem w tym, że mam prawo zakładać, że ludzie się do przepisów
    > stosują.

    Ba, to prawo jest explicite zapisane w PoRD.

    pzdr
    \SK

  • 147. Data: 2011-05-13 12:57:29
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.05.2011 12:40, WW pisze:

    > Czyli, jak wiedzę motocyklistę wyprzedzającego 6 czy 7 pojazd za mną, to
    > mnie nie wolno rozpocząć manewru wyprzedzania ?

    Art. 24 ustęp 1 punkt 2 - zapoznaj się łaskawie z tym przepisem. I weź
    pod uwagę, że mówi on "za nim" a nie "_bezpośrednio_ za nim".

  • 148. Data: 2011-05-13 13:05:50
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.05.2011 12:54, Sebastian Kaliszewski pisze:

    > Ba, to prawo jest explicite zapisane w PoRD.

    Sebciu... Masz jakieś ADHD czy inną przypadłość niepozwalającą na
    czytanie końcówek dłuższych zdań?

    Uczepiłeś się jak rzep psiego ogona artykułu 4 i ciągle ignorujesz, że
    kończy się on następującymi słowami: "chyba że okoliczności wskazują na
    możliwość odmiennego ich zachowania".

    To się potocznie nazywa "zasada ograniczonego zaufania" i odnośne
    pytanie znajduje się (znajdowało się?) nawet wśród pytań egzaminacyjnych
    - czy można wjechać na skrzyżowanie mając zielone światło, jeśli widać
    pojazd nadjeżdżający drogą poprzeczną (powinien mieć czerwone) z którego
    zachowania wynika, że nie zamierza hamować. I prawidłowa odpowiedź
    brzmiała "nie".

  • 149. Data: 2011-05-13 13:17:04
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 13 May 2011 12:15:43 +0200 osobnik zwany Sebastian
    Kaliszewski wystukał:

    > 270też?

    jeden taki próbował małym czerwonym na Puławskiej

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 150. Data: 2011-05-13 13:41:16
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2011-05-13 12:57, Andrzej Ława pisze:

    > Art. 24 ustęp 1 punkt 2 - zapoznaj się łaskawie z tym przepisem. I weź
    > pod uwagę, że mówi on "za nim" a nie "_bezpośrednio_ za nim".

    Zatem jeśli mamy kolumnę powiedzmy 30 samochodów, np. niedziela wieczór,
    to mnie nie wolno zacząć wyprzedzania jesli ktos wyprzedza akurat 20
    pojazd w kolumnie ?.
    Chyba źle interpretujesz KD.