  • 151. Data: 2011-05-13 13:43:10
    Temat: Re: Nich szlag trafi debili na motorze !!!
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-05-13 12:21, Sebastian Kaliszewski pisze:

    > Na załączonym filmiku widać że da się tak ze 270 :)

    Niniejszym odszczekuję, a po lekturze "KJ Siła Słów":
    "Bardzo efektywna jazda miejska z nienachalnymi elementami stuntu"
    pozwolę sobie stwierdzić, że spora część z tych "kierowców" nie
    mózgu na tyle wykształconego, by w ogóle się po drogach poruszać.

  • 152. Data: 2011-05-13 13:48:57
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Andrzej Ława

    > Podobnie jak głupotą jest chodzenie z wypchanym portfelem w tylnej
    > kieszeni spodni.
    >
    > Co nie zmienia faktu, że złodziejem będzie ten, kto portfel wyciągnie, a
    > nie ten, kto go nierozsądnie nosi.

    Analogia iście debilna. Niejechanie w martwej strefie to podstawowa z
    zasad bezpiecznego poruszania się po drogach.

  • 153. Data: 2011-05-13 13:51:58
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Andrzej Ława

    > Tam, gdzie nie znalazłem zakazu takiego wyprzedzania.

    Nie da się wyprzedzić jednoczenie pojazdów, co wynika wprost z definicji
    wyprzedzania w PoRD (nie da się jednocześnie przejechać obok kilku
    pojazdów jadących w tym samym kierunku, no chyba, że jada równolegle do
    siebie, ale to nie ten przypadek)! A zatem wyprzedzając każdy kolejny
    pojazd musisz zastosować zalecenia opisane opisane PoRD. To, czy po
    wyprzedzeniu każdego kolejnego pojazdu wracasz na swój pas, czy nie, nie
    ma żadnego znaczenia, bo niby na jakiej podstawie miałoby mieć? Jeśli
    jedziesz po dwupasmówce to możesz wyprzedzać w ogóle nie zmieniając pasa.

  • 154. Data: 2011-05-13 13:52:55
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Andrzej Ława

    > Wyprzedzał całą kolumnę pojazdów

    Nie da się naraz wyprzedzić kilku pojazdów. Przeczytaj definicje
    wyprzedzania.

    > poznaj przepisy.

    No właśnie, przydałoby Ci się.

  • 155. Data: 2011-05-13 13:53:03
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.05.2011 13:41, WW pisze:

    > Zatem jeśli mamy kolumnę powiedzmy 30 samochodów, np. niedziela wieczór,
    > to mnie nie wolno zacząć wyprzedzania jesli ktos wyprzedza akurat 20
    > pojazd w kolumnie ?.

    Przepis jest dość jasny. Widać, że ktoś już z tyłu zaczął wyprzedzać -
    nie wolno zaczynać swojego wyprzedzania.

    > Chyba źle interpretujesz KD.

    To nie ja spowodowałem zagrożenie na drodze, tylko ty - i jeszcze
    lamentowałeś.

  • 156. Data: 2011-05-13 13:54:22
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.05.2011 13:48, to pisze:

    > Analogia iście debilna. Niejechanie w martwej strefie to podstawowa z
    > zasad bezpiecznego poruszania się po drogach.

    Primo: a skąd a do cholery mam wiedzieć, gdzie twój wzrok nie sięga?
    Secundo: jaki przepis zakazuje jechania w twojej "martwej strefie"?

  • 157. Data: 2011-05-13 13:54:40
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-05-13, to <t...@a...xyz> wrote:

    > Analogia iście debilna. Niejechanie w martwej strefie to podstawowa z
    > zasad bezpiecznego poruszania się po drogach.

    Sytuacja podobnie jak z pierwszenstwem "bo moge", a miejsce tych co
    mieli pierwszenstwo i jezdzili w martwej strefie jest 2m pod ziemia.
    Bo to tak ciezko jechac troche przed lub za samochodem.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 158. Data: 2011-05-13 13:54:56
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "WW" <w...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Zatem jeśli mamy kolumnę powiedzmy 30 samochodów, np. niedziela wieczór,
    > to mnie nie wolno zacząć wyprzedzania jesli ktos wyprzedza akurat 20
    > pojazd w kolumnie ?.
    > Chyba źle interpretujesz KD.

    Formalnie nie wolno.

  • 159. Data: 2011-05-13 13:57:37
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-05-13 13:05, Andrzej Ława pisze:
> [...]
    >>> oczu. Problem w tym, że mam prawo zakładać, że ludzie się do przepisów

    > Sebciu... Masz jakieś ADHD czy inną przypadłość niepozwalającą na
    > czytanie końcówek dłuższych zdań?

    Ty za to masz już kolejną specjalizację - wykrywanie ADHD na odległość.

    > Uczepiłeś się jak rzep psiego ogona artykułu 4 i ciągle ignorujesz, że
    > kończy się on następującymi słowami: "chyba że okoliczności wskazują na
    > możliwość odmiennego ich zachowania".

    Zapomniałeś pewnie o takim drobiazgu, że nie ma obowiązku wypatrywania
    i zakładania tych odmiennych zachowań, a wręcz przeciwnie.

    > To się potocznie nazywa "zasada ograniczonego zaufania" i odnośne

    Czego najwyraźniej nie chcesz zrozumieć już od dawna (nie Ty jeden
    zresztą), próbując wymusić na innych "zasadę nieograniczonego braku
    zaufania" oraz przerzucić odpowiedzialność za zdarzenia, których
    przyczyną było jednak łamanie prawa (i zasad bezpieczeństwa) przez
    inne osoby - często później poszkodowane.

    > pytanie znajduje się (znajdowało się?) nawet wśród pytań egzaminacyjnych
    > - czy można wjechać na skrzyżowanie mając zielone światło, jeśli widać
    > pojazd nadjeżdżający drogą poprzeczną (powinien mieć czerwone) z którego
    > zachowania wynika, że nie zamierza hamować. I prawidłowa odpowiedź
    > brzmiała "nie".

    Nie było gdzieś w zestawie pytania, które by miało związek z opisywaną
    sytuacją?

  • 160. Data: 2011-05-13 14:00:53
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.05.2011 13:51, to pisze:

    > Nie da się wyprzedzić jednoczenie pojazdów, co wynika wprost z definicji
    > wyprzedzania w PoRD (nie da się jednocześnie przejechać obok kilku
    > pojazdów jadących w tym samym kierunku, no chyba, że jada równolegle do

    Zwracam uwagę, że przepis zakazuje wyprzedzania, jeśli ktoś z tyłu
    _rozpoczął_ wyprzedzanie.

    Wg. twojej interpretacji mógłbyś zajechać drogę komuś, kto z bezpiecznym
    marginesem zaczął wyprzedzać ciebie, bo jeszcze jego przedni zderzak nie
    był obok twojego tylnego zderzaka.

    No i znowu zapominasz o np. przyczepach, które też są pojazdami.

    > siebie, ale to nie ten przypadek)! A zatem wyprzedzając każdy kolejny

    Nie ten? Twierdzisz, że jadą prostopadle do siebie? ;->

> [...]
    > ma żadnego znaczenia, bo niby na jakiej podstawie miałoby mieć? Jeśli
    > jedziesz po dwupasmówce to możesz wyprzedzać w ogóle nie zmieniając pasa.

    Jeśli jest to dwupasmówka i poruszanie się dwóch kolumn pojazdów w
    jednym kierunku, to nie będzie to wyprzedzanie (patrz: konwencja wiedeńska).