  • 61. Data: 2017-07-29 15:23:40
    Temat: Re: Nawigacja WinCE
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-28 o 13:02, T. pisze:
    [...]

    > Raczej mnie Polska interesuje. A to co proponujesz - to jak rozumiem -
    > dwa sprzęty - jeden z GM a drugi z Ryśkiem? To nieco kłopotliwe...

    Nie, nie rozumiesz. W sumie (przynajmniej ja tak robię) podczas takiej
    dyskusji na grupie, gdzie mam internet pod ręką, sprawdzam co rozmówca
    pisze (jesli nie wiem). Ty tego nie robisz. Źle się w ten sposób
    prowadzi konwersację gdzie ktoś jest "zabetonowany" i trzeba mu na tacy
    podawać/wskazywać/pokazywać ciąg logiczny, wytłumaczać...nie lubię tego
    robić. Ale ok:
    Doinstalowanie Ryśka, dodaje do GM ograniczenia prędkości, których w
    wersji dla Polski GM jeszcze nie uruchomiło. Uruchomiło dla USA jak i
    wiele innych dostępnych opcji w USA.

    Ponadto ciągle zapominasz że WinCE to taki DOS z graficzną nakładką.
    Android ma możliwość obsługi kilku aplikacji NARAZ (w tym samym czasie),
    przełączalnych pomiędzy sobą i nie kłócą sie o dostęp do odbiornika GPS,
    BT itp. Android jest wielozadaniowy i tutaj jest masakryczna przewaga
    nad WinCE.

    > Sama GM nie ma chyba asystenta pasa,

    Ma od 2015r.

    > POI to raczej w powijakach.

    Nienie, AM ma POI w powijakach do GM a w zasadzie jest to mikrowzmianka
    o POI. POI w GM (dostępne po uruchomieniu lub wyjściu (dotyk) z trybu
    samochodowego jest rozbudowane o opcje:
    Zdjęcia, filmy, telefony, godziny otwarcia, opinie, itp. AM w tym
    przypadku to namiastka POI w stosunku do GM.

    > Ale jest faktem, że GM w moim rankingu przydatności zajmuje drugie miejsce.

    Ok, wymaga internetu do pełni działania. Problem tutaj lezy w zasadzie w
    rozumieniu i potrzebie w danym momencie.

    > W ogóle, co opisałem używanie swojego głosu do wyszukiwania
    >
    > Mam w radiu zestaw głosnomówiący i nie ma problemu z odbieraniem rozmów.

    Nie rozumiesz. Nie chodzi o rozmowy telefoniczne lecz o komendy
    dźwiękowe do sterowania urządzeniem. Ja nie muszę nic klikać, skubać,
    dotykać. NIC. Wypowiadam frazę |OK GOOGLE| urządzenie przechodzi wtedy w
    stan nasłuchu a ja wydaję dalsze polecenia głosem.

    > Nigdy nie miałem potrzeby wysyłania smsów w czasie jazdy ani korzystania
    > z innych programów. Może jak ktoś działa jako handlowiec i jeździ po
    > Polsce...

    Mi się przydaje. Nie lubię smsów. Najczęściej jak ktoś do mnie wyśle sms
    kiedy jadę, odpowiadam mu GŁOSOWO, znaczy mówię a telefon zamienia to na
    tekst i wysyła jako SMS. Proste i nieskomplikowane a co najważniejsze,
    nie odciąga mocno uwagi od kierowania.

    > AM na Traffic i to lepiej zorganizowany - sam program działa offline,
    > natomiast przesyłane są wyłącznie dane o ruchu. W trasie to jest np. 30
    > kB na 100 km. I to działa, choć nie wiem, jak skutecznie.

    Jak widać...nie używałeś GM od lat. W sumie sam się zastanawiam po co
    prowadzę dyskusję z kimś, kto nie zauważył ile się dokonało zmian w GM
    przez ostatni rok a jest tego sporo. Wymieniać dalej też nie mam ochoty.
    Po prostu spróbuj/wypróbuj. Warunkiem jednak jest (jak wspomniałem)
    Android <6 czyli od 6 i wyżej.

    > Wydaje mi się, że przyszłość to mapa offline + informacje o ruchu. A
    > przy okazji map online - kiedyś z takiej skorzystałem, ale w drodze
    > zdarzył się zonk - nie pobrałem pewnego obszaru mapy i miałem problem, a
    > przez GPRS ciągnięcie megabajtów mapy to i czas i pieniądze. Więc mając
    > takie mapy zwykle trzeba wszystkie obszary pobrać przed podróżą. Można
    > wtedy coś przeoczyć.

    Nie wiem ile jeździsz i gdzie. Ja rocznie robię ok 40tys km głównie po
    Polsce i w większości nawet nie używam nawigacji...bo zwyczajnie mam
    dobrą pamięć i wystarczy że jeden raz pojadę jakąś drogą to pamiętem ją
    przez lata. Co innego podróże krajoznawcze, wycieczki w nieznane...ale
    tutaj tez, najpierw szukam w domu przy komputerze a podczas jazdy
    (ciągle piszę o jednym JEDYNYM urządzeniu) mam możliwość skorzystania z:
    Polska Niezwykła
    Moto-Opinie.info
    Jako aplikacji polecanych
    Czy google (miejsca w pobliżu)
    Oczywiście mam NA TYM SAMYM urządzeniu AM z 2015r z traffic ale w
    porównaniu do tego co napisałem wcześniej, AM to trup w szafie :)...co
    prawda idealna w Bieszczadach, gdzie GSM słabo bangla.

    --
    LordBluzg(R)

  • 62. Data: 2017-07-29 18:11:30
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-07-29 o 15:23, LordBluzg(R) pisze:
> [...]
    > przełączalnych pomiędzy sobą i nie kłócą sie o dostęp do odbiornika GPS,
    > BT itp. Android jest wielozadaniowy i tutaj jest masakryczna przewaga

    OK, zainstalowałem, po niedzieli przetestuję.

    > Ma od 2015r.

    Tak, już zauważyłem. Po prostu trzeba w drodze to przetestować, nie ma
    możliwości odkrycia tej funkcji na sucho.

> [...]
    >
    > Ok, wymaga internetu do pełni działania. Problem tutaj lezy w zasadzie w
    > rozumieniu i potrzebie w danym momencie.

    Z POI w drodze to praktycznie mnie tylko interesuje stacja paliw i
    knajpa. Trudno żeby w czasie jazdy wyszukiwał zdjęcia i opinie prowadząc
    samochód. A jak się zatrzymam to sobie w necie wyszukuję. Tak na oko to
    AM pobiera POI z jakiegoś serwisu typu PKT albo PF, natomiast GM ma POI
    chyba tylko te, kto sam wpisze. Ale pewności nie mam. Tak na oko w AM
    jest ich więcej - tych niezbędnych w podróży. Nie interesują mnie w
    drodze firmy... Czy można w GM wymusić pokazywanie tylko określonych
    POI? Np. szukam po drodze baru, a nie poczty muzeum i 100 innych
    obiektów? Czyli wymuszam w urządzeniu pokazywanie barów na ekranie mapy
    w obszarze, w którym się poruszam. Jak to zrobić w GM? W AM to proste -
    klikam przy okienku "bar" i pokazywane są wszystkie bary po drodze. Mogę
    je zawęzić nawet np. do KFC...
    Abyś mi znów lenistwa nie zarzucił próbowałem coś takiego znaleźć w GM,
    ale nie znalazłem...
    I kolejna sprawa - w AM można wymusić pokazywanie POI w praktycznie
    dowolnej skali, natomiast GM pokazuje je tylko w odpowiednim
    powiększeniu. No i pokazuje wszystkie - taki mały śmietniczek...

> [...]
    > dotykać. NIC. Wypowiadam frazę |OK GOOGLE| urządzenie przechodzi wtedy w
    > stan nasłuchu a ja wydaję dalsze polecenia głosem.

    Tak z ciekawości - jakie wydajesz komendy urządzeniu w czasie jazdy?
    Przyznam, że jak jadę to nie widzę takiej potrzeby. Czasem może byłaby
    potrzeba powiększenia skali w nawigacji i tyle. Da się to zrobić jakąś
    komendą w stylu "powiększ" w GM?
    Jak do mnie rozmowa przychodzi to BT sam włącza mi rozmowę, nie muszę
    nic robić, nawet komend głosowych wydawać.

> [...]
    > przez ostatni rok a jest tego sporo. Wymieniać dalej też nie mam ochoty.
    > Po prostu spróbuj/wypróbuj. Warunkiem jednak jest (jak wspomniałem)

    W ogóle nie używałem dotąd GM :-) Zanim gdzieś pojadę oglądam sobie mapę
    w kompie, korzystam wtedy z Google Street, wyjątkowo planuję trasę w tym
    programie, ale AM jest w tym zdecydowanie lepsze i ma więcej wyborów
    rożnych typów tras. W dodatku można w ustawieniach pozmieniać parametry
    według swoich upodobań, co ma wpływ na obliczanie trasy. Ja kiedyś,
    kiedy jeszcze z AM korzystałem, potrafiłem tak poustawiać "moje"
    prędkości, że różnice na 450 km w czasie jazdy nie były większe niż 15
    minut.

> [...]
    > tutaj tez, najpierw szukam w domu przy komputerze a podczas jazdy
    > (ciągle piszę o jednym JEDYNYM urządzeniu) mam możliwość skorzystania z:

    Ja jeżdżę zdecydowanie mniej, po Polsce tylko kilka razy w roku i to
    zwykle w te same miejsca.
    Niedługo będę jechał nad morze. Wstukałem do GM na telefonie "Rewa", ale
    najbliższa była w Indiach :-) Widać taka mała miejscowość, że nawet na
    mapie GM jej nie ma... :-)

    T.

  • 63. Data: 2017-07-29 19:14:25
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "LordBluzg(R)"

    ..
[...]
    ---
    Pierdoły do kwadratu. WinCE oczywiście jest wielozadaniowym systemem. Nic do
    tego nie ma GPS. Zwykłe urządzenie. Kiedyś było tylko mapowane na port
    szeregowy, w Windows Mobile API jest.

  • 64. Data: 2017-07-29 20:17:55
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-29 o 18:11, T. pisze:
    [...]

> [...]
    > je zawęzić nawet np. do KFC...
    > Abyś mi znów lenistwa nie zarzucił próbowałem coś takiego znaleźć w GM,

    Wystarczy tutaj magiczne słowo "OK GOOGLE" i następnie (głosowo):
    Najbliższy bar
    Najbliższa stacja
    Najbliższa restauracja
    Najbliższa Biedronka itp

    Wyświetla wtedy np. WSZYSTKIE Biedronki wzdłuż trasy, którą wybrałeś
    wcześniej.
    Generalnie wyszukuje wszystko co chcesz z podaniem czasu/odległości i
    innych. Nie próbowałem tego wpisywać. Można wiązać te funkcje,
    przykładowo nie chcesz najbliższego POI (restauracja) ale dopiero w
    Toruniu, no to mówisz "najbliższa restauracja w Toruniu" albo podajesz
    nazwę :"restauracja Sowa i przyjaciele w Warszawie" i już Cię prowadzi :)

    > I kolejna sprawa - w AM można wymusić pokazywanie POI w praktycznie
    > dowolnej skali, natomiast GM pokazuje je tylko w odpowiednim
    > powiększeniu. No i pokazuje wszystkie - taki mały śmietniczek...

    Generalnie nie używam takiej skali POI w sensie że nie patrzę cały czas
    na mapę z mijanym POI. Jesli coś potrzebuję-mówię i wybieram
    wynik...trochę inna zasada obsługi.

    > Tak z ciekawości - jakie wydajesz komendy urządzeniu w czasie jazdy?

    Mam słuchawkę BT ale jeśli nie mam jej założonej to mówię głośniej przy
    zamkniętym oknie. Hałasy z zewnątrz trochę przszkadzają, szczególnie w
    mieście.

> [...]
    > Jak do mnie rozmowa przychodzi to BT sam włącza mi rozmowę, nie muszę
    > nic robić, nawet komend głosowych wydawać.

    Ja mam opcję (ale to już opcja słuchawki BT Plantronics Voyager) mówię :
    Answer (odbiera) lub Ignore (odrzuca). Ta opcja również jest dostępna w
    smartwachu (Samsung Gear S) z którym się nie rozstaję ale OK GOOGLE ma
    taką funkcję. Trochę bym musiał naopowiadać jak uruchomić w pełnej
    całości OK GOOGLE (Google NOW) ale możesz doczytać:

    http://komorkomania.pl/31208,google-now-po-polsku-ko
    mendy i więcej
    publikacji na ten temat. Spokojnie znajdziesz odpowiedzi na nurtujące
    problemy.

> [...]
    > Niedługo będę jechał nad morze. Wstukałem do GM na telefonie "Rewa", ale
    > najbliższa była w Indiach :-) Widać taka mała miejscowość, że nawet na

    Hmm, dziwne. Podam co zrobiłem:
    Nacisnąłem przycisk (Samsung) pod ekranem i przytrzymałem 2 sek.
    (nie mam włączonej funkcji Google NOW na wszystkich ekranach/non
    stop...bo oczywiście można ale po kombinacjach językowych i akurat mi to
    nie pasuje).
    Uruchomiło się Google Now. Powiedziałem : "Nawigacja do rewa",
    uruchomiło się GM i wynik z pełną trasą był gotowy po 5 sek (miejscowość
    za Mechelinki) :)

    --
    LordBluzg(R)

  • 65. Data: 2017-07-29 20:36:15
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-29 o 19:14, re pisze:

> [...]
    > Nic do tego nie ma GPS. Zwykłe urządzenie. Kiedyś było tylko mapowane na
    > port szeregowy, w Windows Mobile API jest.

    To ile aplikacji naraz może mieć dostęp w WinCE do modułu GPS?

    --
    LordBluzg(R)

  • 66. Data: 2017-07-29 21:03:47
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-07-29 o 20:17, LordBluzg(R) pisze:
> [...]
    > Uruchomiło się Google Now. Powiedziałem : "Nawigacja do rewa",
    > uruchomiło się GM i wynik z pełną trasą był gotowy po 5 sek (miejscowość

    Dzięki za wszystkie podpowiedzi - po niedzieli będziemy testować.
    Rewy nie znalazło, bo trzeba wgrywać fragmenty mapy (nie wgrywa się
    całość, jak w innych systemach). Nie wiem, jak jest po drodze - mapa
    (trasa) wygląda chyba ok., ale jeśli będzie potrzebował coś ściągać, to
    róźnie może być. Jeśli się nie ma dostępu do Internetu po drodze, to
    kicha. W dodatku te mapy trochę ważą...
    Ps. Ile transferu wychodzi przy korzystaniu z GM?
    T.

  • 67. Data: 2017-07-29 21:39:35
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-28 o 20:39, j...@i...pl pisze:

    > A taki MyPhone to się nadaje do nawigacji? Bo w tych tanich
    > smartfonach to przeważnie osbiornik GPS jest słabiutki i potrafi się
    > często gubić.
    > Sam szukam czegoś co zastąpi mojego wysłużonego Samsunga Galxy Core+
    > który właśnie robi u mnie za nawigację.

    Ostatnio testowałem i całkiem spoko łapie FIXa. Testowałem przez
    miesiąc, głównie na aplikacji Ingress (taka fajna gra) która opiera się
    o moduł GPS z dokładnością do metra. Nie zauważyłem żadnych problemów.

    --
    LordBluzg(R)

  • 68. Data: 2017-07-29 21:53:51
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-28 o 12:30, J.F. pisze:

> [...]
    vQJvicPN8/VxwEr2gtAQAJ

    > I co, wszyscy mamy jednego czytnika uzywac ?

    Nie, złośliwcze. To jedynie pokazuje że Twój czytnik jest do dupy skoro
    inny robi to poprawnie.

    > Wyglada moze i znosnie, ale
    > juz odpowiadanie utrudnia. Tu akurat nie jest tak zle, ale sproboj
    > Kapelinderkowi odpowiedziec, gdy wiele mysli jest w jednym akapicie. Ale
    > jak ci tak pytajnik przeszkadza, to popros googla, niech usuwa przy
    > pokazywaniu. Ciekawe czy spotkasz sie ze zrozumieniem, czy tylko tobie
    > jednemu ta spacja tak przeszkadza.

    Dawno takich bredni nie czytałem. Kapelinder nie używa złośliwie dla
    ciebie swojego czytnika.

    Ty jesteś megazłośliwy i specjalnie wyciągasz łapzko i jebiesz tą spację
    własnoręcznie, wiedząc że piszesz DO KOGOŚ a nie do siebie. Nie dociera,
    wiem że nie dociera...złośliwe pojeby nie widzą w tym niczego złego.
    Taka natura :)

    > Ale prawde napisal - domagasz sie likwidacji praktycznie nic nie
    > znaczacej spacji, a sam nie szanujesz innych grupowiczow.

    I znów kurwa LAJKONIK, kurwa, głos zabiera w sprawach o których nie ma
    bladego pojęcia.

    Wytłumaczę, bo lubie jak inni to czytają i już wiedzą że nie kojarzysz
    trybików ale lubię dolewać oliwy do ognia i patrzeć jak skwierczy
    grillowany nieuk :D

    Pisałem wiadomość ze starego Outlook Express, którego mam na "modach" w
    konfiguracji kodowania Quoted printable z opcją UTF-8 i zadeklarowanym
    zawijaniem po 73 znakach. Niestety, Thunerbird nie potrafi tego
    poprawnie wyświetlić i tyle ale to wina Thunderbirda gdyż napisałem
    zgodnie z netykietą bo kodowanie QP jest jak najbardziej dozwolone w
    polskim usenecie.

    Kurtyna.

    Wiem, nadal złośliwie pisząc do kogoś, dla jego oczu, będziesz
    wpierdalał specjalnie spację przed pytajnik. To oczywiście będzie za
    każdym razem pokazywało gdzie masz rozmówce, dokąd nie wpadniesz na
    genialny pomysł wstawiania spacji np w notatniku, czytanie (okurwa jak
    mi ładnie spacje wyszły! Hehehe...poprawianie na _bez_ _spacji_ i
    wysyłanie na publiczną grupę, do interlokutora, żeby sprawić mu radość i
    pokazać że nie jesteś egocentrycznym, ograniczonym debilem :)

    --
    LordBluzg(R)

  • 69. Data: 2017-07-29 23:16:43
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-29 o 21:03, T. pisze:
    [...]

    > Dzięki za wszystkie podpowiedzi - po niedzieli będziemy testować.
    > Rewy nie znalazło, bo trzeba wgrywać fragmenty mapy (nie wgrywa się
    > całość, jak w innych systemach).

    Chyba mała wskazówka ode mnie. W opcjach GPS należy zezwolić Google na
    wszystko oraz powłączać wszystkie dodatki. Mało tego, podczas
    wypowiadania/wprowadzania GPS powinien złapać FIXa (orientację) żeby
    wyniki były adekwatne do wszystkiego. Musisz pamiętać że GM to nie tylko
    europa ale cały świat więc powinna być zachowana chociaż podstawa, czyli
    Twoja aktualna lokacja. Wiele telefonów domyślnie łapie FIXa (położenie)
    w "Bangladeszu" albo na równiku :D

    > Nie wiem, jak jest po drodze - mapa
    > (trasa) wygląda chyba ok., ale jeśli będzie potrzebował coś ściągać, to
    > róźnie może być. Jeśli się nie ma dostępu do Internetu po drodze, to
    > kicha. W dodatku te mapy trochę ważą...

    Warto sobie ustawić lokacje podstawowe typu : Dom, praca,
    kochankawinnymmieście, Ryby, Grzyby. Wtedy mapy zapisują się
    automatycznie pomiędzy. Osobiście nie korzystam z map OFFLINE. Za 30zł
    abonamentu w Play, mam 3G netu i darmowe do wszystkich i całkowicie mi
    to wystarcza nawet w przypadku Ingress (gra) która jest grą opartą
    właśnie na GPS i geolokacji, którą używam codziennie a ta oparta jest o
    mapy Google.

    > Ps. Ile transferu wychodzi przy korzystaniu z GM?

    Nie sprawdzałem. Mam limit 3G i pomimo używania poczty, stron www,
    monitoringu (podglądy kamer) gry, nawigacja i nawet okazjonalne
    udostępnianie dla kogoś, nigdy mi netu nie zabrakło a zużycie dla
    całości to ok 2G/mies (przynajmniej tak licznik podaje).

    --
    LordBluzg(R)

  • 70. Data: 2017-07-30 09:56:42
    Od: j...@i...pl

    On Sat, 29 Jul 2017 21:39:35 +0200, LordBluzg(R)
    <m...@p...onet.pl> wrote:

    >Ostatnio testowałem i całkiem spoko łapie FIXa. Testowałem przez
    >miesiąc, głównie na aplikacji Ingress (taka fajna gra) która opiera się
    >o moduł GPS z dokładnością do metra. Nie zauważyłem żadnych problemów.

    Mnie interesuje czy taki tani smrartphne się sprawdzi jako navi. To,
    że w jakiejś tam grze łapie fixa, nie oznacza, że będzie się sprawował
    dobrze jako navi. Z doświadczenia wiem, że Mediateki mają spore
    problemy z nawigacją. Miałem jakiegoś Asusa czy coś w tym stylu na
    Mediateku, i niestety bardzo szybko się go pozbyłem.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06